reactie van en naar andere kindjes...

Hoi,

Ik heb een vraagje…

Stan is nu (bijna) 1,5 en is een gezellig kind.

Hij is heel spontaan en lief en grappig en heeft een behoorlijk eigen wil :roll: :wink: :mrgreen: .

Als ik werk, past mijn moeder op, en dat is 3 dagen in de week. Hij gaat dus niet naar een kinderdagverblijf of gastouder of zoiets en heeft dus niet dagelijks contact met andere kindjes.

Toch … als er soms kindjes op visite komen, van zijn leeftijd of ietsje ouder, dan vindt hij dat helemaal geweldig. Loopt er op af, wil ze knuffelen en omhelzen. Gaat bij ze op de grond op schoot zitten :lol: . En dat soort dingen. Gewoon leuk dus.

Nu zie ik de laatste tijd toch veel kindjes die het allemaal maar vreemd vinden. Die zijn wel kdv gewend en andere kindjes, maar als ze bij ons komen dan is het alleen maar achter papa’s broek verstoppen, bij mama in de armen kruipen, enz… Dit is niet altijd zo hoor, maar het is toch wel een paar keer voorgekomen.

Zou dit “probleem” bij die kindjes liggen? (een fase of zo?) Of zou Stan toch bedreigend overkomen? Ik zie dat laatste niet namelijk. In mijn ogen vindt Stan het gewoon allemaal leuk en hij doet ook niet gek ofzo. Pakt geen speelgoed af. Trekt niet aan de kindjes.

Hij pakt direct een paar ballen en gaat voor het kindje staan van: Kom je mee spelen?

Ik vind het gewoon sneu voor hem. (of is dit weer hormonaal overdreven moedergevoel?)

Stan is natuurlijk ‘nieuw’ voor die kindjes. Alle kids op bv het KDV kennen ze dat is dus niet ‘eng’ maar alles wat nieuw is wel. Voor een deel is het een fase, heeft te maken met hechting etc en eenkennigheid. Casper heeft het bij iedereen eigenlijk op het moment. Zelfs als we bij opa en oma komen waar hij ook wel eens logeert kruipt hij eerst op schoot, klampt zich vast maar na een paar minuutjes is dat weer over. Denk dus niet dat het aan jou ligt, of aan Stan. Ze zeggen niet voor niets dat de meeste kindje rond de 2 jaar ‘pas’ aan een peuterspeelzaal toe zijn. :wink:

Ja, dat klopt ook Rhi. Zowel van dat “nieuw” zijn, als de leeftijdsfase. Ik snapte het gewoon even niet. Thanx… :-*

En eerder was die leeftijd toch 2,5 jaar?

Er zijn ook genoeg kindjes die we idd vaker zien en dan gaat alles ook goed. En gelukkig vinden papa en mama de bal en de duplo ook errug leuk! :angel:

Heb hier dagelijks momenten dat ik mijn eigen kind niet snap :wink:

Klopt hoor, sommige kindjes zijn er met 2 al ‘helemaal’ aan toe, sommige pas met 2,5. Hier in Zut hebben we geen keus maar staat er ook 2,5 voor of 2 en 3/4 maanden :think: *je merkt al ik moet de inschrijving nog voor elkaar maken :shifty: *

Al die fases ook pfff. Heb je je kind net weer een beetje door gooit ie alles door de war. :o

Hier is er trouwens tegenwoordig een manie met blokken werpen…sjucht vind veeeel leuk aan hem maar dat net niet. Wel schattig is dat hij zo een tijdje met de placemats kan spelen, laten vliegen door de lucht en dan gieren van de lach :inlove:

Zo hebben ze allemaal wel wat toch?

Hoe gaat het trouwens?? Neem aan dat je weer aan de frax bent? Lukt dat een beetje zonder blauwe plekken?

Gooien is hier ook een hot item. Ach ja… gaat wel weer over… :roll: :mrgreen:

Ja, ben weer aan de Fragmin. Zonder blauwe plekken vraag je??? Eh… als ik nu bij een arts kom en ze weten van niets, denken ze dat ik mega-mishandeld word. Maar het doet me niets… die spuiten ook niet, ik weet waar ik het voor doe! Dat maakt het makkelijk…

En jullie? Wachten op toestemming? :hug: :-*

Ah kijk dus gooien is ook een fase ligt niet aan mijn kind :mrgreen: ik heb het geloof ik ook zelf ‘aangemoedigt’ want in de ballenbak hebben we geoefend met ballen gooien :wall: blont

Dus toch blauwe plekken, verrot. Wel een goed doel! Wat zeg ik het beste :inlove: en is ook een teken dat het spulletje werkt nietwaar? Je hebt nu toch een zwangerenkaart die je overal (als je eens een arts bezoekt) mee moet slepen dus als ze niet kunnen lezen mogen ze geen dokter zijn. 8)

Hier precies zelfde verhaal hoor Noor… Het is gewoon een kwestie van elkaar leren kennen… .Daarbij zijn ze op een creche oid in een vreemde omgeving en gaat het gewoon anders dan wanneer ze elkaar ontmoeten wanneer er eentje thuis is…

Hier ook altijd eerst even de kat uit de boom, terwijl kleine baas gelijk kusjes wil geven en wilt knuffelen…

Ligt dus niet aan de kleine stanne man!

Mijn kleine meid wordt ook helemaal enthousiast als er kindjes op bezoek komen (mijn vader past 4,5 dag op als ik werk), en wil dan ook gelijk spelen en knuffelen enzo.

Zit dus ook erover te denken haar voor 2 dagdelen naar de psz te doen als ze mag, ze zoekt vaak het sociale contact op met kindjes als die in de buurt zijn.