rare tic???

Kyan heeft een tic, de dingen moeten netjes op een rijtje. Hij heeft het niet met alles, maar zo af en toe valt er wat op, als ie een stapel luiers naast elkaar gaat leggen, of de boekjes dwars de kamer door :think:



Ook zijn knuffeltjes moeten vaak naast elkaar zitten, dus niet liggen, als ze niet kunnen zitten mogen ze er niet tussen :think:



Is dit normaal bij peuters?

denk (hoop) het wel, want Tyg doet het ook :mrgreen:

hij zegt zelf dat alles in de trein (tjein) zit, dus dan is het wel weer logisch

Hier gebeurt dat ook hoor. Ik dacht eigenlijk dat het gewoon een spelletje is :think: . Zal vast wel normaal zijn :mrgreen:

je moet je toch ergens mee bezig houden :wink: :mrgreen:

ziet er wel heel skattig uit :inlove:

als dat het enigste is wat je opvalt zal het wel voor hem een leuk spelletje zijn. en ach wij mensen hebben toch ook wel eens van die rare tics :wink:

is heel normaal hoor voor deze leeftijd, ze leren nu dat ze iets kunnen ordenen…Ryan doet 't ook maar dan met z’n autootjes, op een rij naast elkaar, achter elkaar, etc.

ja joy sorteert ook regelmatig allerlei dingen :smiley: het hoort er denk ik gewoon bij :smiley:

Jahaaaaa… hier nog zo’n regelaartje… schattig hè?! Alles moet op een specifiek plekje in een bepaalde volgorde, helemaal irritant soms :wink: :inlove: . Gisteren was ik bij een vriendin, haar zoontje is 4 mnd. ouder dan Saba (en Kyan dus :wink: ) en die deed dat nét zo. Zal wel een fase zijn dus.

Hij heeft ze in ieder geval allemaal “op een rijtje”! :wink: :mrgreen:



(geen zorgen over maken verder…als het niet erg wordt dan dit, heb je een voorbeeldig kind! :wink: )

Ik dnk dat het op een rijtje leggen lekker over zichteklijk werkt en dat is belangrijk op deze leeftijd weten waar je aan toe bent.

Bedankt voor de reacties. Leuk om te lezen dat er meer peuters zijn met rijtjes en orde :lol: :lol:

Jaaaaaaa…hier nog één :mrgreen: .

Alle autootjes op een rij, alle potloden keurig op een rij, alle boekjes op een rij, alle beestjes op een rij enz. enz. enz.



Leuke foto’s trouwens!

Yep hier ook :mrgreen:



Hoewel die van mij is nog geen echte peuter :wink:





Even wat voorbeelden

  • auto’s moeten naast elkaar
  • deurtjes van kasten etc mogen niet open
  • deuren en hekken moeten achter je dicht
  • voordat hij naar beneden gaat moet zijn kamer opgeruimd ( blokken in de ton etc ) ( :wink: :dance: )



    en ga zo maar door.





    Het is volkomen gezond, het creeëren van een voor hun overzichtelijke en veilige omgeving.



    Ritme en herhaling voelt veilig en vertrouwd, ook in een spel :thumbup: