rare plakjes op de tong

Tijmen heeft vaak ‘plekken’ op zijn tong. Toen ik een keer bijd e ha was voor iets anders (hij had toen 4 dagen koorts) heb ik het laten zien en toen zei de ha dat hij dacht het hypertrofische papillen waren. Maar dat lijkt me een beetje vaag. Of is het gewoon?

Zijn kleinere broertje heeft het namelijk niet.

Geen idee wat het is maar ik vind het er raar uitzien…net of hij zich heeft verbrand aan iets…

Weet niet wat het is (mooie scherpe foto’s trouwens!)

Heeft hij er last van?

Kun je de witte aanslag wegvegen met een doekje?

heel toevallig klaagt Olivia de laatste dagen over een zere tong, ik zelf heb ook een pijnlijke tong. Ik vond haar tong er ook wat vreemd uitzien (bijt merken leken er wel op te zitten, weet even geen ander woord).



Ik dacht dat het een soort aften zijn?? En accuut 3 stuks fruit gegeven vandaag :oops:

Tijmen eet heel veel fruit en groente dus het zal niet door een tekort daaraan komen.



De aanslag kan je met tandenpoetsen van de tong af borstelen maar zit niet speciaal extra op die plekken.



Hij heeft er denk ik geen last van en is nu ook niet ziek.



Ik weet wel van een volwassen intussen dat zij het ook regelmatig heeft en er geen last van heeft en het bij haar ook is afgedaan als hypertrofische papillen dus dat zal het dan wel zijn :think:

Hoihoi,



Ik vind het ook als bijtplekjes eruit zien. Of hij met kauwen op zijn tong gebeten heeft. Aften zitten meer in de wang op het slijmvlies.





En veel fruit, doet dochter lief hier ook, maar doorat ze vaak hetzelfde at, kreeg ze toch plekjes in haar mond, nu ik meer varieer, is dat niet meer.

Misschien doe je dat al wel hoor, maar ik merkte dat ik vaak hetzelfde fruit in huis heb, met name nu we naar de winter gaan en er is weinig waaruit we kunnen kiezen vind ik.



Hopelijk is het snel weer weg, misschien kauwt hij snel waardoor hij soms per ongeluk zijn tong bijt? :hug:

is het geen schimmelinfectie oid? want die aanslag kun je weghalen namelijk.

ik heb eens gekeken maar je kan niet echt de aanslag weghalen (niet zoals bij spruw bijvoorbeeld)



ach hij maakt verder een gezonde indruk en klaagt er niet over dus het zal wel

Mijn dochter heeft toen ze nog klein was dit ook gehad. Er heeft een huisarts,tandarts en kaakchirug naar gekeken. Dit bleek een “landkaarttong” te zijn. Dit kon geen kwaad en ze is nu 18 jaar en hoor haar niet klagen. Soms is het tijden weg en dan opeens is het er weer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

(en anders weet google misschien meer…)

Liefs miranda

hee, dat lijkt er inderdaad heel veel op. Bedankt Miranda :thumbup: