recepten babyhapjes

Wie heeft er nog leuke recepten?



Ik ben nu begonnen met:

fruithapjes:

banaan

banaan met appel

appel met peer

mango

meloen

meloen met appel

perzik

Verder meng ik vanalles



Groenten

sperciebonen, aardappels en gekookte gehakt

broccoli, aardappels en gekookte kip

bloemkool, aardappels en gekookte koolvis/ gekookte gehakt

pompoen, aardappels en evt koolvis

worteltjes, aardappels en evt vlees

doperwten (uit de vriezer), aardappels en evt vlees/vis

ik haalde veel dingen uit het opperdepop boek van AH. Ook vind je veel recepten op keukenkikker



En verder mengde ik gewoon van alles wat ik in huis had :mrgreen:

ik haalde ook veel recepten uit opperdepop van ah maar naarmate ze ouder werden niet meer eigenlijk :shifty:

Ik heb het boek opperdepop hier liggen voor je! 6,50 incl. verzenden!

Gewoon wat je zelf kookt. Kindje op schoot en van je bord laten graaien/mee eten/beetje voeren.

Ik ben veel te lui om apart te gaan koken…

@blue_fairy wrote:

Gewoon wat je zelf kookt. Kindje op schoot en van je bord laten graaien/mee eten/beetje voeren.

Ik ben veel te lui om apart te gaan koken…


Ook nooit gedaan en fruit a la rapley :thumbup:

Hier ook, gewoon wat wij eten, met uitzondering van vlees, eerste jaren iig vega hier.

ik gooi de vraag er even bij: ik hoor veel mensen dat ze vlees koken de eerste maanden, waarom is dat? Kan gewoon een gebakken kipfiletje niet? of geruld gehakt?

ik kook voor Dion met plezier van alles, hij eet met zoveel plezier en vind tot nu toe alles lekker :inlove:

Zalm met rijst en broccoli ging er hier goed in.



En verder wat jij noemt, klinkt allemaal al goed.



Ik geef ook potjes, maar ook vers. Eerst stomen en dan blenden.

Al heb ik laatst een stukje kip gebakken en daarna erbij in de blender, met broccoli en krieltjes. Dat ging ook goed.

Volgens mij mag je het best bakken/rullen. Zeker als ze wat ouder worden en stukjes kunnen eten.

Lune krijgt vanavond aardappel, asperge en gekookt ei. Ben benieuwd of het in de smaak valt

Ik denk dat mijn ventje het heerlijk zou vinden!

Moet ik ook maar eens maken weer…



Hij eet op het moment weinig groente. Volgens mij is hij een beetje te moe rond etenstijd. Ik maak me er niet druk om, komt vanzelf :slight_smile:

lune heeft van de apserges gesmuld :thumbup:

@Melanie wrote:

@blue_fairy wrote:
Gewoon wat je zelf kookt. Kindje op schoot en van je bord laten graaien/mee eten/beetje voeren.

Ik ben veel te lui om apart te gaan koken…


Ook nooit gedaan en fruit a la rapley :thumbup:




Koken jullie dan nooit uit zakjes ed? Macaroni mix of kant en klaar gekruid vlees? Dat hebben we bij Jara heel lang niet gegeven ivm teveel zouten (en E-nummers). Wat ik wel deed is wat apart houden voor Jara en daarna pas het zakje mix toevoegen, dat doe ik met bijvoorbeeld wereldgerechten of bepaalde woksaus nog steeds wel eens.



Het opperdepopboek gebruiken we hier nog steeds! Strax weer voor Lisa en nu nog steeds wel eens, met name de yoghurt speculaas ijs, appeltoetje met havermout en de mini appelflappen zijn hier favoriet!

Ook voor grotere kinderen, en jezelf zijn dergelijke maaltijdenniet gezond, dus nee hier wordt niet gekookt mhv zakjes :slight_smile:

@T@nj@ wrote:

@Melanie wrote:
@blue_fairy wrote:
Gewoon wat je zelf kookt. Kindje op schoot en van je bord laten graaien/mee eten/beetje voeren.

Ik ben veel te lui om apart te gaan koken…


Ook nooit gedaan en fruit a la rapley :thumbup:




Koken jullie dan nooit uit zakjes ed? Macaroni mix of kant en klaar gekruid vlees? Dat hebben we bij Jara heel lang niet gegeven ivm teveel zouten (en E-nummers). Wat ik wel deed is wat apart houden voor Jara en daarna pas het zakje mix toevoegen, dat doe ik met bijvoorbeeld wereldgerechten of bepaalde woksaus nog steeds wel eens.



Het opperdepopboek gebruiken we hier nog steeds! Strax weer voor Lisa en nu nog steeds wel eens, met name de yoghurt speculaas ijs, appeltoetje met havermout en de mini appelflappen zijn hier favoriet!


Ik doe dat inderdaad niet, niet specifiek vanwege wat er in zit, ik vind het leuker om te experimenteren (en mijn vader is kok dus heb een hoop van hem geleerd)

Grappig, want je zegt ‘te lui te zijn’ om apart te koken. Je hoeft dus ook niet apart te koken omdat je al meer tijd steekt in je eigen maaltijd :wink:

Gekruid vlees koop ik nooit en ik kook de meeste keren zonder pakjes/zakjes/potjes e.d.



De potjes voor tortilla saus is het enige wat hier echt kant en klaar gegeten wordt. Die gebruik ik als ik geen zin/tijd/puf heb om te koken en ook geen patat/chinees/pizza/andere afhaal kopen wil. Meestal kan ik me nog motiveren voor spaghetti oid, maar als zelfs dat er niet in zit dan trek ik een pak tortilla’s, een blikje maïs, een potje houdbare sour cream en een potje tortilla mix uit de kasten. Gesnipperd uitje erbij, prei en courgette of wat er maar is. Eventueel (vega)gehakt. Dan kunnen we eten binnen 10 minuten.



Hierbij eten de kinderen niet mee, dus krijgen ze geen E-nummers of veel zout binnen. Arielle omdat ze momenteel heel eenkennig is wat betreft voeding. Ik kook dus wel apart; terwijl ik kook, staat er op 1 pitje een mini-pannetje met pasta en een ei. Die eet dan pasta-zonder-saus en het wit van het gekookte ei (dooier wil ze niet). Ik ben momenteel dubbel blij dat in haar drinkvoeding alle voedingsstoffen zitten…

En Amélie omdat ze tot nog toe nog te jong is. Daar maak ik dan een bordje pap voor.



Oh ja, op vakantie nam ik afgelopen jaren altijd wat zakjes Knorr Bami/Nasi mee. Maar eigenlijk kan ik net zo goed 1 potje vullen met de kruiden uit mijn kruidenkabinet in de verhouding die ik altijd in de maaltijd gooi. Is stukken goedkoper ook nog…