Célina heeft opeens een hele enge uitslag op haar gezicht! :shock: :shock:
Ik heb vanochtend haar toet gewassen met zo’n goedemorgen washandje van Zwitsal (omdat ze altijd savonds in bad gaat) en een half uurtje later is opeens haar hele gezicht onder de rode vlekken :o
Het rare is, op haar buik en rug is niks te vinden terwijl ik dat ook heb gewassen… Zwitsal is toch altijd zeepvrij en hypo-allergeen enzo?
Komt het daardoor of moet ik nou linea recta naar een dokter? :shock:
het zou kunnen zijn dat ze toch op de zeep van zwitsal reageerd. Huid in je gezicht is een stuk gevoeliger.
Zwitsal zit wel parfum enz in, kan ze zo op reageren.
Ik zou denk ik de arts even een belletje geven, ws kan de assistent je al te woord staan en ms laat ze je komen,
wat je kunt doen is even haar gezichtje wassen met washandje zonder zeep, of gewoon even badderen /douchen zonder zeep,
zwitsal is wel degelijk met zeep enzo hoor , wend was er erg allergisch voor,
maar wat je zelf aangeeft, als je der buikje er mee gedaan heeft zou dat me ook moeten reageren…anderszijds gezichts is heel dun huid en reageerd veel sneller…
ms na het afnemen zonder zeep beetje talkppoeder voor kids op doen dan koelt het iig …
Succes en beterscha voor der Bianca
Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft, ze kijkt alleen wat beroerd uit haar oogjes maar dat is omdat ze sinds gister ziekjes is en koorts heeft.
Voor hetzlfde geldt komt het hier gewoon door…
De vlekken zijn inmiddels wel alweer bijna weggetrokken
Ik denk wel dat het een reactie geweest is dan op de zwitsal doekjes…
enige idee om het uit te zoeken is als je ze nogmaals gebruikt en hetzelfde optreed…
gelukkig heeft ze er geen last van
Ik zou niet naar een dokter gaan hoor…haar gezichtje met alleen water wassen en bijv. een creme als intensive rescue van Vaseline erop doen. Dat geeft de huid wat rust. (ik adviseer het vaker hoor, het is best een prijzige creme maar werkt echt gewldig tegen eczeem, en andere allergische reacties)
Kijk hoe de huid reageert hierop, blijft het aanhouden zou ik pas een dokter bellen.
Kun je miss een foto plaatsen?
We hebben geprobeerd om een foto te maken maar door de flits zie je helemaal niks meer en zonder flits is het te donker
Het is nu helemaal weg… Misschien toch idd de Zwitsal…
Heb haar gezicht nu gewassen met de zeep waar ze normaal ook mee in bad gaat (ook Zwitsal) en er gebeurd helemaal niks?
Vaselina o.i.d. werkt niet want dat veegt ze er gelijk weer af als ze het al zover laat komen dat het op haar gezicht zit… :roll:
We bellen zo wel even voor de zekerheid de huisarts, om 10u is het toch telefonisch spreekuur.
zwitsal is absoluut niet hypo allergeen… Natusan is beter… die zeep is veel milder, idem met doekjes ed.
Als het nu al weg is getrokken hoef je toch geen huisarts meer te bellen? :think:
Ik zou ook geen ha bellen meer, gelukkig afgenomen en ws toch een reactie, ms kun je op de verpakkingen lezen wat er in zit, aan toegevoegd is?
t zal nu uit blijven denk ik , als het zich weer voordoet en je vertrouwd het niet kun je evt alsnog bellen ,
nogmaals tis fijn dat ze er geen pijn of jeuk aan heeft das altijd zo sneu…
Ik heb de huisarts even gebeld omdat ze de vlekken had na een hele nacht van koorts, hoesten en wakker liggen…
Juist door die combinatie vond ik het een beetje eng…
De huisarts zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken als het binnen enkele tijd gewoon weer wegtrekt en we moeten voor het gehoest een hoestdrankje halen…
Hij zei dat de vlekjes ook koortsuitslag kon zijn en dat dat verder niet ernstig is…
Hij sloot de Zwitsal verder niet uit dus we kijken wel of het vaker voorkomt of niet, zo ja dan gaan die mooi de prullenbak in!
Bedankt voor alle tips en reacties in elk geval! :-*
of iemand anders blij maken met de doekjes
gelukkig ben je gerustgesteld :thumbup: