Reactie op DKTP vaccin??

Nica heeft gisteren haar voorlopig laatste DKTP vaccinatie gehad.

Gisteravond werd ze al huilend wakker van de pijn, toen paracetamol gegeven en daar sliep ze goed op.

Maar vanmorgen is ze suf, ligt kreunend op de bank, temp van 39.4, klaagt over hoofdpijn en pijn in haar nek.

Ze staat wel zelf op om te plassen of om even naar me toe te komen, maar begint dan al snel te huilen.

Zou dit een reactie op de DKTP zijn? Iemand die dit herkent?

Ze heeft overigens nooit op de andere vaccins gereageerd!

(Het irritante is dat ik de jongens nog niet gevaccineerd heb en ik nog twijfel of en welke ik hun wil gaan geven, dit helpt niet echt mee moet ik bekennen!)

Gemma, zou je niet even het consultatieburo opbellen voor de zekerheid? Jasper is eergisteren ook gevaccineerd en ik moest even bellen als hij koorts kreeg of een dikke arm.

koorts en nekpijn… Bellen naar de ha!!!

@marijke79 wrote:

koorts en nekpijn… Bellen naar de ha!!!

Mijn idee!!! Vooral die pijn in haar nek. Kan ze haar kin op de borst krijgen?

Als je het niet vertrouwd gewoon bellen, er is geen HAp die je niet zal laten komen met hetgeen jij beschrijft!

Sterkte!

En Gemma, hoe gaat het nu?

Er heerst wel griep (bij ons dan), temperatuur zegt niet zoveel bij kleintjes zolang het niet een aantal dagen boven de 40 is, maar nekpijn vind ik altijd alarmerend, dus ik zou toch wel even langs de huisarts gaan als ze haar kin niet op haar borst kan leggen of als je twijfelt.

Hoe is het nu?

Ik heb haar daarna een zetpil gegeven en toen heeft ze even lekker geslapen, daarna was ze nog hangeriger en erg verdrietig maar ze had geen nekpijn meer, ze bewoog zich ook gewoon dus ik geloofde haar wel.

Na een uurtje hangen bij mama, stond ze ineens op en ging weer spelen, praatjes voor 10! :shock:

Blijkbaar toch even een hele heftige reactie op de prik, het duurde excact 24 uur!

Nu nog wel wat verhoging maar ze is weer haar zelf gelukkig.

Die nekpijn baarde me ook even zorgen, maar ze kon haar kin nog op haar borst krijgen en ik durfde het nog wel even aan te kijken, maar ze was echt goed ziek :? Raar hoor, ze heeft verder nog nooit een reactie op de inentingen gehad!

Wel raar, maar gelukkig dat de ze niet ziek meer is!