rapley eng?!

bijna 6 maanden, en al vast wat aan het oefenen met vast voedsel/bijvoeding. maar toen zoonlief laatst aan een wortel aan het ZUIGEN was en het stuk ineens in zijn mond schoot, schrok ik me halfdood!! er gebeurde uiteindelijk niks engs maar toch…als kinderen op stukken (fruit/groente) zuigen, lijkt me toch niet helemaal de bedoeling??

ik vind het in ieder geval een beetje eng!

hoe doen jullie dat?

als je het a la rapley doet, zijn er een aantal regels waar je je het beste aan kunt houden. Kindjes moeten goed rechtop kunnen zitten, en rond de 6 maanden zijn, voedsel minimaal zo groot als een vuisjte (toch?). Kinderen kunnen zichzelf dan redden als ze zich verslikken doordat ze nog een of ander reflex hebben (haha, jemig wat vergeet je die dingen snel). Het is als ouder in het begin even schrikken, maar ze kunnen het kokhalzend oplossen. Ik heb het zelf nooit als eng ervaren, meer als een heel natuurlijke manier om voedsel te introduceren.

(haha sorry ik dacht dat ik een antwoord op je vraag had, maar moet concluderen dat de echte details dus nogal snel vergeten worden, in mijn brein iig wel…)

@fiep klophout wrote:

als je het a la rapley doet, zijn er een aantal regels waar je je het beste aan kunt houden. Kindjes moeten goed rechtop kunnen zitten, en rond de 6 maanden zijn, voedsel minimaal zo groot als een vuisjte (toch?). Kinderen kunnen zichzelf dan redden als ze zich verslikken doordat ze nog een of ander reflex hebben (haha, jemig wat vergeet je die dingen snel). Het is als ouder in het begin even schrikken, maar ze kunnen het kokhalzend oplossen. Ik heb het zelf nooit als eng ervaren, meer als een heel natuurlijke manier om voedsel te introduceren.

(haha sorry ik dacht dat ik een antwoord op je vraag had, maar moet concluderen dat de echte details dus nogal snel vergeten worden, in mijn brein iig wel…)

mwah je hebt het aardig geformuleerd hoor :wink:

Die kokhalsreflex werk heel goed bij die kleintjes.

Ik vond het ook eng maar ik merk dat het wel snel beter gaat!

in het begin vond ik het ook eng

wat je kan doen als je denkt dat hij stikt even snel beide armpjes na boven doen

bedankt voor jullie antwoorden.

het zal denk ik een combinatie worden…hapjes op de lepel en hapjes uit het vuistje!

de tip met de handjes omhoog wist ik nog niet, handig om te weten… (ben me nu ook al meer aan het inlezen)

groetjes!

vandaag stukje banaan, hij vond het interessant…daarna op de lepel, was ook erg leuk!! kortom, wij gaan vanaf nu vrolijk oefenen!