Recept met (gele) paprika

Ik heb gisteren voor het eerst voor mijn man gevulde paprika´s gemaakt.

Ik had alleen zo´n zak met drie gekocht (snap de logica niet:per stuk waren ze 0.99 cent, per 3 maar 1.69), maar nu heb ik er één over.

En aangezien wij ze nooit eten, weet ik nu dus niet wat ik ermee moet maken. Het hoeft maar voor 1 persoon.

Iets om te roerbakken of zo…



Ik hoop jullie me kunnen helpen aan wat lekkers voor mijn hub. Te eten dan… :wink:

Toevallig ga ik dit vanavond ook eten, maar dan meer spinazie en niet als broodje. Ik eet er kabeljauwfilet bij en krieltjes. Erg lekker, maar kan behoorlijk pittig zijn, afhankelijk van de hoeveelheid sambal.



PITTIGE GARNAAL-SPINAZIEBROODJES



Voor 2 personen



Ingrediënten:

50 g verse wilde spinazie, zonnebloemolie, 1 teentje knoflook, 1 ui, 1 gele paprika, ½ el sambal brandal, 125 gram gepelde grote garnalen, beetje citroensap, peper, zout, 2 pistoletjes



Bereidingswijze:

Was de spinazie, snijd de blaadjes van de stelen en snijd ze in repen. Pers het teentje knoflook uit, snijd de ui in partjes en de paprika in reepjes. Verhit de olie in een wok en bak knoflook, ui en paprika 3 min. op hoog vuur. Voeg de spinazie en de sambal toe en roerbak dit nog 3 min. mee. Schep als laatste de garnalen door het gerecht en bak ze nog even mee. Breng op smaak met citroensap, peper en zout. Snijd de pistolets open en vul ze royaal met het garnalenmengsel.



Bereidingstijd: ± 10 min.

Paprika kan door vanalles…

Roerbakgerechten met rijst… Kan gewoon door de saus heen die je al hebt

pastasaus… Bij de rode saus… of met courgette of champignons en kruidenkaas/geitenkaas/witte saus :drool:

Lekker gourmetten :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: ??

Of bij vlees of gebakken aardappelen met champignon en ui?

Jummie… Ik maak vaak gegrilde paprika’s met pasta, erg makkelijk en lekker!


  • Paprika in grove stukken snijden
  • Tomaat ontpitten en in grove stukken snijden
  • Ui schillen en snijden
  • Ui, tomaat en paprika in ovenschaal doen
  • Knoflook, peterselie en pijnboompitjes erbij
  • Vloeibare boter erbij, geheel doorkneden
  • In een (voorverwarmde) oven onder de grill zetten, af en toe omroeren tot alles gaar is
  • Strooi er geraspte, oude kaas over en serveer met pasta

paprika’s passen dus gewoon echt overal door ongeveer; in een pastasaus, in een wokschotel, gegrild, maar bv ook heel lekker als soep (gewoon een uitje fruiten, paprika erbij, bouillon erbij, staafmixen en eventueel met lekkere rromkaas op mascarpone of zo)

gewoon lekker eenvoudig door de nasi/bami/macaroni. Wij mengen paprika’s en champignons door vele dingen, lekker.

wij eten paprika’;s het liefst zo :smiley: lekkr rauw :drool:

@knipoogje1983 wrote:

wij eten paprika’;s het liefst zo :smiley: lekkr rauw :drool:




Ook lekker met dip! Als tussendoortje (snaaitrek) :mrgreen: 8)

Wij doen paprika die we over hebben (idd, een rode paprika los kost meer dan die 3 paprika’s, heel raar), in van alles en nog wat. Vooral in chili con carne, erg lekker, of door de pasta, chicken tonight, nasi, allerlei ovenschotels.

En zoonlief eet ze gewoon zo, maar dat vind ik niks :smiley: