Rare poep van halfvolle melk?

Sinds kort zijn we overgestapt op gewone halfvolle melk i.p.v groeimelk, wel afgebouwd. Gelukkig vind ze het even lekker. Het is me alleen nu opgevallen dat ze sinds de gewone melk zo’n rare poep heeft. Het is veel lichter van kleur dan normaal en af en toe is het gewoon diarree. Zou het nu toch verstandiger zijn om voorlopig de groeimelk te gaan geven of zouden we eens verse melk moeten proberen :think: . Ik (mijn vriend lust geen melk) drink eigenlijk altijd pakken houdbare melk. Gewoon omdat ik die lekker vind, omdat ze goedkoper zijn en omdat je ze op voorraad kunt halen. Dus die ben ik Jasmijn ook gaan geven.

Iemand enig idee of ervaring ermee hoe dit kan? Want misschien heeft ze er ook wel buikpijn van :eh: . Geen idee hoor, of dat zo is…maar ja als je diarree hebt dan heb je vaak ook wel buikpijn :roll: .

De diaree kan voorkomen omdat de darmen moeten wennen aan de halfvolle melk. Hoelang geleden ben je overgestapt ?

Er wordt over het algemeen geadviseerd om volle melk te geven na opvolgmelk. Misschien kun je dat eens proberen.



Christan (28-10-2006) is sinds 2 weken ook over op volle melk. Ook zijn ontlasting is veranderd maar dat vind ik ook wel logisch.

Ben nu ongeveer 2 weken overgestapt. Wel afgebouwd, eerst 's middags bij de boterham dan 's avonds en nu ook 's morgens door de pap.

Toevallig net gebeld met telefonisch spreekuur van zuidzorg en die vertelde dat we het beste de halfvolle melk konden nemen en dan het liefst de verse uit het koelvak. Ze raadde aan om geen volle melk te geven omdat kindjes steeds dikker worden en ze eigenlijk de dierlijke vetten die in volle melk zitten niet echt nodig hebben. Liever de plantaardige uit margarine en olie e.d. Dus nu maar verse melk gekocht, misschien gaat het dan beter. En anders zal ze gewoon wat moeten wennen aan normale melk.