Reclame kwetsend? Graag jullie mening!

wanneer je een mail stuurt met een klacht over deze reclame;



Jullie geven je eigen mening weer.



Deze mening hoeft echter niet automatisch de mening van Kindje op Komst weer te geven.



Wij stellen het op prijs als je Kindje op Komst n/of de link niet vermeld.

Dat dacht ik al en heb het ook daaromniet gedaan ,



:-*

txx bianca !!! :-* :-* :-* :-* :-*

Hedwich: Je mag toch wel verwijzen naar de link van het topic zelf? Het is toch een openbaar forum, het is inderdaad niet de mening van KOK. Maar zij mogen toch vrij op het forum kijken, als ze willen weten wat voor reacties er op het onderwerp gekomen zijn? Beetje vreemd om dat geheim te moeten houden… Ik kan er natuurlijk wel bijzetten dat het verder niet gelinkt is aan KOK en dat het de meningen zijn van de mensen, die erop gereageerd hebben.



Groetjes,

Jippie



ps Trouwens, ik had het wel leuk gevonden als KOK op zich iets zou ondernemen tegen zulk soort reclame’s en liet weten achter ons te staan. Kok hoort toch ook een beetje voor haar leden op te komen?

Eeeeeeej Jippie,



Ik vind het ook een schandalige reclame… wat bezielen ze? Ik vind het zeker kwetsend… net alsof het makkelijk gaat …“Gewoon” kinderen maken… gaat dat maar zo simpel?



Ik sta achter je als je het e.e.a. gaat ondernemen.



Liefs

Mira

Je kunt ook een klacht indienen bij de reclame code commissie en die toetsen de reclame dan nav klachten. Soms moet een reclame van de buis omdat mensen er aanstoot aan nemen ofzo.



Heb de desbetreffende reclame niet gezien maar als er zo makkelijk over kinderen maken gesproken wordt lijkt het me een goed plan die lui daar wat bewuster te maken van wat ze nu eigenlijk uitkramen.

Bedankt, Bella!

Is inderdaad ook een idee om een klacht mbt deze commercial bij de Reclame Code Commissie in te dienen.

Daar had ik niet eens aan gedacht. :think:



Jammer genoeg heb ik bij Zwanger Worden tot nu toe amper reacties gehad op dit topic. Maar ik voel me toch erg gesterkt, en heb gemerkt dat ik niet de enige ben die deze commercial gewoon te kwetsend vind. Er waren juist mensen die steeds meer aan het rijtje toevoegden. Dus ik ga het even grondig uitzoeken en als ik iets meer weet of een reactie heb gehad, dan laat ik het zeker weten!



Groetjes,

Jippie

http://www.reclamecode.nl/index2.html



hier de link,



ik ben al even aannadenken,



heb jij trouwens nog een mail gestuurd naar de link die eerder wer dgeplaatst?

als je ene klacht indient is dit de manier waarop zij werken







Verwerking van een klacht



Na ontvangst van een klacht wordt eerst beoordeeld of de klacht voor behandeling vatbaar is.

Wanneer de klacht niet voor behandeling vatbaar wordt geacht, wordt de klager daarvan op de hoogte gesteld door middel van een zogenaamde voorzittersafwijzing. Tegen deze afwijzing kan beroep worden aangetekend bij de voltallige Reclame Code Commissie.



Wordt de klacht in behandeling genomen dan is de procedure als volgt.





De adverteerder krijgt een kopie van de klacht (met vermelding van naam en adres van de klager) en wordt in de gelegenheid gesteld op de klacht te reageren.

De klager wordt op zijn beurt in het bezit gesteld van het antwoord van de adverteerder.

Partijen kunnen vervolgens ter vergadering van de Reclame Code Commissie hun standpunt mondeling toelichten.

Na enkele weken doet de Reclame Code Commissie schriftelijk uitspraak.

De in het ongelijk gestelde partij(en) kan(kunnen) tegen betaling tegen die beslissing in beroep gaan bij het College van Beroep.

Bianca en Jippie ben het helemaal met jullie eens :thumbup:



Ik ken de reclame neit van tv gelukkig, maar zoals jullie het beschrijven kan ik het me goed voorstellen en heb ik de behoefte ook neit om hem te zien.



Sterker nog, als ik ook maar denk dat het die reclame is zap ik over naar een andere zender :smiley:

Ik vind het geen kwetsende reclame, want als je het zo gaat bekijken is dancing with the stars ook niet om aan te zien, want er zijn genoeg mensen die niet kunnen dansen, OOK die mensen die met krukken lopen, in een rolstoel zitten of gewoonweg geen aangeboren talent hebben.



Dus ik vind dat het gewoon uitgezonden kan worden.



Vind het wel sneu voor je, maar vind dat het niet goed is om je op deze manier in een soort mindere positie te zetten.