recept rode bieten

Mijn kleine draak vind ze heerlijk.



maar grote draak vind het vies…



Nu hoorde ik dat er een andere variatie is voor rode bietjes…

met ui, en mostersaus…



ik vind ze ook heerlijk, maar nu tijd voor een ander recept ???

bietensoep is erg lekker: uitje fruiten, bieten erbij, stukjes kleine wortel erbij, bouillon erbij, staafmixeren. En dan in je bord een kwak zure room erin.



Ik maak ook wel eens vega carpaccio van dun gesneden bietjes.



of in de oven in een pakketje met tijm en feta.





door de risotto met geitenkaas.

poffen in de oven met geitenkaas en honing (insnijden, geitenkaas en honing erin, alufolie erom, weet niet meer hoelang, als je voorgekookte hebt een min of 20 misschien?)



Bietensalade: gekookte bieten in blokjes, witte balsamico-azijn eroverheen. Appel in blokjes, komkommer, sla naar keuze, zilverui, witte kaas, pijnboompitten :drool:

door de aardappelpuree prakken met wat mayonaise… Lekker slecht en roze maar toch erg lekker.

@lydia wrote:

door de aardappelpuree prakken met wat mayonaise… Lekker slecht en roze maar toch erg lekker.




:lol: wij eten ze net zo maar dan met slasaus (Yogo) stuk gezonder :drool:

klinkt allemaal lekker…



MAAR HELP HEB GEEN OVEN MEER…



die stond plots vorige week in de fik :wall:



ga morgen toch maar eens proberen om roze aardappeluree te maken :thumbup:

rode bieten raspen,

spek uitbakken dan dat er door roeren met wat mosterd (naar smaak maar niet te veel) rauw uitje in kleine snippers en wat mayo erdoor

heerlijk!!!



met wat gebakken aard, dat is hier echt favo!!

Rauwe bieten zijn heerlijk geraspt met wortel en wat balsamic vinegar en olijf olie.



Of in the oven roosten met balsamic en baby plum tomaatjes

Rode bieten salade!



Koken en in blokjes snijden, uitje snipperen, kleine blokjes kaas, stukjes augurk, stukjes appel, stukjes gekookt ei. Dressing van mayonaise, yoghurt, beetje suiker, mosterd en een beetje knoflook. Goed mengen en wat peterselie er overheen. Eten wij vanavond ook bij de bbq!



Er zijn ook hele lekkere recepten met salades met couscous (rozijnen, feta, etc), maar dat moet je ook lekker vinden :wink:

Ik eet ze altijd met mayonaise, anders lust ik t ook niet…



Ik heb ook weleens bietenstamppot gemaakt met gebakken uitjes en spekjes en dan lekker stampen met aardappels… Ook erg lekker!