Recept vegetarische hartige taart zonder ei

Weet iemand een recept voor hartige taart zonder ei? Mijn schoonzus eet geen ei en vlees of vis, dus het moet ook nog vegetarisch zijn. En ik wil voor oud en nieuw een paar lekkere hartige taarten maken.



Iemand suggesties? Ook voor taarten wel met vlees/ vis of ei??

tomaat mozerella, pesto-taart:



lage taartvorm bedekken met bladerdeeg. Bodem besmeren met pesto. Zaadjes en ander ‘nat spul’ uit tomaten verwijderen. In schijfjes snijden, net als mozarella en die dakpansgewijs over de pesto leggen. Peper zout en beetje olijflolie eroverheen, en de oven in.

Ja als ze wel kaas eet dan kun je van alles verzinnen natuurlijk.

Bladerdeeg als deeg en dan worteltjes/peultjes/boontjes gewassen en licht gekookt (uitgelekt) eroverheen leggen. Op smaak brengen met kruiden (italiaanse, of misschien heel verassend iets anders) en daar overheen een paar plakken lekkere kaas. (of meerdere soorten kaas, een oude, jonge, brie, parmazaan… hhhmmm)

Tart tatin met rode ui en thijm (zie smulweb)

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb het uiteindelijk niet nodig gehad dit jaar, want schoonzus en zwager vierden oud en nieuw bij haar ouders. Maar ik heb wel het een en ander opgeslagen, voor een volgende keer.

Ik heb nu een spinazie quiche met ham gemaakt van Jamie Oliver. Was echt smullen!!