oh, ok, dank je, moest eerst even uitzoeken wat een sticky was!
Maar na een aantal stukjes gelezen te hebben lijkt het me voor mij iig helemaal niets.
Hier 1 Rapley kindje (Nikkie) en 1 “halve” Rapley’er (Bij Bo zijn we rond 9 maanden overgestapt op Rapley) Bo eet alles heel goed, behalve haar avondeten. Dat begon zo rond haar 2e. Volgens mij is dat meer een leeftijdskwestie dan het feit dat ze via de Rapleymethode heeft gegeten.
En Nikkie? Die vindt dat hele bijvoedingsgedoe tot nu toe maar een nutteloze toestand. Dus ik ben benieuwd waar die gaat eindigen :mrgreen:
@kantjeboord wrote:
oh, ok, dank je, moest eerst even uitzoeken wat een sticky was!
Maar na een aantal stukjes gelezen te hebben lijkt het me voor mij iig helemaal niets.
Dat was ook mijn eerste reactie toen ik het las. Die troep! :? Maar na veel gedoe zijn we dit bij Bo uiteindelijk gaan proberen en voila, mevrouwtje at haar groente zoals ze nog nooit had gedaan. En brood en koekje gaf ik altijd al zo in haar handje, dus onbewust was ik toch al aan het Rapley’en.
Nu bij Nikkie meteen gestart met Rapley en het loopt voor geen meter. Maar gepureerd hoeft mevrouw ook niet, dus het ligt niet aan de methode maar aan die kleine eigenwijze donder!
Tja, als je kind echt, echt niet wil eten is het misschien wat. maar ik moet er idd niet aan denken al dat geknoei.
Ze hebben allemaal wel een periode dat ze iets niet lusten of minder eten.
Veranderd vanzelf als ze groter worden. gewoon alles aanbieden, en overal wat van laten proeven.
Oh, ja, ze hebben bij mij ook bijna geen potjes gehad, dat scheelt naar mijn mening ook wel. Moet er niet aan denken dat ze op hun 5e nog steeds potjes eten. :shock:
Ze eten hier nu bijna alles. natuurlijk vinden ze iets wel eens iets minder lekker, maar dat is dan jammer, volgende dag weer iets wat ze wel lekker vinden. Kan toch moeilijk voor alle monden koken. :lol:
Hier ging het eigenlijk wel goed maar op een gegeven moment wilde hij van een lepel eten (11 maand) dus voerden we hem gewoon. Geen potjes voer want dat lust meneer niet.
Knoeien valt op zich wel mee, als hij niet meer wil geeft hij het aan de hond, gooit hij het 3x naar de hond dan is het afgelopen, jammer voor de hond. We ruiimen het bord dan op.
Mariann
Rapley geprobeerd, maar Lara wilde geen stukjes. Met Rapley ging er niks in en met een lepel… eh… ook niet, ha ha :mrgreen: . Maar uiteindelijk is ze wel gepureerde potjes gaan eten, terwijl ze nog steeds niks met stukjes wil.
Misschien dat Lara het rare kind is hoor, dat geloof ik direct, maar er zijn dus ook kinderen bij wie Rapley niet ‘werkt’.
Hier een borstvoedingskind en later in combinatie met potjes olvarit en nu met 3 jaar een perfecte eter! Hij heeft tot 1,5 jaar potjes in combi met ver gegeten en daarna alleen nog maar vers en ging allemaal prima.
Hier een ‘rapley-peuter’ in huis.
Ze lust in principe alles, maar zoals het hoort bij de leeftijd begint ze iedere maaltijd standaard met “dit lust ik niet he mama”.
Om vervolgens toch haar bordje aardig leeg te eten.
Ze heeft wel duidelijk haar voorkeuren, zoals pasta met witte saus en brood met allioli en/of houmous. En er zijn dingen waar je haar echt geen plezier mee doet zoals soep en gepureerde dingen zoals stamppot.
Groenten zijn favoriet als ze nog rauw zijn (heeft ze niet van mij hoor!).
De ‘rapley-baby’ vindt het heerlijk om eindelijk mee te mogen doen (lees: met zijn eten te mogen spelen), maar is voorlopig voor zijn voeding afhankelijk van de BV.
Lev eet nu dus helemaal met de pot mee en hij eet alles :thumbup:
Vanavond hadden we rijst met koenjit, kurkuma, sereh, kaneel, rozijnen, amandelen, kip en nog meer troep 8) en hij eet het achter elkaar op.
We hoeven ook niks voor hem te pureren, hij eet gewoon.
Alles wat wij eten gaat er bij hem in als eh als borstvoeding :mrgreen:
hij heeft gisteren een hamburger van de mac helemaal opgegeten :shock: :oops:
rapley hebben we de eerste tijd gedaan en dat beviel wel.
lydia, wat IS dat in hemelsnaam allemaal???
nano heeft half raply half prak gekregen (noit tot glad gepureerd) en is een bijzonder makkelijke eter. hij lust volgens mij alles en geniet altijd heel erg van het eten.heeft periodes dat ie niet zo veel eet (met name (grappig na ‘NA’ typen mijn vingers van zelf ‘NANO’) ontbijt en lunch) maar die haalt ie altijd ruimschoots weer in.
lydia, ik zou dat soort kruidig eten toch echt nog een beetje voor lev achterwege laten :shifty: niet omdat ie het niet zou lusten, maar omdat het me zwaar lijkt voor zijn maag om te verduren. ik dacht dat er mat kaneel sowieso iets was dat je dat de eerste twee jaar niet mocht geven of zo :think: