Rapley- appel

Onze dochter krijgt fruit in stukken en dus niet gepureerd. Vandaag voor t eerst appel geprobeerd, op advies van anderen even in de magnetron gedaan. Ze wilde het al niet eens aanraken :roll: . Mijn eigen stukje wilde ze we heel graag proeven.

Hoe doen anderen dat? In de magnetron of even koken of gewoon rauw?

Ik gaf hele dunne schijfjes, uit de magnetron hoefden ze het hier ook niet.

Bedankt voor de tip, dat klinkt handig. Gewoon happen van een rauwe appel lijkt me nog neit wat voor haar, maar dit is misschien wel handig.

Ik heb het geprobeerd vanmorgen en het viel prima in de smaak :thumbup:

Fijn! :smiley:

Ik heb laatst een stukje gekookt omdat ik toevallig een groter stuk had, maar in hele dunne schijfjes kan idd ook, deed ik bij E ook, heeft S nog niet zo gehad.

pas had ik ook even kort gekookt, hij moest er niks van hebben.

Gisteren zat ik een appel te eten (gewoon heel) dat vond hij heel interessant, kreeg hem niet meer terug :slight_smile: Dus samen verder gegeten. Iedere keer waar ik een hap nam sabelde hij aan de vrijgekomen sap. Erg leuk!

Ik koop meestal van die kleine kinderappeltjes(zijn makkelijker vast te houden en groot genoeg :wink: ), die schil ik met een dunschiller en met een appelboor haal ik het klokhuis eruit. Zo geef ik hem aan de jongens. 1) is’t zo goed vast te houden en 2) kunnen ze er geen net te grote stukjes vanaf ‘bijten’ maar schrapen ze er een beetje appel vanaf en dus kunnen ze niet zo snel stikken :shifty:

Ik kook ze ook niet en warm niet op, ik koop hier bij de plusmarkt kleine bio royal gala appeltjes (andere soorten wil ze niet :roll: ), doe wel de schil eraf, door de midden en klokhuis eruit. Ze eet hem gewoon zo op, en dat lukt best goed.

Komkommer gaat net zo…

hier ook in partjes en werd gewoon geschraapt met de voortandjes :inlove:

hier ook in partjes en werd gewoon geschraapt met de voortandjes :inlove:

Heerlijk die foto’s.

Ons meiske vind het wel errrrg lekker, maar doorslikken doet ze nog amper (nou ja, de rijstwafel gaat er wel in als koek en blijft er ook in dus tja…). Hoe ging dat bij jullie?

Sofie eet alles wat ze te pakken krijgt, als er een stukje valt moet er net zo lang gefriemeld worden tot ze het toch te pakken heeft anders wordt ze boos :inlove: In het begin kokhalsde ze best veel, bij grotere stukjes, nu alleen nog als ze niet goed “kauwt” .

Schrapen kan ze nog niet, ze heeft nog geen tanden.

Schrapen deed ze vandaag voor t eerst :inlove:

Sofie is ook al net zo’n kliko dus. Al het eten wordt hier ook met open armen ontvangen :thumbup:

Nou moet ze maar gauw leren het door te slikken, dan is deze mama helemaal blij.