Gisteren lag ons meisje (ze is 3,5 jaar) tussen 18.30 en 19.00 uur op de bank naar de reclame te kijken die tussen de uitzending van RTL Boulevard wordt uitgezonden. Ze was moe, ik stond op dat moment de keuken op te ruimen omdat we net gegeten hadden, en zij zou om 19.00 uur naar bed gaan.
Terwijl in de keuken sta hoor ik de reclame over de honden van WSPA voorbij komen. Op zich een prima reclame, maar niet voor kindjes van die leeftijd. Ik was dus te laat om 'm over te zetten maar ik was niet blij. Wat zou er bij haar blijven hangen hiervan?
Ik heb vervolgens de WSPA gemaild met de vraag waarom die reclame zo vroeg wordt uitgezonden. Krijg ik vanmorgen een standaard mail terug over de reclame en over dat ze het spijtig vinden dat het bij MIJ een rotgevoel oproept, maar dat dierengeweld bestaat, etc etc. Volgens mij heeft degene die het mailtje heeft verzonden totaal niet gelezen over dat kindje van 3,5 jaar!
Wat vinden jullie hier nou van?
Ik weet zo niet welke reclame je bedoelt… :think:
Je hebt de berenreclame, maar je hebt ook de honden reclame. Die vieze hondjes in die kleine hokjes, etc…
Heb 'm inderdaad ook al zo vroeg voorbij zien komen…gelukkis is Isa zo klein dat ze alleen maar ‘wafwaf’ zegt :shifty:
Eerlijk gezegd viind ik rtl boulevard nu ook niet zo geschikt voor een kind van 3,5 :oops: Dus kan je bij dat soort programma’s wel zulke reclame’s verwachten… Kijk zit het nu tussen tik-tak en bumba in dan zou ik het ook erg raar vinden
Weet je wat het is met zulke organisaties.
Die proberen mensen zoveel mogelijk te shockeren om op die manier geld te werven.
En ze letten niet op tere kinderzieltjes want het gebeurt toch en alles in de wereld wat er gebeurt mag ook een kind van 3 weten :roll:
Mijn manier is het niet, ik ga ook voor de mooie campagnes van wnf en volgens mij werkt dat ook veel beter.
@Frank@ wrote:
Eerlijk gezegd viind ik rtl boulevard nu ook niet zo geschikt voor een kind van 3,5 :oops: Dus kan je bij dat soort programma’s wel zulke reclame’s verwachten… Kijk zit het nu tussen tik-tak en bumba in dan zou ik het ook erg raar vinden
Precies
Noah heeft heel vaak de kinder mishandel spotjes en dieren mishandel spotjes gezien tijdens programmas die niet op kinderen gericht waren. Wij leggen aan hem uit dat zulke dingen helaas gebeuren, en hij heeft er niks aan over gehouden.
Ik vind het ook akelige reclame. Ik licht hier dan toe: die hondjes zijn ziek en worden nu geholpen/beter gemaakt.
En dat is ook zo want die dieren die ze laten zien hebben ze geholpen.
Maar liever zap ik ze ook door, ik snap dus precies wat je bedoeld. Die gore sex reclames zenden ze ook niet rond die tijd uit vanwege kinderen toch?
Bovendien kijk ik ook boulevard en als mijn dochter dan in in de bank gaat zitten zap ik hem ook niet meteen door.
Alleen bij die reclame dus wel snappie het nog?
Ik snap je gevoel…
Dat had ik dus, toen er een reclame voorbij kwam van die varkens en kuikentjes van de partij voor dieren, vlak na sesamstraat.
Hun reactie was dat ze er op zouden letten… nou…we hebben het gemerkt :roll:
Hier ziet Anne het geregeld, ze heeft wel eens gevraagd hoe of wat en dan zeg ik dat r mensen bestaan die niet zo goed voor dieren zorgen als wij en dat er dan weer andere mensen zijn die die dieren in veiligheid brengen en ze beter maken als dat kan. Ik ben er heel eerlijk over en zie er geen probleem in persoonlijk. Natuurlijk zal niet ieder kind hetzelfde reagereg, dus ik kan het me wel voorstellen dat je het niet fijn vind.