Rare reactie bij het wegleggen van het kindje

Hallo,



Het is mij nu al een aantal keren opgevallen dat mijn zoontje erg vreemd doet zodra ik hem in de box wil leggen of op bedje.

Ik heb hem dan eerst om mn arm of over mn schouder, en zodra ik hem overpak en plat leg begint hij vreemd te knipperen met zn ogen en gelijkertijd draaien zn ogen helemaal naar buiten en zn armen gaan strak naar buiten heen staan.

En dan ligt hij zo helemaal verstijfd.

Dit duurt maar 3 seconden ongeveer, maar vraag me toch echt af wat het is.

Enig idee wat dit kan zijn?

nee geen idee maar ik zou er echt even mee naar de HA gaan …ik geloof dat ik dat heel eng zou vinden…hoe oud is je zoontje?

Hij is nu net 3 maanden oud, ik heb het een klein poosje geleden 1 of 2x gehad dus ik dacht het zal wel een soort schrikreactie zijn van omhoog en dan in 1x naar plat neerleggen, maar hij heeft het gister en vandaag al 3 of 4x gedaan nu.

Vind het zo vreemd, kan er ook niet echt wat over vinden verder op eht internet

Het lijkt op een schrikreactie, maar of het dat ook werkelijk is :think:

Mijn dochtertje heeft het ook wel eens gehad, maar toen was ze nog wel errug jong.

Je zou er voor kunnen zorgen dat je het langzaam doet, zodat hij met jouw beweging weet wat er gaat gebeuren. Verder altijd goede steun bieden tegen de schouderbladen en het hoofdje, zelf meebukken en op het laagste je kindje zelf verder laten zakken. (maar ik neem aan dat je dat ook wel geprobeerd hebt)

Als dit niet helpt zou ik inderdaad eens de huisarts of CB vragen.

Misschien een soort van hoogtevrees?

Dat kan het misschien ook zijn … heb het net nog langzamer gedaan dan wat ik anders altijd doe, nu deed hij het niet dus zal het zo even aankijken nog, en anders vraag ik het nog even op het cb.

ik denk dat het een schrik reactie is als je je beeb op de aankleed kussen voor je hebt liggen dus voetjes na je buik toe kun je het nekje even ondersteunen en dan voorzichtig je handen laten zakken wel zodat je het hoofdje ondersteunt als het dan de zelfde reactie is is het gewoon schrikken.

de schrikreflex, hm zou kunnen, zou het toch zowiezo even aankaarten hoor…gewoon om je eigen onzekerheid weg te nemen