recepten warm en koud buffet

ik ben op zoek naar recepten voor hapjes en dingen voor een warm en koud buffet

1 januari heb ik dat dus en iedereeen neemt iets mee alleen is er weinig inspiratie



hebben jullie tips, recepten of sites waar ik iets kan vinden



alvast super bedank

de kerst Allerhande van de appie staan veel recepten voor kleine hapjes/gerechtjes in. die staat vast ook op de site van AH



als je op google ‘tapas recepten’ intikt kom je ook een aantal sites met leuke recepten tegen.



zelf vind ik altijd lekker Albondiga’s (spaanse gehaktballetjes in tomatensaus), kleine sandwiches bv met gerookte zalm en roomkaas, gevulde champignons uit de oven :drool:, een quiche bakken en in kleine vierkantjes snijden, een schaal taboulleh met feta en olijven.

niet origineel maar wel lekker: mini-knakworstjes met mosterd in bladerdeeg.



er zijn veel mogelijkheden, het kan rond een bepaald land of thema, chique of juist niet etc. veel plezier :smiley:

Saté met stokbrood, ik marineer altijd zelf het vlees (zelf doe ik altijd kip) met een zakje van conimex, maar heb ook een recept van een vriendin die erg lekker is. De pindasaus maak ik altijd zelf. Als je het recept nodig hebt, mag je wel PB’en.

Bladerdeeghapjes maken kost ook vaak niet veel tijd en daar kun je echt van alles in doen.

Ik maak ook vaak zelf kartoffelsalade, kost wel wat meer tijd, maar niet heel veel.

Dit zijn wat simpele dingetjes, maar die worden vaak wel het meest gegeten.

hmm, ik zit hier meteen aan allerlei lekkere dingen te dingen :lol:



verschillende soorten lekker (stok)brood met wat tapenades en kaasjes is makkelijk te kopen en is een goede basis.

evt. zelf een tonijnsalade bij maken of salades bij kopen.



stevige pastasalade

dadels vullen met een mengsel van blauwe kaas en mascarpone

makkelijk: komkommerbakjes gevuld met krabsalade en uitgeholde mini-tomaatjes gevuld met hollandse garnalen en wat cocktailsaus

Voor erbij:





Grote garnalen (koud) en in een apart bakje knoflook of cocktailsaus…



Kant en klare sushi hapjes… met sojasaus…