Rechts een stuk minder dan links

goedemorgen,



Mijn lieve kleine kerel geef ik nu 10 weken bv en ik merk de gehele periode al dat er rechts minder bv te halen is dan links. Zowel in het kolven als wanneer Dylan er zelf aan drinkt. Hij wordt na een minuut of 5 zo onrustig (loslaten, vastpakken, trappen met zijn beentjes en dat heel druk). Ik probeer hem dan nog wel tegen te houden van het loslaten en weer vastpakken maar dat is voor hem ook niet leuk. Dus doe ik hem maar naar links en daar kan hij rustig nog een kwartier drinken.



Hoe kan ik hem rustig aan de rechterborst krijgen en hoe kan ik mijn productie daar verhogen zodat hij daar ook gewoon 10 minuten geconcentreerd drinkt.



Groetjes

Bij mij is de linkerborst ook wat voller. Het schijnt bij de meesten zo te zijn, omdat links je hart zit. Misschien betekend dat, dat de doorbloeding van de linkerborst wat beter is als de rechter?



Maar hoeveel ml verschil zit er tussen beide borsten? Bij mij maar nauwelijks iets. 10 ml misschien?



Gaat het beter als je je zoontje liggend voedt? Of maakt dat niet uit?

Ik ben mijn dochter namelijk liggend gaan voeden, omdat ze dan veel rustiger drinkt en minder snel afgeleid is.



Als je de productie van je rechterborst wilt verhogen, maar je zoontje wil er niet goed aan drinken, dan is kolven de enige optie. Bijvoorbeeld als hij stopt met drinken, nakolven.



Je kunt ook om de 2 uur je rechterborst gaan kolven. Maar dan zal je zoontje met name uit de linker willen drinken en dan schiet de productie van je linkerborst weer omhoog. Dus ik zou het eerst proberen met nakolven als ik jou was.

Hier was de linkerkant ook de beste kant, rechts was mn meisje ook altijd erg onrustig. Meestal liet ik haar drinken tot ze echt niet meer wou en daarna gaf ik de linker maar erbij totdat ze vol was. Heb wel een tijdje de rechter na de voeding gekolft om te kijken of het beter werd (zolang ik bleef kolven bleef hij wel goed, maar had geen zin om een paar keer per dag te kolven :oops: ) maar het bleef de kant met probleempjes…

@chantal!! wrote:

Hier was de linkerkant ook de beste kant, rechts was mn meisje ook altijd erg onrustig. Meestal liet ik haar drinken tot ze echt niet meer wou en daarna gaf ik de linker maar erbij totdat ze vol was. Heb wel een tijdje de rechter na de voeding gekolft om te kijken of het beter werd (zolang ik bleef kolven bleef hij wel goed, maar had geen zin om een paar keer per dag te kolven :oops: ) maar het bleef de kant met probleempjes…






Hier hetzelfde verhaal… en toch jaren BV gegeven ondanks gehandicapte tiet… :thumbup: Geloof dat oa Lydia van kok hier BV met 1 borst heeft gegeven… zij had gewoon echt een 100% afgekeurde borst… :mrgreen: 8)

@faizaa wrote:

gehandicapte tiet…




:mrgreen: ik lag helemaal dubbel :mrgreen:

dan zit mijn hart zeker aan de verkeerde kant mijn linker deed het altijd minder en doet het nu niet meer alleen rechts doet het

Bij mij is het wisselend, de ene keer met kolven is de linker 150, en de andere 100, en dan weer andersom.

Heel gevarieerd, Luna drinkt wel het liefst uit links. Om vervolgens OP mijn borst te liggen maffen…

Bij de oudste was bij mij de linkse altijd minder dan rechts. Door de geboorte had ze een hematoom op haar hoofd en daar lag ze op tijdens het drinken. Daar kwamen we te laat achter en toen liep hij achter. Nu is er geen verschil.

Ik zal in ieder geval de aankomende week proberen om na te kolven en hopelijk werkt dat een beetje. Ook leg ik Dylan altijd eerst rechts aan.



Liggend voeden val ik bij in slaap en dat is natuurlijk niet de bedoeling.



Het verschil tussen links en recht is ong. 100 cc en dat is voor mijn gevoel wel heel veel.



BV met 1 borst als de andere het begeeft (zoals bij mij), als het mogelijk is waarom niet dan gaan we gewoon op die manier proberen om de 6 maanden vol te maken.



Meiden dank jullie wel voor de tips en als er meer zijn dan hoor ik het graag!

Hou je niet bezig met cc’s… dat is geen vergelijking… en laat dat gaan, als je daarmee bezig blijft word t er niet leuker en makkelijker op… het loopt wel los vrouwke… echt… maar heb wat vertrouwen in je boobs en eigen kunnen… :thumbup:

mijn hart zit dan ook fout want links is de mindere kant.

Waarom zou je de productie meer gelijk willen hebben vraag ik me af? Hoe lang je kindje aan elke borst drinkt maakt toch niet uit? Als hij uiteindelijk maar tevreden is toch?

Het is meer de onzekerheid dat hij zo verschikkelijk onrustig is aan de rechterkant. En ik heb het vermoeden dat dat komt omdat daar minder melk zit. Ik denk dat als daar meer is dat hij daar ook rustig drinkt zoals hij links ook doet.

Heel herkenbaar! Wilde er net een topic over openen en tot ik deze zag :mrgreen:



Hier produceert rechts nauwelijks en links mega veel.

Ook heb ik links een goede toeschietreflex en rechts echt nauwelijks…

Ik moet aan de rechterkant echt een paar keer opnieuw beginnen met kolven anders komt er echt niets, links begint direct te stromen als die bijwijze van de kolf al ruikt :smiley:

Geen idee hoe dit komt…

(ik kolf fulltime trouwens)

Ik had ook altijd links meer dan rechts, dacht dat het een persoonlijke afwijking was totdat ik de berichten hier las! :wink:

Interessant om te weten!

herkenbaar, en hij weet het ook goed genoeg :wink: