De titel zegt het al, ik heb nog een potje pesto staan iemand lekkere recepten.
Te simpel voor woorden, maar ooooh zo lekker:
pasta koken, pesto erdoorheen, parmezaanse kaas en pijnboompitten overheen strooien. Kun je mij wakker voor maken :drool: :drool:
Ook lekker: pistoletjes (ofzo) uit de oven, ene kant besmeren met kruidenkaas, andere kant met pesto, plakje tomaat ertussen en smullen maar!
@D. wrote:
pasta koken, pesto erdoorheen, parmezaanse kaas en pijnboompitten overheen strooien. Kun je mij wakker voor maken :drool: :drool:
OH en dat iz zooooooow lekker :drool:
tomatentaart met pesto en mozerrella.
vorm met bladerdeeg (of deeg voor haritge taart) beleggen, pesto erover smeren (evenuteel paneermeel zodat ie niet te nat wordt) en dan plakjes tomaat (ook tegen natworden zonder het vocht) en mozerrella dakpansgewijs er op. in oven, en dat is lekker!
pesto-pannekoekjes ook heel lekker: potje pesto door pannekoekenbeslag gooien, pannekoekjes bakken. beleggen met mozerrella en tomaat (daar zijn ze weer!) en kappertjes, dubbelvouwen, en opeten :drool:
gehakt, ui, champignons bakken, gedroogde tomaatjes (of echte tomaten), creme fraiche en pesto door. Pasta erbij en klaar :drool:
Chilipepers er bij bakken kan ook nog.
Ik vind een beetje pesto door de tomatensoep ook altijd erg lekker.
Anders zit hierzeker ook nog wat tussen :mrgreen:
Welke pesto heb je? De rode of groene?
Pesto is natuurlijk lekker door alle italiaanse recepten, maar hier dan een super makkelijk, maar lekker receptje met zalm en rode pesto.
Zalm heeeeel dik besmeren met pesto, plak brie erop en in de oven doen.
Erbij lekker aardappeltjes uit de oven en een salade :drool:
@D. wrote:
Ook lekker: pistoletjes (ofzo) uit de oven, ene kant besmeren met kruidenkaas, andere kant met pesto, plakje tomaat ertussen en smullen maar!
Heerlijk! En dan doen wij nog kaas en salami erbij

Kippefilet horizontaal open snijden.
besmeren met groene pesto.
hele fijne schijfjes mozzarella kaas erop leggen en dunne sneedjes tomaat.
kippefilet toedoen en omwikkelen met zwarte woudham.
zo blijft die gesloten.
klontje boter er op leggen en in ovenschaal in de oven laten bakken.
serveren met gebakken aardappeltjes.
mmmmmmmmmmmmmmmmmmjam !!!
liefs en eet ze !!!
Gerda
@D. wrote:
Inderdaad mijn idee maar ik zou het zeker niet met een potje pesto doen

Ja, zelf maken is helemaal lekker. En iedereen kan het, kan niet mislukken, ook erg prettig :mrgreen:
Tosti:
Witte boterhammen met (serrano)ham, brie en een flinke laag pesto ertussen.Toasten als tosti en een flinke salade erbij (sla, komkommer, tomaat, pijnboompitjes, dressing etc)