Rechter wil kind weghalen bij te oude ouders

TURIJN - Een kinderrechter in Turijn heeft bepaald dat een meisje van anderhalf door een ander stel kan worden geadopteerd omdat haar natuurlijke ouders te oud zouden zijn. De vader van 70 en de moeder van 57 hadden het kind verwekt door IVF in het buitenland. Volgens de rechter is het niet in het belang van het kind om zo oude ouders te hebben, aldus persbureau ANSA vrijdag. De ouders zouden in strijd met de wetten van de natuur hun ‘‘narcistische behoefte’’ naar nageslacht hebben bevredigd.

Het klinkt alsof er meer aan de hand is dan alleen weghalen omdat ze te oud zijn.

Alleen weghalen omwille van de leeftijd van ouders vind ik behoorlijk ver gaan… Blijkbaar hebben ze echt heel graag een kindje gewild samen, anders neem je niet dergelijke stappen, lijkt mij…

Kan me inderdaad, net als Madre, ook niet voorstellen dat het echt alleen om de leeftijd van de ouders gaat… :think:

Waarom zou het dat niet kunnen zijn, waarom meteen denken dat er meer aan de hand is?

Onthoud goed dat daar andere wetten en regels gelden dan hier in NL…

Hoeveel oma’s van 57 passen niet bijna fulltime op hun kleinkinderen?

Ik vind het een tikkie te ver gaan om het kind weg te halen bij de ouders.

Als de ouders echt niet meer voor het kindje kunnen zorgen wordt het een anders verhaal maar als echt alleen het getal van de leeftijd daar reden voor is vind ik het niet kunnen.

Overigens vind ik het ook wel grensoverschrijdend om op die leeftijd nog een kind te krijgen, maar nu het eenmaal zo is vind ik dat ze als gezin een kans moeten krijgen.

@Roos wrote:

Hoeveel oma’s van 57 passen niet bijna fulltime op hun kleinkinderen?

Ik vind het een tikkie te ver gaan om het kind weg te halen bij de ouders.

Als de ouders echt niet meer voor het kindje kunnen zorgen wordt het een anders verhaal maar als echt alleen het getal van de leeftijd daar reden voor is vind ik het niet kunnen.

Overigens vind ik het ook wel grensoverschrijdend om op die leeftijd nog een kind te krijgen, maar nu het eenmaal zo is vind ik dat ze als gezin een kans moeten krijgen.

Ben ik helemaal met jou eens :thumbup:

@Rooike wrote:

Waarom zou het dat niet kunnen zijn, waarom meteen denken dat er meer aan de hand is?

Onthoud goed dat daar andere wetten en regels gelden dan hier in NL…

Was Italie niet het land met die arts die vruchtbaarheidsbehandelingen doet bij oude moeders :wink:

@RainbowR1 wrote:

De ouders zouden in strijd met de wetten van de natuur hun ‘‘narcistische behoefte’’ naar nageslacht hebben bevredigd.

belachelijk als dit waar zou zijn… ER zijn meer “wetten der natuur” waardoor sommige mensen niet op de natuurlijke weg een kindje zouden kunnen krijgen. Die kindjes worden dan ook weggehaald… Omdat het “in strijd is met de wetten van de natuur om b.v. via ivf een kindje te krijgen”.

En leeftijd vind ik alleen geen reden.

Ik vroeg me al af welke nederlandse rechter dit in zijn hoofd zou halen :think:

Geen dus :wink:

Ik zou het te ver vinden gaan als het alleen om leeftijd ging, maar wetende dat kranten graag de halve waarheid schrijven ga ik er vanuit dat er wel meer gaande is dan leeftijd.

Heb dit ergens anders gelezen en daar werd gesteld dat de verzorging voor dit kind ook te wensen overliet.

Verder zouden de ouders ziek zijn en het kind op een te jonge leeftijd al verantwoordelijk voor de verzorging van haar ouders.

Dacht overigens dat die vrouw uit NL juist naar Italië was gegaan?

Tja, ik weet niet zo goed wat te vinden.

Je hebt toch niet alle feiten.

@RainbowR1 wrote:

TURIJN - Een kinderrechter in Turijn heeft bepaald dat een meisje van anderhalf door een ander stel kan worden geadopteerd omdat haar natuurlijke ouders te oud zouden zijn. De vader van 70 en de moeder van 57 hadden het kind verwekt door IVF in het buitenland. Volgens de rechter is het niet in het belang van het kind om zo oude ouders te hebben, aldus persbureau ANSA vrijdag. De ouders zouden in strijd met de wetten van de natuur hun ‘‘narcistische behoefte’’ naar nageslacht hebben bevredigd.

Aanvulling:

Een kinderrechter in Turijn heeft bepaald dat een meisje van anderhalf door een ander stel geadopteerd kan worden, omdat haar natuurlijke ouders te oud zijn. De vader van 70 en de moeder van 57 hadden het kind verwekt door IVF in het buitenland.

Volgens de rechters is het meisje “het resultaat van een onjuiste toepassing van de enorme mogelijkheden die de vooruitgang in de genetica biedt”. De wens van het oudere echtpaar om zwanger te worden noemden zij “narcistisch” en “in strijd met de wetten van de natuur”.

Onverschillig

De rechtbank zegt dat de ouders “onverschillig” zijn ten opzichte van de toekomstperspectieven van hun kind, omdat het meisje op jonge leeftijd wees zal worden. Daarnaast zal ze voor haar bejaarde, mogelijk zieke, ouders moeten zorgen, op het moment dat zij ze als jonge tiener juist hard nodig heeft.

Volgens de ouders is het meisje uit liefde geboren. Nadat pogingen om een kindje op de natuurlijke wijze te verkrijgen en adopteren waren mislukt, besloot het echtpaar IVF te proberen om hun grote wens om ouders te worden te vervullen.

De advocaten van het Italiaanse echtpaar gaan in hoger beroep. Het kind is ondertussen uit huis geplaatst bij pleegouders.

Waarom dan nu, nu het kind al anderhalf jaar lang gehecht is aan de ouders?

Waarom niet voordat de ivf behandeling plaatsvond?

Ik snap de bezwaren, maar vind dat er nu met het kind getold wordt alsof het speelgoed is.