Rare menstruatie

Eigenlijk zou ik pas over 1,5 week mijn menstruatie hebben (ik heb een cyclus van 42 dagen), maar 1ste kerstdag verloor ik was rozig, 2de kerstdag hetzelfde als de dag daarvoor. Maandag barstte echt de hel los! Leek wel alsof ik net bevallen was, dinsdag precies eender tot halverwege de middag. toen verloor ik een stolsel van 1 tot 1,5 cm (wit vlees :? ) en vanaf dat moment is de menstruatie minder geworden tot nu helemaal niets.

Het klopt niet, dit is niet mijn normale menstruatie. Ik vloei minimaal 4 a 5 dagen heel hevig (door storing in stolling) en met 2 a 3 dagen minder vloeien en daarna is het over.

Maar ik heb werkelijk nog nooit maar 1,5 zo hevig gevloeid als nu en al helemaal niet dat het de 3de dag over is :?

Iemand enig idee hoe dit kan?

btw… sorry voor het vieze verhaal :?

Waar denk je zelf aan?

Misschien was het een vleesboom die werd uitgestoten oid? Weefsel dat is blijven steken van je vorige menstruatie?

Of is het naarste geval een miskraam? Denk je daar zelf aan?

Ik snap dat je het raar vind, ik zou dit ook raar vinden.

Geen idee waar ik aan denk. Weet alleen dat het zo niet bij mij hoort zo’n mensturatie :mrgreen:

Heb je altijd een stabiele cyclus van 42 dagen of is hij wel eerder kort uitgevallen?

Ik vind dat witte stolsel toch wel apart :think:

De mijne zijn doorgaans diep donkerrood :roll:

Ik wilde je eigenlijk dezelfde vragen stellen als Lily… Rare zaak inderdaad… Als het een mk zou zijn, had je dan ook niet flinke kramp moeten hebben? Al moet ik zeggen dat ik ttv mijn (vermoedelijke) miskraam eigenlijk alleen maar zware menstruatie pijn en rug pijn had…

hier zijn stolsels ook altijd donkerrood … wit vind ik wel raar, anders ff de ha bellen wat de assistent ervan zegt???

Heb je de HA nog gebeld?

Nee, niet gebeld, ha is op vakantie :roll:

was het witte niet gewoon “afscheiding”?

ik heb ook wel eens witte “stolsels” als afscheiding.

maar eigenlijk niet tijdens mijn menstruatie :think:

De huisarts zal waarschijnlijk zeggen dat je pas moet langskomen als je nog een keer deze klachten hebt.

Op zich kan het geen kwaad om eenmalig een andere cyclus als dat je gewent bent te hebben of een tussentijdse bloeding.

Mocht het vaker worden dan moet het onderzocht worden, waarschijnlijk eerst een inwendig onderzoek om virus/infecties of soa’s uit te sluiten, daarna eventueel een doorverwijzing naar de gynaecoloog.

Bij een wit stolsel zit ik ook als eerste aan afscheiding te denken?

Vaak heb je rondom je eisprong wel eens klonten, dat herken ik wel een beetje, maar dan had ik het zonder bloedverlies. Wel heb ik wel eens wat rozige afscheiding gehad. Misschien is er door je eisprong een klein vaatje geopend, waardoor je meer bloedverlies hebt?