Reageren op eigen naam

Wanneer gaan ze dit doen of zouden ze dit “moeten” doen?

Ik weet nog dat ze t op t bureau eens vroegen en dat ze dat toen min of meer deed, dat wil zeggen, ze reageerde en of dat was als we haar naam zeiden of gewoon doordat ze ons hoorde, maakt niet zoveel uit vond ik toen.

Nu viel me op kdv ineens op dat een moeder wegging, kind roept, kijkt meteen en gaat…en die van mij kijkt dus echt niet (meer) als ik haar roep. Meestal vind ze namelijk alles veel interessanter en heeft op dat moment geen tijd.

Nu vroeg ik me dus af, wanneer reageerden jullie kindjes echt op hun naam?

(wel zo handig ook als ze dadelijk gaat stappen haha)

Eigenlijk best snel al… D.janel was 5 maandjes en als ik hem dan riep dan keek hij.

Joas was ook erg jong toen hij keek als ik zn naam riep. Maar hij keek ook als ik Jantje of Pietje riep, dus geloof echt niet dat hij toen al doorhad dat ik hem bedoelde :wink: Zo rond een maand of 9, dacht ik, leek hij zn naam aan zichzelf te koppelen.

Lenn reageerde er vanaf zo’n 5 a 6 maanden op, maar de laatste tijd kijkt hij niet altijd meer om. Sterker nog, toen ik hem laatst riep stond hub in de keuken en Lenn keek niet om, hub kon zijn gezichtje zien en hij zat gewoon stiekem te lachen!!! :inlove: BOEF!

Lucas was 10 maanden denk ik, Pepijn ook zoiets en Merlijn die reageert nu al op zijn naam. Maar hij luistert wel beter als ik hem alleen Lijn noem, maar dat komt omdat Pepijn hem lang zo heeft genoemd :oops: :oops:

@Affie wrote:

… hub kon zijn gezichtje zien en hij zat gewoon stiekem te lachen!!! :inlove: BOEF!

:lol: :lol: whaha…

Ik weet niet vanaf wanneer Kai reageerde, maar hij reageert denk ik wel eerder op mij als mama zijnde, m’n stem, dan op z’n naam! Ik dacht ook lang dat ie naam-doof was, wen :wink: :mrgreen:

Enne, Emma is nou eenmaal 'n klein strikkeltje, dus ik zou me niet zo’n zorgen maken!

En wat betreft d’r naam herkennen als ze kan lopen? Denk dat je dan nog harder moet hollen: “Whaaaaa, mama ziet me! RENNEUHHHH!!”

@Kaatjes wrote:

@Affie wrote:
… hub kon zijn gezichtje zien en hij zat gewoon stiekem te lachen!!! :inlove: BOEF!

:lol: :lol: whaha…

Ik weet niet vanaf wanneer Kai reageerde, maar hij reageert denk ik wel eerder op mij als mama zijnde, m’n stem, dan op z’n naam! Ik dacht ook lang dat ie naam-doof was, wen :wink: :mrgreen:

Enne, Emma is nou eenmaal 'n klein strikkeltje, dus ik zou me niet zo’n zorgen maken!

En wat betreft d’r naam herkennen als ze kan lopen? Denk dat je dan nog harder moet hollen: “Whaaaaa, mama ziet me! RENNEUHHHH!!”

:lol: :lol: :lol: Ik lig hier bijna dubbel haha!! Zie het al helemaal voor me!!

Maak me ook geen zorgen hoor, was benieuwd! En sowiezo, meestal is t het 1 of t ander en ze kan niet leren lopen en luisteren tegelijk haha!

:lol: :lol: Dat laatste kent Kai ook niet hoor!!!

En hij reageert ook niet altijd op z’n naam. Nu ik je topic heb gelezen, let ik er wat meer op!!! :wink:

Ga maar vast aan je conditie werken :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Hier ook eigenlijk pas echt sinds kort dat als ik zijn naam zeg dat ie echt reageerd.

Ik heb zelf tijden gedacht dat ie doof was want meneertje reageerde nergens op :mrgreen: gewoon te druk met zijn eigen dingen :wink:

Komt idd vanzelf wel…

Mijn dochter is 1 en reageert niet op dr naam hoor, is veel te druk met andere dingen bezig. Ze luistert sowieso nog niet echt goed, nee of niet doen vindt ze totaal niet interessant. Ach, komt vanzelf hoor :wink:

Ons meisje reageert toch al een tijdje op haar naam hoor.

Onze Lieke reageert al een eindje op haar naam, maar ik denk ook dat dat komt omdat ik toen ze nog klein was tot nu, veel met haar voor de spiegel sta en ook zei tegen haar van ;“wie is dat? oooo maar dat is Lieke!” en toen moest ze steeds lachen, dus ze weet wel wie ze is en hoe ze noemt, en dat merk ik als ze een foto ziet van zichzelf.

maar het ene kindje is nou rapper dan het andere dus Emma kan iets anders wat Lieke dan niet kan, zoals stappen. Lieke kruipt zelfs nog niet… ze staat recht en heeft neigingen om te kruipen maar dat doet ze achteruit dus omgekeerd is ook ok :mrgreen:

dana reageert hier ook nog niet, schoonmoeder zegt van wel, maar dat is niet. Ze reageert op het geluid, ik oefen vaak met andere woorden en dan reageert ze ook, dus niet specifiek op haar eigen naam.