reactie op 1e hapjes

Ik ben nu twee weken bezig met hapjes, gewoon beetje proeven (ongeveer 1 volle eetlepel per proefsessie). Ik bied het op een dag 2x aan en dan de volgende dag weer.

Maar eh…van harte gaat het niet.

Ik ben begonnen met worteltjes, daarna bloemkool, brocolli en sperziebonen. Nou, ik deed het lepeltje in zijn mond en de eerste reactie is rillen, verbaasd kijken , vies gezicht trekken, tong uitsteken (met inhoud). Na veel gesmak werd er wat doorgeslikt. Dit ging zo’n 6 tot 10 kleine hapjes door. Toen was het wegduiken en mond dichthouden.

Daarna heb ik banaan en peer (beide vers) geprobeerd. Al iets betere reactie maar nog steeds zoiets van :eh: :? :shifty: :sick: :silenced: :snooty: :hand:

Ik zal wel heel ongeduldig klinken, maar gaat ie dit ooit lekker vinden?

Van de meiden van mijn yogaclub hoor ik niets anders dan “ nou hij/zij vindt het lekker, echt smullen�.

Dat zie ik Vasco echt niet doen, het is eerder kokhalzen. Ook al is het banaan of peer.

Ik weet, het is nu een kwestie van laten wennen aan smaakjes, maar is ie over een maand dan ineens wel klaar voor een heel potje bloemkool?

Hebben meer moeder dit ervaren?

hoihoi, het kokhalzen kan ook een reflex zijn wat veel baby’s hebben, maar hier heeft het ook heel lang geduurd voordat merel wat wilde.

ik heb het 2 weken geprobeerd om de dag, maar op een gegeven moment gestopt en toen weer 3 weken later geprobeerd en ging het opeens wel. Toen was ze al 6 maanden begon ik net met hapjes vers of potje maakt hier niet zoveel uit alles was :hand: :silenced:

Hij hoeft ip nog helemaal niets naast de melkvoeding. Ik ben gestopt omdat ik niet wilde dat het haar tegen ging staan omdat ik graag wilde dat ze wat nam.

Enne nu er tandjes komen wil Mw weer niets hebben :? :wall: , dus begint het hele geduldhebben weer opnieuw :mrgreen:

Succes, houd geduld of stop er even mee en probeer over twee weken weer. Echt hij gaat vanzelf happen, alle kindjes doen het op hun eigen tijd.

:hug:

Inmiddels al diverse smaakjes/hapjes verder maar nog :hand: :hand: :sick: vanuit zoonlief.

Ik stop er inderdaad maar even mee en kijk wel over 2 weken weer of zo.

Gekke is dat als ik hem een liga koekje geef, dan peuzelt ie deze wel lekker op :shock: ! Gek kind :mrgreen: :mrgreen:

Ach dat ja hoor ze smullen er van blablablablab… Om boos van te worden.

Joost vond het ook niks hoor de eerste paar (tig) keren Vers fruit vond hij heeel lang om te gruwen en de potjes fruit, ging ook maar een tíjdje goed.

Wat ik heb ervaren ( wat klinkt dat oud wahaha) is dat ze echt eten waar ze aan toe zijn. Ook potjes met stukjes, je kunt het 100x aanbieden , ze gaan het eten als ze eraan toe zijn, brood, lukte …toen hij eraan toe was :smiley: .

Gewoon zo af en toe eens proberen zonder verachtingen en je laten verrassen! heel goed dat je weer even een paar weekejes ertussen laat heel veel succes! :thumbup:

hier ook van die gekke gezichten, maar wat ik vreemder vindt is dat de wortel die ze vanmorgen dus blijkbaar toch door heeft geslikt nu al in de luier zit. Is dat niet wat snel???

hoi

ik herken je verhaal helemaal.

Fransje wil ook niet echt eten zijn fruit eet ie amper doet er zijn mond niet voor open moet het steeds aan zijn gemelte smeren en dan eet ie het via zijn tng wel op.

Hij lijkt het wel lekker te vinden maar het van de lepel af eten doet ie niet.

Over 2 dagen is hij 5 maanden dus dan gaan we eens kijken voor warm eten maar heb er een hard hoofd in.

En kwa liga hoe doe je dat dan eigenlijk ?

@ilsederooy wrote:

En kwa liga hoe doe je dat dan eigenlijk ?

Ik heb Liga 1e stapje gekocht. Deze breek ik door midden en dan geef ik het om te sabbelen. :drool: :thumbup:

Je kan het ook verkruimelen met fruit, maar aangezien Vasco dat :sick: vindt, wacht ik daar nog mee.

Koekjes smaken trouwens nergens naar, zelf ook een stukje genomen. Het is gluten, zout, kippenei vrij…net papier… :wink: .

Yeline moest ook heel erg wennen aan bijvoeding. Ik ben met 5,5 maand begonnen en pas met 7 maanden ging ze er ook echt van eten nu eet ze 3 a 4 eetlepels groente/aardappels per dag. En 1 stuks fruit

@inkie wrote:

hier ook van die gekke gezichten, maar wat ik vreemder vindt is dat de wortel die ze vanmorgen dus blijkbaar toch door heeft geslikt nu al in de luier zit. Is dat niet wat snel???

Yeline haar eten zit na 1,5 uur alweer in haar luier ppff geen wonder dat ze afgevallen is :?

Wat ik als tip heb gekregen is om ze een tijd lang alleen maar één smaak aan te bieden. Omdat ze er natuurlijk heel erg aan moeten wennen.

Ik wilde en dacht dat hij het na één hapje ook gelijk lekker zou vinden maar ze moeten het leren eten. Wij hadden ook van alle soorten één potje fruit gekocht en geprobeerd.

Nu hebben wij besloten om met banaan te beginnen en om dat vol te houden. Wij begonnen met een theelepel per keer en als hij het vies vond met overgeven daarna stopten wij weer een paar dagen, dan weer proberen. Ging het goed de volgende dag weer, en dan nog een dag. Ging het weer niet lekker weer een tijdje stoppen. Nu gaat het al meer dan een week goed en gaan we worteltjes proberen als groente hap.

Met andere woorden je hebt veel geduld en tijd nodig.

even een update frandje eet nu goed fruit van de lepel :dance:

had een andere lepel geprobeerd en die vondt ie schijnbaar wel goed.

groente lukt nog niet maarja dat komt wel.

liga’s heb ik nog steeds niet geprobeert.

brokkelen er niet snel stukjes vanaf ? aangezien beebs vaak gepureerd eten is zo’n liga dan niet te grof ?

wij gaven Lynn 1 nieuws smaakje om de zoveel dagen.

Zo kreeg ze eerst ongeveer 5 dagen lang wortel, daarna 5 dagen lang bloemkool enz. Later werd dat verkort naar 3 dagen. ze at dan 1 a 2 theelepels per keer. Langzaam aan werd dat steeds meer.

Nu eet ze alles :thumbup: