rapportage gehad

Erg leuk om te zien moet ik zeggen.

Er zit een brief bij van haar juffen, gericht aan Anna Sofie zelf waarin ze beschrijven hoe ze haar ervaren en hoe haar houding over het algemeen is.

Ze houdt niet van buiten spelen :-). Ik vroeg haar ernaar, zegt ze: het is gewoon te koud :inlove:

Ze is vrij verlegen, durft niet veel uit zichzelf te vertellen, maar is wel sociaal en betrekt graag nieuwe kinderen in de groep. En de juffen vonden het vervelend voor haar dat ze veel verkouden is want ze zitten vaak in de kring en daarom mag ze vaak vlakbij de juffen zitten.

Daarnaast waren er ook bladen met het gedrag van het kind, aangevinkt met kruisjes. Ze kan goed spelen, samen en alleen, kan zelfstandig werken, is betrokken, ze houdt zich goed aan regels zowel in vrije als gestructureerde situaties, maar ze heeft wat minder zelfvertrouwen en komt weinig voor zichzelf op.

En verder zat er een beheersingslijst bij, rekenen scoort ze hoog, taal ook, maar ze kan geen veters strikken (heb je de schoenen van tegenwoordig gezien), ze scoort eigenlijk op alles positief verder. Echt leuk om te zien.

Als ze in groep 2 zit verwacht de juf dat ze zich wat zekerder op gaat stellen, omdat ze dan de rol van de oudste heeft (jenaplan he).

In het gesprek gaf de juf aan dat ze wel 30 anna sofietjes kon gebruiken. Ik was wel even trots hoor.

Leuk om te lezen/horen! Ik wilde al vragen op wat voor school ze zat, maar mijn vermoeden werd bevestigd: Jenaplan :wink: .

goed zeg !!!

heleen vroeg wat jan vond van as;

leuk leuk leuk

en ook heel mooi :mrgreen:

:thumbup: :thumbup:

Lees het nu pas, maar wat leuk om zo’n verslag te lezen! Moeten ze met deze leeftijd al veters kunnen strikken dan? De schoenen werken idd niet mee, maar ik snap ook niet hoe ik haar dát moet leren :think: Als we ermee bezig gaan (op haar verzoek) dan wordt ze alleen maar héél erg boos dat ze het nog niet kan…?? Raar kind!

Leuk om te lezen. Klinkt hartstikke goed.

Veterstrikken met 5 jaar?? :shock: C. kan dat ook nog niet hoor en vroeger werd je dat op school geleerd toch?? Met zo,n houten schoen met een strik er in! Of hebben ze DAAR tegenwoordig ook al geen tijd meer voor??

Lydia, wil wel geloven hoe trots je bent, geweldig om te horen toch??! :inlove:

Ik zou ook trots zijn op zo’n rapportage.

Was ook trots toen mijn dochter haar rapport kreeg. Echt heel leuk!

Veters strikken leren ze hier op school als ze er zelf om vragen. meeste kinderen willen dat in groep 1 leren, want als ze het kunnen, staat er een strikje achter hun naam op het grote bord en daar doen ze het voor.

Wel verschillend hoe oud ze zijn als ze het zelf aangeven.

Milou was nog geen vijf, klasgenootjes van bijna zes kunnen het nu volgens mij nog niet, maar die vragen er niet om, klitteband is makkelijker.

heb ikd it helemaal gemist zeg, wat goed en lekker positief! Super!! :thumbup: :smiley:

goed hoor super :thumbup:

Wat een complimenten voor je lieve meissie!!

Hier kan mijn bijna 6-jarige ook nog geen veters strikken hoor (linkshandige papa moet het hem (linkshandig) maar leren omdat rechtshandige mama het van haar linkshandige mama heeft geleerd en altijd met gekruisde polsen uitkomt, niet echt een goed voorbeeld).

Ik heb trouwens al veters die je niet hoeft te strikken in huis, voor het geval we op een stel schoenen vallen die veters heeft.

Klinkt allemaal super toch!

Ja ze komt er wel :thumbup:

:clap: :clap: :clap: :clap: wat goed zeg :thumbup: :inlove: