recept voor koud pastaslaatje?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een recept voor een lekker koud pastaslaatje, iets met blokjes vlees of kip, wat groentjes, beetje pasta, lekker sausje voor erbij. Wie kan mij aan eentje helpen? Mag ook eentje zijn die warm is hoor.

wat ik doe is heel eenvoudig:

pasta, zakje rauwkost (net waar ik zin in heb qua inhoud), zakje duyvis dipsaus, momenteel is de carnaval favoriet, gerookte kip in blokjes, of gerookte zalmsnippers, of hollandse garnaaltjes.



Ofwel… mik vanalles wat je lekker vind in een schaal en husselen maar… smakelijk eten :lol:

dank je, heb er al zin in. :oops:

pasta naar keuze koken en laten afkoelen

mayo en wat tomatenketchup erbij

hamblokjes, kaasblokjes, stukjes tomaat en stukjes augurken.



pasta naar keuze koken en laten afkoelen.

tonijnsla erbij, perziken (uit blik) in stukjes snijden en erbij voegen.



pasta naar keuze koken en laten afkoelen.

pesto erdoorheen roeren, mozzarella in kleine blokjes en hamblokjes erbij.





tip:

kook de pasta de dag voordien (zodat ie helemaal koud is)

meng het enkele uren voor je aan tafel gaat allemaal door mekaar en dan de koelkast in.

Zo vermengen de smaken zich optimaal én is het lekker fris als je het op eet.



Eet ze !



liefs

Gerda

pasta naar keuze, creme fraiche, hamreepjes of kipreepjes en mozzerella. Alles door elkaar husselen en beetje op smaak brengen eventueel met peper en zout…



Hier groot succes bij iemand die niet zo heel veel eet :think:

Pasta schelpjes, kerrie ananas saus van Heinz aangelengd met wat yoghurt, salami en/of ham blokjes, bieslookroomkaas of boursin, jonge kaasblokjes en een groot blik perzik in stukjes en dat op een bedje van veldsla :drool:

koude fusilli, knoflook, ham, salami, tomaten, augurk, kerrie, creme fraise, koffie room, peper, zout, olijfjes, druiven



erg lekker :drool:

Er zitten heerlijke recepten bij :drool:

nooit geproefd natuurlijk, maar lijkt me lekker :wink: :mrgreen:



Ik heb in januari eens een koude macaronisalade gegeten op een tupperware party. Dat kon je op een tucje doen. Dat was lekker! Ik weet er alleen geen recept van.

(Ooit eens proberen te googelen maar ik kreeg hele andere recepten te zien)

wat ik wel eens maak is een recept van een oude vrouw uit duitsland

pasta koken net hoeveel je wilt

eitje koken

augurkjes in stukjes snijden

uitje snipperen

blokjes ham

majo

en dat samen doen en dan na smaak majo mengen met een beetje water zodat het niet te vet wordt en dat dan goed koud laten worden in de koelkast en dan lekker met knakworst :drool: