Wat ik me nou toch heb… :think:
Van de week had ik mijn lievelingsshirt aan. Had hem toen die avond in de was gedaan omdat ik van die rare, streperige, wittige vlekken op mijn buik op het shirt had. Wat het was, geen idee. Volgende dag haal ik hem uit de was, paar dagen later trek ik hem schoon uit de kast, zitten ze er nog steeds.
Het lijkt wel straie in het wit maar dan op mijn shirt, precies op mijn buik… :eh: Dacht aan vetvlekken dus een paar dagen in het talkpoeder gelegd, en zit nu weer in de was. Dacht ik gisteren een leuk rood jurkje aan te trekken, kijk ik in de spiegel en zitten EXACT dezelfde strepen op dat jurkje… :eh: Ook van die wittige strepen, precies op dezelfde plek, midden op mijn buik.
Ik dacht nog even: raar toeval. Trek ik vandaag een bruin shirtje aan, kijk ik in de spiegel, zitten er een paar uur later ineens precÃés van diezelfde witte strepen, wederom op mijn buik… Ik snap er niets meer van. En het rottige is ook dat het lijkt of ik het er niet meer uit krijg, zelfs na 3 keer wassen, en het zijn net m’n lievelingskleren.
Ik gebruik vloeibaar wasmiddel, dat moet het dus niet zijn. Heb ook verschillende anti witte strepen deo’s (nu die nieuwe van nivea), maar dat kan het ook niet zijn lijkt me, want ik spuit niet op mijn buik en laat het eerst even drogen voor ik kleren aantrek… Het is ook duidelijk anders dan de witte deostrepen die ik van vroeger gewend ben, die krijg je er zo met een natte doek af, dit lijkt er wel in gebeten… Maar vind het zo apart dat er nu op 3 kledingstukken, exact dezelfde strepen, op exact dezelfde plek zitten. Het lijkt zoals gezegd wel op witte straie…
Heeft iemand een gouden tip wat het mogelijk is, en hoe je het eruit krijgt ? :shifty: Baal er zo van aangezien het net m’n nieuwe lievelingskleren zijn…
Sjips zeg, al vraag ik me gelijk af waar je je aanrecht mee schoonmaakt…dat is nl vaak de plek waar je met je buik tegenaan zult staan. Als daar ook maar heel iets bleek in je schoonmaakmiddel zit dan zou je dus ook zomaar je kleren kunnen bleken. :shifty: En helaas is daar ook niets tegen te doen om het er weer uit te krijgen want de kleur is er dus uit. :?
Misschien een tip om je wasmachine eens leeg te laten draaien. Op 95 graden. Een kopje soda in de trommel en een kopje soda in het zeepbakje. (in plaats van soda kan je ook azijn gebruiken)
En was vervolgens de kleren nog eens in een niet te volle trommel.
Als dat niet helpt, dan weet ik het ook niet.
Ik gebruik ook vloeibaar wasmiddel, maar had op een gegeven moment ook strepen op mijn kleding en het rook heel muf. Toen kreeg ik het bovenstaande als tip.
En goed de rubbers schoon maken, wan th kan best zijn met uit de machine halen dat het daar overheen gaat.
@miro wrote:
Misschien een tip om je wasmachine eens leeg te laten draaien. Op 95 graden. Een kopje soda in de trommel en een kopje soda in het zeepbakje. (in plaats van soda kan je ook azijn gebruiken)
En was vervolgens de kleren nog eens in een niet te volle trommel.
Als dat niet helpt, dan weet ik het ook niet.
Ik gebruik ook vloeibaar wasmiddel, maar had op een gegeven moment ook strepen op mijn kleding en het rook heel muf. Toen kreeg ik het bovenstaande als tip.
Deze tip helpt denk ik!!! Ik ken het, en met poeder wassen is beter voor je trommel! Google het maar, het heeft zelfs een naam, huppelepupluis ofzo?
Succes!
De wasmachine heb ik vanmiddag al leeg laten draaien op 95 graden, al vraag ik me af of dat het is.
Wat betreft het schoonmaakmiddel. Had al ergens het vage idee dat het misschien komt doordat ik tijdens het opmaken tegen de wasbak leun ? :shifty: En vanmiddag heb ik wel de badkamer helemaal staan uitsoppen in m’n bruine shirtje (niet zo handig, bedacht ik me ook achteraf) :shifty: Maar bij die andere kledingstukken zaten de vlekken er al op…
Ships man, ik hoop echt dat het er nog uit kan…
Als ik deo op doe en te snel mijn shirt krijg ik toch echt witte strepen op mijn buik… enneh niet alle anti strepen deo’s zijn streepvrij… Dat was toch echt het eerste wat ik dacht. Dus misschien even kijken voor je je shirt aantrekt en dan even kijken of het er na het aantrekken wel opeens is?
Misschien gebruik je een bepaalde buikzalf of iets wat vlekken afgeeft?
@Tante Soesa wrote:
Als ik deo op doe en te snel mijn shirt krijg ik toch echt witte strepen op mijn buik… enneh niet alle anti strepen deo’s zijn streepvrij… Dat was toch echt het eerste wat ik dacht. Dus misschien even kijken voor je je shirt aantrekt en dan even kijken of het er na het aantrekken wel opeens is?
Daar dacht ik ook aan, aan deo-strepen.
Deze strepen zitten verticaal, i.p.v. mijn gebruikelijke horizontale deostrepen. :think: Het ziet er ook echt anders uit, het lijkt wel uitgebeten in een lichtere kleur dan de stof zelf…
Buikgels gebruik ik niet…
Heeft de wasmachine niet te vol gezeten?
Hub had ook een nieuwe broek en die was na 2 keer wassen vol met van die witte strepen. De stof was daar ontkleurt. Ik heb de broek opnieuw moeten verven om de strepen weg te krijgen. En waarschijnlijk kwamen die strepen dus door een te hoge temperatuur (40 graden) en te volle machine.
Je kunt altijd met 1 kledingstuk terug naar de winkel waar je het gekocht hebt. Aangeven dat je altijd netjes volgens de instructies gewassen hebt maar deze strepen toch verschenen zijn. Misschien hebben ze meer mensen gehad en anders hebben ze wellicht tips voor je.
Ik heb deze strepen ook, hoewel wel horizontaal.
Volgens mij komen ze doordat ik tegen iets leun met mijn buik en dus een afdruk van mijn riem in mijn shirt krijg. Dus van binnen uit.
Ik geloof eigenlijk niet dat het aan de wasmachine ligt, want het zit echt alleen op mijn buik. Dan zou het toch ook ergens anders moeten zitten?
Ik heb nog niks eruit gekregen, sterker nog, uiteindelijk worden het gaatjes en ben ik toe aan nieuwe t-shirts…