Rapport groep 3

Hoi hoi,



Mijn zoon kwam vandaag met zijn rapport thuis maar ik heb een beetje het gevoel " wat moet ik ermee"?



Het is geen echt rapport maar een soort werkboekje van zwijssen. Met opdrachten die hij heeft moeten doen zoals bv begrijpend luisteren, letters schrijven enz. Er daar staan dan krullen of streepjes bij als het goed of fout was. En op de laatste pagina staat dan iets geschreven over dat hij goed zijn best doet enz…



Maar ben ik raar of streberig ofzoiets als ik gewoon wil weten wat zijn nivaue is? Op de school waar ik zelf werk staan er bij elk onderdeel 5 bolletjes en die worden aangekruist wat het kind kan. Dus bv bij lezen dan middelste balletje als het gewoon gemiddeld gaat, enz,



Nou is mijn zoontje vervroegd naar groep 3 gegaan dus ik ben erg benieuwd hoe hij het doet in verhouding met gemiddelde. Ik weet dat hij het aankan, maar is dat ook t zien in zijn resultaten?



We hebben dinsdag 10 minuten gesprek met juf, maar ik vroeg me af of het raar was dat ik dit wilde weten. :smiley:

Hier krijgen de kinderen in groep 3 eigenlijk op dit moment nog geen rapport maar omdat de overige groepen het wel krijgen, krijgen ze dus inderdaad ook zoiets als wat jij omschrijft(mijn jongste zat vorig jaar in groep 3). Er is ook gewoon een oudergesprek komende week waar je dus gewoon kunt vragen hoe het ermee staat en dan weet je dus op welk niveau je kind zit.



Hier vonden we het juist wel heel leuk, bij de oudste was dit nog niet en dat vond ik toen wel jammer.



Krijgen jullie geen gesprek dan komende week over dit “rapport”?

Bij ons gebruiken ze ook dat boekje maar dan hebben de juffen op de laatste bladzijde een overzichtje geplakt met de diverse vakken en onderdelen en daarachter staat dan voldoende/ruim voldoende/goed.

Ik vond het ook fijn om te lezen hoe onze zoon het doet, dus het is zeker niet gek dat je het wil weten.



Waarschijnlijk krijg je dit tijdens het gesprek te horen.

Er staat op de laatste pagina idd iets over elk onderdeel maar dat is zo’n algemeen verhaaltje. Dus dat hij bij lezen zijn best doet en steeds vlotter gaat lezen, bij rekenen staat dat hij het spelen met getallen leuk vind en dat hij al sommen tot 12 kan.



Maar ik weet dus niet of dat dan goed , voldoende of matig is.

Ach zolang ik weet dat hij het naar zijn zin heeft op school en meekan komen is he oke. Ik zal dinsdag wel vragen hoe hij ervoor staat.



Als ik durf :oops: , wil niet overkomen alsof ik alleen maar wil dat hij hoog scoort, wan dat is niet zo maar wil wel graag weten hoe hij scoort.

Waarom dan?



Groep 3 is net pas een paar maanden aan de gang en als ik het goed raad is je zoon 6??

Waar is de haast?



Ik neem aan dat je bij de ouderdag aan het begin van het jaar geweest waar ze vertellen wat ze aan het einde van het schooljaar allemaal ‘moeten’ kunnen…



Ik vind het leuk om te horen dat mijn kind het goed doet, maar ik zie en weet dat zelf ook wel. Daar heb ik geen rapport voor nodig.

Madre, hij is pas 5, is vervroegt over gegaan op advies van de school. Dus ik wil eigenlijk wel weten of dat wel een goede zet is, dat hij niet zijn hele schooltijd op zijn tenen moet lopen om alles te kunnen.

En dat zie je toch het beste aan de resultaten die een kind haalt. Is het nu al net aan dan word het alleen maar zwaarder voor hem, denk ik.

Wij kiezen er als school ook juist voor om nu in groep 3 alleen een gesprek te houden. Toetsen heb je nog bijna niet gehad en we vinden een gesprek veel zinvoller. Juist om met elkaar te praten over hoe je kind gestart is, welke dingen opvallen en waar we in de toekomst rekening mee moeten houden.

@karinvandam wrote:

Madre, hij is pas 5, is vervroegt over gegaan op advies van de school. Dus ik wil eigenlijk wel weten of dat wel een goede zet is, dat hij niet zijn hele schooltijd op zijn tenen moet lopen om alles te kunnen.

En dat zie je toch het beste aan de resultaten die een kind haalt. Is het nu al net aan dan word het alleen maar zwaarder voor hem, denk ik.




Aaah, nu begrijp ik het waar meer.



Ik zou lekker het gesprek van dinsdag afwachten en gewoon vragen wat je wil vragen.



Ik denk dat je vraagstelling gewoon iets anders moet zijn. Niet wat is zijn niveau is perse, maar gewoon vragen of het inderdaad een goede zet is geweest, omdat je niet wil dat hij op zijn tenen moet lopen, gewoon zoals hierboven staat. :slight_smile:

Zullen we ook doen :slight_smile:

Hoe is het gegaan? :slight_smile:

Het ging goed, juf begreep precies wat we bedoelden. :smiley:

Ze doen dit rapport omdat hij vrij snel weer een rapport krijgt en dan hebben ze meer cijfers van hem. Tenminste v, g enz. Hij had zijn laatste leestoets met ruim voldoende gehaald en verder gaat het allemaal lekker. Alleen schrijft hij zijn letters te klein maar dat doen zijn moeder en opa ook :lol: ze vertelde ook nog dat as het niet goed gaat met hem dat ze dan echt wel aan de bel trekt, dus we zijn weer gerustgesteld.

Ah…Fijn…