Lieve meiden, hierbij een vraag van een medekokker die nog even anoniem wil blijven…
Wij willen graag nog een kindje. Op zondag 23 november had ik ongesteld moeten worden. Dat werd ik niet. 's Maandags kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, en heb ik een test gedaan: negatief. 's Middags begon ik te vloeien, dus het eerste wat ik dacht was: zonde van die test.
Na een menstruatie van ong. 5 dagen (ik weet niet of het een menstruatie met krampen is geweest, omdat ik altijd preventief aleve feminax slik vanwege veel buikpijn tijdens mijn normale menstruaties), bleef ik wat vloeien. Elke dag iets van een/half inlegkruisje met donker rood/bruin bloed. Dit tot en met gisteren, dus al bijna 2 weken na de start van mijn menstruatie.
Mijn plan was om vanmorgen de huisarts te bellen, want dit vond ik toch niet normaal. Ik bedacht me gisterenmiddag dat de huisarts misschien zou zeggen dat ik nog even een test moest doen en dan maar terug moest komen (dit omdat ik in mijn vorige zwangerschappen veel bruinverlies heb gehad). Hier had ik dus absoluut geen zin in, dus heb ik gisterenmiddag de 2e test uit de verpakking gedaan, om bewijs te hebben dat ik dus absoluut niet zwanger was: tot mijn grote schrik werd deze binnen 2 sec. positief :shock: . Echt, ik was gisteren helemaal van slag.
Vanmorgen heb ik de verloskundige gebeld, maar ja, wat ik al verwacht had: ze kunnen nu niks voor me doen. Ik moet een week of 2 á 3 afwachten (help, weten ze wel hoe lang dat is?!) en dan nog maar eens testen.
Het kan dus best zijn dat het een miskraam is geweest, maar....tijdens een miskraam stijgt je HCG niet. Ze kon dus ook absoluut niet verklaren waarom de test op de dag van het begin van het vloeien negatief was, en nu ineens wel positief.
Ze opperde dat het misschien een hele prille zwangerschap is. Maar tussen 24 nov. (dag van begin menstruatie) en nu hebben mijn man en ik geen gemeenschap gehad, dus een 'nieuwe' zwangerschap kan het niet zijn. Het moet dus iets zijn van voor die datum.
Het blijft dus een beetje een rare situatie, en het enige wat ik kan doen is afwachten. Maar hoe frustrerend is dat zeg!
Nu vroeg ik me dus af, zijn er mensen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt? (positief of negatief natuurlijk)
Zijn er hier mensen die bijv. toch een 'menstruatie' hebben gehad tijdens hun zwangerschap?
Nou ja, van je af schrijven lucht in ieder geval even flink op :wink: .
Ik heb echt exact hetzelfde meegemaakt wat jij hebt meegemaakt. (het lijkt wel alsof ik mijn eigen verhaal zit te lezen…)
Eerst negatieve test en menstruatie, maar omdat ik me zwanger bleef voelen toch maar na een week weer getest en die was hartstikke positief.
Bij mij bleek het helaas toch niet goed te zijn.
En dat wachten op die echo('s) was echt vreselijk.
Mijn lichaam wilde het wel afstoten, maar deed dit onvoldoende waardoor ik uiteindelijk toch een curettage moest ondergaan.
Ik zou je echt de tip willen geven om een afspraak bij een gyn. te plannen. Ik heb me eerst ook laten begeleiden door een verloskundige met een echo-apparaat, maar heb daar achteraf spijt van.
Meid, ik hoop niet dat ik je nu verdriet bezorg met mijn verhaal. :hug:
Het enige wat ik je kan vertellen is dat ik er begin november dmv een test achterkwam dat ik zwanger was, Die test was positief, maar geen dikke vette streep en voor de volledigheid, dat was op donderdag. Die dinsdag erop kreeg ik bruinverlies, ik schrok me wild, woensdag niks en donderdag ook helderrood bloedverlies, nog een test gedaan, deze was op vrijdag positiever dan de donderdag ervoor (dus zat ruim een week tussen). Uiteindelijk bleek het toch een miskraam helaas.
Wat ik hiermee wil zeggen dat mijn test dus positiever was terwijl ik een miskraam had dan op het moment dat ik voor het eerst testte.
Heel veel succes met het 2 weken wachten. Het is zoooooooo lang als je in onzekerheid zit. :hug:
Meiden, bedankt voor jullie reacties. Het is voor mij ook wel duidelijk dat het alle kanten op kan gaan. Hoopgevend dat het dus ook goed kan zijn, maar heel realistisch om te lezen dat het ook mis kan zijn.
Meteen na maandag vond ik dat de vk mij wel erg lang liet wachten, en had ik het gevoel weinig meelevend begrip te horen door de telefoon. Ik had er dus gewoon niet zo'n fijn gevoel bij.
Vanmorgen heb ik weer een test gedaan, om te kijken hoe het er voor stond. Nog steeds een duidelijk tweede streepje. Wel ietsje lichter dan die van zondag, maar wel gewoon duidelijk.
Ik heb vanmorgen dus nogmaals de vk gebeld om te vragen of ik misschien eerder een echo kan krijgen om te zien of er zowieso wel iets zit. Want 2 á 3 weken zitten hopen met een lege buik vind ik echt vreselijk.
Gelukkig trof ik nu een andere vk aan de telefoon, en ze was meteen vol begrip. Voelde zo goed! Ze vond het goed dat ik weer gebeld heb, want ze begreep prima dat ik er vreselijk mee zat.
Nu heb ik voor volgende week (woensdag) een afspraak staan voor een echo. In eerste instantie bij hun, en als ze het toch niet goed kunnen zien word ik doorverwezen naar de gyn.
Ze drukte op het hart wel foliumzuur te slikken en met mijn eten op te letten. Ik heb haar toen gevraagd of ze het wel een kans gaf, of dat ze het idee had dat het eigenlijk niet goed kon zijn. Ze was aardig positief. Ze had naar aanleiding van mijn verhaal eigenlijk wel het idee dat het goed kon zitten. Ik heb toen nog nadrukkelijk gevraagd of dat ook zou kunnen ondanks die 'menstruatie'. Maar dat hoorde ze veel vaker (dat een laatste menstruatie wat vreemd verliep).
Mijn hart zegt nog steeds: 50/50. Maar oh wat ben ik blij dat we nu woensdag al gaan kijken.
Voor die tijd ga ik niet meer testen, we zien het nu woendag gewoon wel.
Ze geeft het nog steeds wel een goede kans. Ik heb een verwijsbrief voor de gyn meegekregen, dus die ga ik morgen bellen voor een afspraak. Ik hoop zó dat ik voor de kerst nog terecht kan, maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken en dat het het nieuwe jaar gaat worden.
Hier dus nog geen blij zwanger zijn, maar een klein pietsie hoop zit er toch wel.
Ben er nu aardig rustig onder. Alhoewel ik eigenlijk wel graag heb dat als het mis is, het snel naar buiten komt. Dan kan ik dit afsluiten.
Maar ik hoop natuurlijk dat het de komende 9 maanden blijft zitten en goed groeit :wink: .
Vanmorgen de gyn gebeld. Kan idd pas ergens in het nieuwe jaar terecht. Dus ook nog maar eens de vk gebeld om te vragen hoe en wat nu verder.
Nu heb ik voor 30 dec. 's avonds een afspraak staan bij de vk voor nog een echo en op 8 jan. een afspraak bij de gyn voor een echo.
Wanneer ik meer/veel bloed ga verliezen moet ik direct de vk bellen, al is het 1e kerstdag. Dan gaan ze me per direct naar de gyn sturen.
Oh lieve schat, wat erg voor je, die onduidelijkheid en dat wachten :hug: Ik weet nog wel dat ik dat van de zomer(voor mijn miskraam) echt het ergste vond, gewoon omdat je niet weet waar je aantoe bent. Ik hoop dat je heel snel duidelijkheid hebt… Hoe is’t kwa misselijkheid etc?
Hoe dan ook hele dikke knuffel :hug: en sterkte met deze onzekerheid!
Ik heb gehoord dat een echo uitgewezen heeft dat ze een miskraam heeft gehad Het was dus inderdaad niet goed, ik hoop dat ze het gauw een plekje kan geven :hug: en :kaars: