rare (non) menstruatie, iemand ervaring hiermee?

Hoi meiden

Ik heb voor maandag een afspraak voor het spiraaltje te laten zetten, omdat wij (toch zeker voorlopig) genoeg hebben aan onze twee kids… Dat ding moet geplaatst worden tijdens de laatste dagen van de menstruatie.

Donderdagochtend verloor ik wat oud bloed, dus ik maakte een afspraak voor maandag. Ik word al 20 jaar elke maand zo’n 5 tot 6 dagen heftig ongesteld, of ik nou aan de pil was of niet.

Ik had dus afgelopen maand mijn laatste strip geslikt.

Maar…vrijdag hield het al op! Ik heb nauwelijks een verbandje nodig gehad voor die paar druppels, vooral oud bloed. Ik heb een test gedaan gisterenochtend, maar die was negatief. Toch zit het me niet lekker, want ik heb nog nooit zo’n vage non-menstruatie gehad.

Ik heb aan het begin van de strip een paar dagen diarree gehad, daar verder niet bij stil gestaan, want nogmaals: ik slik al sinds mijn 14e de pil en dat is altijd goed gegaan, ook met diarree.

Ik zou in principe zwanger kunnen zijn, maar de test was negatief? Heeft iemand ervaring met zo’n rare mensturatie?

Om het aan tw akkeren: mijn buurvrouwtje die net zwnager is, vertelde gisteren dat ze denkt dat ze misschien 12 ipv 8 weken is, omdat ze haar laatste menstruatie zo vreemd vond; ook bijna niets.

Overigens: als we zwanger zijn is dat geen drama hoor. dan wordt het even passen en meten en financieel slikken (want dan moet ik helaas stoppen met werken ivm gebrek aan oppas), maar dan is hij of zij van harte welkom.

Ik wil eigenlijk dat ding niet laten plaatsen terwijl er misschien wat gaande is. Of zouden jullie uitgaan van de negatieve test?

Groetjes

carina

Als er sprake zou zijn van een zwangerschap, dan neem ik aan dat dat oude bloedverlies een soort van innestelingsbloeding geweest is.

Je hebt een negatieve test gehad schrijf je, als ik het goed lees ongeveer 5/6 dagen na dat bloedverlies.

Het zou kunnen zijn dat die te vroeg is geweest.

Ik zou in jouw geval de afspraak voor het plaatsen van een spiraaltje een weekje ofzo verzetten en over een paar dagen nog een test doen. Gewoon voor de zekerheid zeg maar…

Als je dan negatief test, denk ik wel dat je er vanuit kunt gaan dat je echt niet zwanger bent toch?

Lijkt mij ook

de test deed ik 2 dagen na het bloedverlies

maar het was wel mijn tijdstip voor ongesteld worden dus een innesteling?

Nouja het ding moet toch bij voorkeur tijdens de menstruatie geplaatst worden, dus ik kan het een maand uitstellen en mijn volgende (natuurlijk, zonder pil) menstr afwachten

Dan heb je naar mijn idee zeker weten te vroeg getest als er sprake was van een innesteling.

Ik zou dan inderdaad die afspraak een maandje verzetten om zeker te zijn.

Oh enne…ben je al verhuisd? (las toevallig een paar weken geleden je ooit geopende topic bij contact…)

Heyhey

Ik ben verhuisd ja, het bevalt goed hier!

Ja ik denk niet dat het een innesteling was, want ik moest gewoon ongesteld worden. En dat werd ik ook, maar dan alleen een beetje oud bloed voor 1 dag, ipv helder en heftig voor 5 tot 6 dagen.

Ik verzet de boel wel tot mijn volgende menstruatie, dan weet ik het zeker :slight_smile:

De kans is ook klein, maar als je in het begin van je pilstrip ziek bent geweest, heb je kans dat je lijf het weer is gaan overnemen zeg maar en dat je dus een poosje daarna een gewone eisprong hebt gehad. Die zou dus ook best wat later hebben kunnen plaatsvinden dan je nu hebt ingecalculeerd.

Fijn dat het je goed bevalt in R’veer trouwens!

Ik ben toch benieuwd wat het gaat worden. Ik heb sinds twee dagen een ongelofelijk ongi gevoel, maar geen ongi. Ik wacht nog een weekje met testen

Catje,

Ik ken dit ook, maar dan vanuit een andere reden dan die jij momenteel voor ogen hebt. Toen ik stopte met de pil ben ik gaan rommelen met mijn cyclus. 28/42/29/53/84 zoiets, met de cyclus werd het bloedverlies ook minder en kreeg ik dag ongi, dag niet, paar dagen wel, dagen niet, weer ff wel achter mekaar.

Een groot zooitje dus. Zeg absoluut niet dat dat bij jou is hoor, maar kan toch zijn dat om een of andere reden je hormoonhuishouding ff de kluts kwijt is en daarom zo’n rare signalen afgeeft.

Tja en wat jij omschrijft kan natuurlijk ook :wink:

Nou…ik ben wel benieuwd hoor! Het zou wat zijn he!

Spannend hoor!

Ik had gisteren toch weer een negatieve test. Dus zelfs als het een week geleden een innesteling was, dan zou ik nu toch positief moeten testen?

Normaal ben ik niet zo twijfelachtig hoor, maar mijn lichaam voelt echt zwanger aan, veel ongi gevoel en buikpijn, gespannen borsten etc. Mijn lichaam houdt me dus goed voor de gek!

Nouja dan maar 3 weken wachten op de echte menstr en dan het spiraaltje laten plaatsen

Gek he, je neemt niet voor niets een spiraaltje, maar toch ben ik licht teleurgesteld (en als de kids erg moeilijk doen, ben ik juist blij!)

Tsja, ik zou dan positief getest hebben (gezien eerdere ervaringen). Maar ik weet niet hoe snel jij een positieve test gehad hebt bij je andere twee jongens? Het kan ook zo zijn dat hij over een paar dagen pas positief is he.

Maar ik weet hoe het voelt als je lijf je zo voor de gek houdt…Ik zou het “gewoon” nog maar even afwachten (niet dat je wat anders kunt natuurlijk…). Als je gevoel zo blijft, over een paar dagen nog eens testen. En als hij dan nog steeds negatief is en je nog altijd niet normaal ongi bent, even de ha bellen.