Ik voed 1 borst per voeding en Lara komt overdag elke 3 a 4 uur. Rechts voelt lekker vol aan als die weer aan de beurt is, maar links maar minimaal. Lara doet er ook veel langer over links om verzadigd te raken. Vb: rechts 10 minuten en bij links 30 minuten.
Hoe kan ik het best links stimuleren dat er meer voeding wordt aangemaakt??
ik heb dat ook, en bij mischa had ik dat ook. Kolf ik bijv. recht 150cc dan links ong. 50cc
Ik heb er nooit echt wat aan gedaan. Dronk hij links dan wou hij ook rechts drinken, en als hij rechts begon was dat voldoende voor hem.
Bij daimen gaat dit patroon er ook almeer in komen zo.
Om meer productie van de minder goede borst te krijgen zul je vaker die borst moeten aanbieden of die borst moeten stimuleren met de kolf.
Het is overigens normaal dat de ene borst meer produceert dan de andere.
Was je kindje altijd voldoende verzadigd na het drinken uit 1 borst? Is dat de reden waarom je maar 1 borst per voeding geeft?
Zoals Marijke al zegt; Waarom niet wisselen naar de 2e borst als de andere “leeg” is?
grtz
Ik heb bij Sanne ook altijd 1 borst per voeding gegeven en dat was meer dan voldoende, omdat ik erg snel last heb van stuwingen.
Nu bij Lara had ik de eerste 3 weken ook enorme stuwingen en verslikte Lara zich vaak tijdens het drinken. Gelukkig is dat minder geworden nadien. Rechts is de productie heel goed gebleven, maar links merk ik dat het minder is. Ik geef nu ook als ik links heb gegeven vaak rechts even bij als ze dat aangeeft. Alleen 's nachts is ze vaak te moe en valt ze snel weer in slaap en komt ze sneller als ze dus links heeft gehad tijdens de nacht. Ik heb er niet veel moeite mee, maar zou het fijn vinden als links ook weer normaal geeft zoals in het begin. Als ik rechts heb gegeven dan geef ik net voordat ze weer naar bed gaat ook nog even links, in de hoop dat daardoor de productie ook weer wat omhoog gaat.
ik zou dan gaan kolven op links als je die productie omhoog wilt halen.
Misschien een paar dagen om de 2 uur kolven ofzo?
zoals ik het nou begrijp geef je rechts, en dan na een uurtje links nog evne voor ze gaat slapen… zo krijg je misschien wel dat ze altijd een slaapslok wil hebben, of in etappes gaat drinken waardoor ze dan aldoor sneller weer wil drinken.
(die neiging heeft Daimen ook heel erg nl, drinken en een uur later nog een slok willen)
Tja daar zit wat in, kan ik beter inderdaad even links kolven nadat ik heb gevoed aan de rechterkant.
Hier ook een behoorlijk verschil tussen links en rechts.
In het begin groeide het verschil nogal en was ik bang op een gegeven moment nog maar met 1 kant te voeden. Nu geef de kant die het minste produceert altijd als hij tussendoor (bijvoorbeeld als troost) wat wil drinken.
Het verschil wordt niet groter.
Hier links veel meer (en voller) dan rechts.
Ik laat Femke eerst rechts drinken en daar is ze redelijk snel mee klaar. Dan gaat ze naar de andere kant.
Eerst gaf ik haar de ene voedig de ene kant en de volgende voeding de andere maar met 4 maanden zat ze onder de curve. Toen aan twee kanten gaan voeden en dit werkt zo prima. Het verschil is hetzelfde gebleven. Met kolven doe ik ook altijd eerst rechts en dan links (rechts meestal 50cc en links 70cc)… op mijn werk dan.
Hier rechts ook voller dan links. Ik doe er eigenlijk niks aan, want ik heb niet het idee dat meneer tekort komt. Volgens de kraamhulp was het verder ook niet erg. Maar je zou idd extra kunnen kolven.
Kolven heeft niet geholpen, maar wel vaker aanleggen aan de wat legere borst. Het blijft wel wat schommelen met de hoeveelheid bv heb ik het idee, want dan heb ik weer dagen enorme stuwingen en dan heb ik weer dagen dat ik naar mijn idee nauwelijks genoeg heb voor de voeding van 23.00 uur.
Maar goed ze slaapt goed en groeit volgens mij als kool. Ze is vrolijk en alert, dus zal allemaal wel prima zijn.