reacties koemelkallergie

hai ik heb een vraagje. mijn baby begon al meteen de eerste nacht in het ziekenhuis te krijsen en te gillen uren achterelkaar en heeft dit volgehouden tot 6 weken 12 uur per dag/nacht en dan kwam er een poepluier.eerst dacht ik dat het darmkrampen waren maar ik denk dat het koemelkallergie is, ben nu(sinds 2 weken) op dieet koemelk-soja en kippeneiwitvrij nu gaat het beter maar nog steeds weleens een paar nachten slecht.

ik heb pepti geprobeerd maar dat gaat echt niet,schreeuwen jullie kinderen ook zo?

Yuri heeft ook heel wat afgekrijst en had nog veel meer klachten (krampen, spugen, exceem op de wangen, bronchitus)!

Hij bleek een koemelkallergie te hebben. De pepti werkte hier goed maar niet alleen. Echt al zijn bijvoeding moesten we koemelkvrij houden, ook brood etc.

Verder gingen de potjes groente en fruit niet dan was het ook weer gillen. Alleen vers ging goed…

Dus echt ieder frummeltje vergeten was meteen een drama.

Het boekje van het voedingscentrum vond ik super! En bij AH staat er ook op alle verpakkingen of het koemelkvrij is, perfect!

Heb 2 jaar geleden eens op kok getopict, omdat ik helemaal gek werd van dat gejank en gekrijs nachtenlang dus ja , ik herken je frustratie en ellende! Vreselijk zielig voor het kindje en je raakt zelf hélemaal op.

Ook bij ons hielp de pepti wel , maar idd ook hier qua bijvoeding álles melkvrij , want hij is er nog steeds niet vanaf. Die pepti hielp ook wel qua zijn ontlasting dat bleef mooi dun , maar geen diaree oid , Bij Joost zat het hem vooral in dat hij eczeem kreeg en verschrikkelijke jeuk., dat heeft hij nog lang gehouden, maar werd wel hanteerbaar sinds hij pepti dronk

Veel sterkte met je kleintje hoor, Ik hoop dat je babytje snel lekker in zijn velletje zit. :hug:

Misschien domme vraag maar kan je een kindje laten testen op koemelkallergie?

Ja dat kan, er is een bloedtest (niet 100% betrouwbaar) en een provocatietest in het ziekenhuis.

Wij hebben eind februari/begin maart 2 dagen dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis. Zowel de verpleegkundige als wij weten niet welke voeding Fiene krijgt, dit schijnt de enige betrouwbare manier te zijn…