Rare eettijden

Jim moest van de week eenmalig naar het CB op een dag dat hij naar het kdv gaat. Moesten er om 11.15 uur zijn en ik zou hem daarna gaan brengen. Ik dacht dat ze daar rond 12 uur gaan eten dus dat moest te halen zijn. Blijkt dat ze al om 11.15 uur eten :shock: . Nou weet ik waarom hij thuis altijd zo vroeg honger heeft en ook 's avonds. Ze eten dan nog wel tussendoor iets van een koekje of fruit en om 17.00 uur worst en kaas en komkommer (ieder twee stukjes) maar ik vind dat een behoorlijke ruk als een kind pas om 18.00 uur wordt gehaald en dus op zijn vroegst pas een half uurtje later eet! Ik vind het maar een rare tijd eigenlijk, niemand luncht toch om die tijd?

Het CB liep overigens zo erg uit dat ik pas om 12.30 uur weer thuis was met een hysterische hongerige Sem en een hongerige Jim. Heb hem maar thuis gelaten, want slapen doen ze vanaf 12.45 uur en dat had hij niet meer gehaald.

meeste KDV eten de kids om 11.30 waarom geen idee.

ik als gastouder geef kids die pas hun ochtendslaapje overslaan wel om 11.30.omdat ze het gewoonweg niet halen om tot 12 uur wakker te blijven,meestal gaan ze dan om 12 uur naar bed.en eet ik met grotere kinderen samen hun boterham,deze groep gaat dan om 13 uur naar bed.

smiddag wordt hier voor de kids die tot 18 uur blijven nog appeltje gegeven,zodat ze het goed volhouden.of krijgen hier hun warme hap,meestal tot ze met de pot mee eten

Ik eet thuis met Laurens ook om 11.30 uur. Als hij al om 7 uur heeft ontbeten is dat wel een mooie tijd toch :think: . Bij ons op het kdv zijn de meeste kids er al om half 8 dus die hebben ook allemaal al zo vroeg ontbeten.

Dat is denk ik omdat het daarna best nog even kost om de kids die nog slapen in bed te krijgen. (Omkleden, slaapzak, schone luier… en dat keer 10 ofzo…) Bij ons doen ze dat nu eerst, en eten dan in pyama. Kunnen ze daarna meteen naar bed. Voordelen: eten niet te vroeg en slapen met een volle buik. :thumbup:

wij eten thuis meestal om 11:15 of 11:30… Matteo trekt het echt niet langer!

Nou thuis eet hij gewoon rond 12 uur dan krijgt Sem een flesje, dus wel zo makkelijk en daarna rond 13.00 uur allebei naar bed. Op het kdv gaan ze om 12.45 uur slapen. Ik vond het maar vroeg, maar blijkbaar is het dus wel een normale tijd…

Op ons kdv starten ze om 11.30 Eer dat alle kindjes zitten en hun 1e bammetje hebben, zijn ze zo weer een kwartier verder. Gaan ze veel later eten, dan liggen de kindjes die nog slapen weer zo laat in bed. Op ons kdv zijn ze momenteel aan het nadenken om het tafelgebeuren korter te maken, maar ik heb nog geen concrete manieren gehoord hoe ze dat willen gaan doen.

Overigens eten wij soms ook al om 11.30, anders trekt Nikkie het niet.

Bij ons KDV krijgt Lara 12 uur het broodje en gaan ze rond een uur of 13 naar bed met zijn allen.

Vaak is het bij ons zo dat we om half 12 al gaan eten omdat ze vaak dan al heel erg moe is.

ik werk ook op een kdv

en wij eten ook om half 12

en zitten dat tot ongeveer 12.15 aan tafel

terwijl wij ze allemaal verschonen enz

lezen hun met zijn alle een boekje

rond kwart voor 1 liggen ze dan op bed

en rond 1 uur slapen ze meestal :wink:

als ze uit bed komen krijgen ze een beker yoghurt

en rond 4 uur een koekje/cracker/rozijntjes

bij ons gaan ze ook om half twaalf aan tafel, dit zodat we om kwart over twaalf klaar zijn en de kinderen die om kwart voor één naar huis gaan verschoond zijn en de kinderen die naar bed gaan om één uur in bed liggen. die tijd hebben we ruim nodig als je 8 kinderen in bed moet leggen, dus verschonen en in de pyama. kinderen die hier al om zeven uur zijn hebben dan ook echt honger…

verder krijgen ze bij ons twee keer per dag fruit, ranja en een koek, dit om half tien en om half vier. de kinderen tot 1,5 jaar krijgen gewoon hun warme eten tussen 16.00 en 17.30, net wat hun ritme is. kinderen die ouder zijn krijgen rond 17.00 uur nog een soepstengel.

Hier thuis ook hoor. Rond half 12 een boterhammetje. Behalve als ik Sas moet ophalen/wegbrengen. Dan móeten de kids het volhouden totdat ik Sascha weer op school heb afgeleverd! Das écht een ruk hoor! Dus dan eten we tussen 12 en 13 en doe ik de verschoningen en dan brengen we om 1 uur Sascha naar school. Als we thuis komen hebben de kids dan allemaal een volle buik en een schone bips en liggen ze tegen 13:30 op bed… Heel laat, maar het gaat goed wat dat aangaat…

@Simba83 wrote:

ik werk ook op een kdv

en wij eten ook om half 12

en zitten dat tot ongeveer 12.15 aan tafel

terwijl wij ze allemaal verschonen enz

lezen hun met zijn alle een boekje

rond kwart voor 1 liggen ze dan op bed

en rond 1 uur slapen ze meestal :wink:

als ze uit bed komen krijgen ze een beker yoghurt

en rond 4 uur een koekje/cracker/rozijntjes
bij ons waar ik werk ook zo…

Alleen dan krijgen ze als ze uit bed komen (rond 15uur) 2 crackers en sap en dan om 17 uur een beker yoghurt

Ik werk ook als gastouder en hier eten wij met zijn allen om 12u als de oudste uit school komen. Mijn jongste zoon is 15 maanden en het scheelt dat hij om 8.30u pas wakker wordt s’morgens.

En de oudste loopt zelf naar school, die zit namelijk tegenover onze woning.

Heb verder 2 kinderen voor de BSO en 1 baby voor 3 dagen in de week. Hij wordt om 7.30u gebracht en is dus vanaf half 7 op. Als hij straks 8 maanden is en hij mag een broodje hebben. Dan gaat hij om 10u na het fruit lekker slapen en 12u weer wakker maken voor een broodje en zijn flesje. En dan rond 14u weer slapen, want meeste kinderen van rond de 8 maanden hebben zeker nog wel 2 keer per dag slaap nodig.