Rare vraag: opstandige hond?

Even een heel bijzondere vraag (want ik heb al gegoogled en kan er nergens iets over vinden)

Ik ben nu 34 weken zwanger en sinds een aantal weken gedraagt mijn hond zich ontzettend opstandig. Na jarenlang zindelijk te zijn geweest poept ie weer gewoon in huis! En telkens op het tapijt, terwijl hij dondersgoed weet dat ie dan straf krijgt :naughty: Hij zit continu bij mijn man en mijn man vindt dat ie mij de hele tijd in de gaten zit te houden. Ik weet niet of zo’n beest iets aanvoelt, maar ik heb echt niet het idee dat ie minder aandacht krijgt van mij. Ik vraag me dus af of jullie er ooit van gehoord hebben of dit inderdaad met de zwangerschap te maken heeft. ik heb het me nog niet eerder zo gerealiseerd, maar als straks het kindje is moeten we dus echt rekening houden met hoe we dat gaan doen.

Is tijdelijk gaat wel weer over nadat het kindje geboren is, geen straf geven voor het in huis poepen enzo, daar wordt ie nog zenuwachtiger van…

hij voelt de naderende bevalling aankomen namelijk, dat voelen ze heel goed aan…

Hier hebben we het gehad met de kat, die begon ineens in hoekjes te plassen in huis. Nu een paar weken verder is het bijna over. Heel af en toe nog een hoekje waar we een plasje zien. Wel is hij enorm aanhankelijk en ligt verandert hij 's avonds echt in een schootkatje bij mij. Terwijl hij dat helemaal niet is.



Hopelijk wordt het bij jouw ook minder. Succes met de laatste weken :-*

Een hond voelt heel goed aan dat er iets gaat veranderen.

Op de dag dat ik ging bevallen heeft onze hond (we hebben haar nu niet meer), mij geen minuut uit het oog verloren, ze liep me continu achterna. Tijdens de zwangerschap was ze aanhankelijker en liever voor me, ze lag ook heel graag met haar hoofd op mijn buik.

Ook de katten merken het goed. Als ik op de bank ga zitten, liggen er binnen 2 minuten 2 katten op mijn schoot…

Katten en honden voelen een zwangerschap idd heel erg goed aan. Het is tijdelijk en eigenlijk ook een heel goed teken. :thumbup: Je hond is nu bezig met het accepteren van het feit dat er een kleine bij komt. Is daardoor heel zenuwachtig. Straf geven :naughty: zou ik wel doen, maar met mate (dus niet iedere keer). Je moet wel aan blijven geven dat jij de “Leader of the pack” oftewel leider van de roedel bent, dus je hoeft echt niet alles te accepteren hoor!



Over een paar weken zal dit over zijn (waarschijnlijk rond de tijd dat je daadwerkelijk gaat bv) en zal je hond veranderen in een echte waakhond. Let wel op dat je hond niet te waaks wordt. Dus als hij naar jan en alleman gaat grommen omdat ze in de buurt van de kleine komen dan ook een standje geven. Maar dit gebeurd niet vaak hoor :wink: .



Met andere woorden je hoeft je nu echt geen zorgen te maken en je hoeft er ook geen rekening mee te houden als de kleine er is… Wel goed opletten dat je altijd in de buurt bent als je hond en je kleine samen zijn, maar goed, dat is algemeen bekend advies (denk ik) :mrgreen: …



Succes!!!

kan me alleen maar bij al het bovenstaande aansluiten…

hier twee links waar je misschien wat aan hebt:

http://www.hondenscholen.com/009informatieentips/voorbereidingzwangerschap.html

en voor als het kindje er is: wij hebben vooral veel aan de 10 tips gehad, wij leren ze Stijn al vanaf hij los rondkruipt in huis, en het gaat nu heel goed tussen die twee.



http://www.peuterplace.nl/kindenhond.htm



succes daar!

Hoi,



Ik had 2 honden ten tijden toen ik bevallen was en 3 toen ik zwanger was, niets gemerkt :think: geen gepoep of geplas :think:

Bij binnen komst laten ruiken, hebben aan de voetjes een lik gegeven en het was goed :thumbup:





wel goede linkjes Nien :thumbup:

Onze honden lieten we op de dag dat lucas geboren is geen minuut alleen!

Ze voelden het aan en waren erg ;ief voor lucas hihi ze keken een beetje gek als hij geluid maakte :slight_smile:

Mijn honden hielden me heel erg in de gaten, zeker de laatste paar weken. En op de dag dat mijn dochter geboren werd, hebben ze het vruchtwater geroken, wat op de grond lag, en vanaf dat moment mocht iedereen gewoon in het huis komen, ze gaven geen kik, bleven op hun kleed liggen. Heel apart, en ze hebben Mica totaal geaccepteerd.