Vrijdag wordt Dionne 6 maanden.
Ze heeft al die tijd Bv gehad.
Nu wil ik graag zaterdag beginnen met rapley.
Ik heb om me voor te bereiden het boek van Stefan Kleintjes gelezen.
Bu lees ik hier telkens dat je rapley kunt doen, omdat moedermelk de basis blijft. Als ze niet genoeg binnen krijgen, hebben ze altijd nog de BV.
Nu wil ik toch echt gaan afbouwen met de BV. Ik heb na een heel moeilijk start en veel nachten op staan om te kolven er gewoon wel genoeg van.
Hoe combineer ik dat nou?
Kan ik gewoon het principe van Stefan kleintjes aan ouden. Eerst BV (hier dus steeds vaker KV) en dan pas het eten?
Of toch gewoon het eten ertussendoor, met het risico dat ze minder melk binnen krijgt?
En moet ik dan nummer 1 of nr 2 geven?
Ik begreep eens dat je van nr 2 maar ongeveer 600 ml op een dag mag geven. Dat is te weinig voor Dionne. Ze drinkt nog 5 keer op een dag. Dus dan maar 1 geven?
Wie denkt even mee.
is er niemand die begonnen is met rapley en tegelijkertijd de BV is gaan afbouwen?
oeiiiiiii
ja ik heb volgens mij toch ook rond dezelfde tijd bv afgebouwd… en met bijvoeding begonnen.
Ja,
kerst 2005 kreeg hij zijn eerste fruit/groente en de nacht van oud/nieuw zijn eerste kunstvoeding gehad.
Over het afbouwen heb ik wel 3 maanden gedaan, maar ik heb ook nooit zo’n studie gemaakt van hoeveel wel/niet.
Ik gaf nr. 2.
En verder Rapley als BIJvoeding. Als het cb riep “ja maar hij moet nu wel gaan eten”, zei ik “nou… vertel hem dat maar dan”…
ik ben ervan overtuigd dat je dat toch niet kunt dwingen. Aanbieden wel, tot zich nemen niet… Dan gewoon voeding dus…
Ik vertrouw op Wessel… Hij had geleerd wat “genoeg” is door de borstvoeding op vraag. En dat is gewoon heel goed bevallen. De eerste paar weken krijgen de beebs echt geen “eten” binnen… het duurt even voordat ze door hebben dat dat goedje “voeding” is…
maar dat komt vanzelf…
Succes en vooral Veel plezier
Hoe snel wil je de BV afbouwen? Ik heb Rapley gedaan en nu met 11 maanden zit dochterlief nog op twee voedingen. Bij ons was het zo dat ze binnen twee maanden eigenlijk heel veel at. Met het invoeren van Rapley (bij 6 maanden) zijn we haar ook flesjes water gaan geven.
Dus misschien kun je de BV nog volhouden tot ze gewend is aan het nodige eten en dan stoppen met BV?
Met het uitproberen van nieuwe smaken en structuren heeft ze misschien juist behoefte aan BV?
Succes in elk geval!
Heyya
Ik wilde toch eigenlijk een voeding per week laten vallen.
Op dit moment ben ik nog maar even niet met afbouwen begonnen, maar ook nog maar niet met Rapley. Dionne heeft namelijk koorts. :?
Dat lijkt ons niet het juiste moment om te gaan afbouwen of met vast voedsel te beginnen.
Je kunt gewoon een BV vervangen voor een flesvoeding.
Ze moeten MINIMAAL 600 cc KV krijgen per dag. Het mag dus ook gewoon meer. Waarschijnlijk zal het aantal voedingen sowieso gaan afnemen.
Omdat ze meer bijvoeding krijgt en omdat je van BV op KV overgaat.
Je kunt makkelijk dus de BV afbouwen. Ik zou gewoon voeden op verzoek. Dan weet je zeker dat ze niets te kort komt.
En als je twijfelt kan je altijd even contact opnemen met het CB.
Succes ermee
Dank je wel, Jets.
Aha: ik moet dus minimaal 600ml KV.
Ik heb nu 1 voeding vervangen door Kv.
Helaas is ons mooie ritme weg, doordat Dionne koorts heeft gehad. Toen was ik al blij als ze wat dronk.
Nogmaals bedankt!