Wij hebben voor Sinterklaas een nogal grote hoeveelheid chocoladeletters, sinterklazen, zwarte pieten gekregen. Nu eten we eigenlijk niet zoveel chocolade. Dus ik dacht misschien kan ik het wel gebruiken in een recept, ik dacht zelf aan chocomousse ofzo. Maar normaal doe ik dat met speciale kookchocolade. Dit is voornamelijk melk- en witte chocolade en dus ook gezoet. Hebben jullie ideeën of andere recepten?
chocolade fondue? Lekker toetje met fruit, spekkies, suikerbrood.
Het “Helma recept”
Men neemt een doos
Voeg de letters toe.
Sluit doos
Goed afsluiten met tape of iets dergelijks
Frankeren en vooral adres niet vergeten (18 heol-y-geifr, pencoed, Bridgend, CF35 6UH, UK)
Heel gezond…voor jullie!
:mrgreen:
Chocolade smelten, koekjes doorheen halen. Bijv. zelfgebakken kerstkransjes oid. Bonbons maken: stukje marsepein afsnijden, door de chocolade. Pindarotsjes: chocolade smelten, pinda’s in gooien, bakpapier klaarleggen, met 2 eetlepels hoopjes pinda/choco neerleggen (niet te groot, houd ze relatief klein). Wachten tot de boel gestold is. Evt een poosje in de koelkast zetten. Taart maken, besmeren met gesmolten chocolade.
Vlaflip, chocolade erover raspen.
@Nefarious wrote:
Het “Helma recept”
Men neemt een doos
Voeg de letters toe.
Sluit doos
Frankeren en vooral adres niet vergeten (18 heol-y-geifr, pencoed, Bridgend, CF35 6UH, UK)
Heel gezond…voor jullie!
Hahaha :lol: :mrgreen:
@EstHe wrote:
@Nefarious wrote:Het “Helma recept”
Men neemt een doos
Voeg de letters toe.
Sluit doos
Heel gezond…voor jullie!
Hahaha :lol: :mrgreen:
Dit is geheel onzelfzuchtig aangeboden ter voorkoming van gewichts toename van topic starteres.

smelt de chocola, neem cornflakes, haal telkens een lepel cornflakes door de chocola, vorm tot een balletje en laat drogen/harden op bakpapier. Ook erg leuk voor bijv. de kerstviering op school.
Dat adres komt me bekend voor Heb je het al binnen Helma?
@Maxime wrote:
Dat adres komt me bekend voorHeb je het al binnen Helma?
Nee

Hopelijk vandaag.

Ik laat het je meteen weten!!!
@Maxime wrote:
smelt de chocola, neem cornflakes, haal telkens een lepel cornflakes door de chocola, vorm tot een balletje en laat drogen/harden op bakpapier. Ook erg leuk voor bijv. de kerstviering op school.
dat kan ook met gedroogd fruit, gehakte noten etc. leuke alternatieve pindarotsjes van maken. leuk ook om weg te geven in een zakje met een kerstwens eraan :thumbup:
brownies van maken
chocoladetaart
als je iets zoets, lekkers en machtigs ervan wilt maken, kijk eens op de sita van Nigella Lawson :drool:
ik zag vandaag bij de hema een boekje,…iets van 300 chocoladerecepten ofzo…
ben gauw doorgelopen :lol:
maar misschien heb jij er wat aan?
Bedankt voor de tips, vooral die van Helma (hou de post maar in de gaten ).
Ik zal eens kijken voor dat boekje bij de Hema. En we gaan gewoon dit weekend koken met chocolade
Wat je nodig hebt:
200 gram pure chocolade
200 gram roomboter
200 gram suiker
4 eieren
2 eetlepels bloem
zout
springvorm van ongeveer 20 cm doorsnede
Oven voor verwarmen op 180 graden Celsius. Steelpannetje zetten op heel laag vuur. Breek de chocoladerepen daarin en doe er de boter bij. Laat alles zachtjes smelten terwijl je af en toe roert. Het mag absoluut niet aanbranden!
Haal de pan van het vuur en mix de suiker er goed door. Daarna de eieren en op het laastst de bloem en een snuf zout.
Vet de springvorm in en bestrooi die met een beetje bloem. Giet het chocolademengsel in de vorm en zet deze 30 minuten in het midden van de oven. De taart moet knapperig van buiten zijn en van binnen lekker zacht.
Garneren kun je naar keuze: Geraspte witte chocolade/poedersuiker/kokos/smarties/toefjes slagroom… Maar zoals je weet, ook zonder die frutsels is die al machtig en mooi genoeg.
Maak de taart voorzichtig los van de ronden en leg hem op bord of schaal:
Groetjes,
LaBruja
ik zat net te zoeken naar een recept wij hebben een mega sint gekregen van mijn oom (met mega bedoel ik echt mega) dat ding is 3 kilo… en echt ik ben gek op chocola maar ook dit ging mij te ver dus ik ga ook maar van alles maken!!
als je ook nog kruidnoten over hebt is dit heerlijk
Men neme:
ca 350 gram aan chocoladeletters
ca 100 gram roomboter
1 blikje gecarameliseerde melk (dulce du leche, gecondenseerde melk een paar uur koken)
ca 350 gram kruidnoten
-Chocolade in een pannetje au bain marie smelten:
-Roomboter en gecarameliseerde melk toevoegen. Goed blijven roeren
-Het kan mogelijk lijken te ‘breken’, maar als je rustig door blijft roeren komt het goed.
-Mengen tot een homogeen glad mengsel:
-Daarna kruidnoten erbij
-Mengen en in een bakblik gieten (voorzien van bakpapier). Goed aandrukken en een paar uur (liefst een nacht) in de koelkast plaatsen:
Echt! yay!
:dance:
Maxime, je pakketje is nog niet aangekomen. Zul je zien dat alles in een keer aan komt waaien…Op 1 Januari als ik weer ga proberen af te vallen. Ahahaha