afgelopen kerst ben ik in de weer geweest met plakkaatverf op me ramen , vind dat altijd zo leuk staan …
maar nu komt het , zodra het is opgedroogd bladdert het met dezelfde (zoniet nog sneller) noodgang er weer vanaf , daar baal ik van.
nu dacht ik miss komt het omdat ik me ramen van te voren gezeemd heb (dat er niks te hechten valt van de viezigheid) dus heb ik de proef op de som genomen , mijn achterraam schoon gemaakt en mijn voorraam “vies” gelaten , maar het stort net zo hard naar benee op alle 2 de ramen.
op school kan je met je hand over het verf heen vrijven en je hebt niets aan je vingers , nou !! bij mij wel he ! en op school gebruiken ze ook gewoon plakkaat verf …
wat doe ik nou verkeerd ?
iemand tips voor goede verf of iets anders ?
Is het plakaatverf uit zo’n kleine potjes of uit die grote bussen?
Het ene merk is het andere niet. Ik gebruik alleen plakkaatverf van Talens op de ramen.
uit die flessen , niet die allergrootste maar een slagje kleiner …
dan smeer je het er te dik op
je moet er dun laagje gebruiken dan bladert het niet :thumbup:
ook kan je een beetje kinderlijm (doorzichtige geen witte) erdoor doen…
wij stempelen altijd met een sponsje de verf erop, de lijntjes wel met de kwarst … maar het inkleuren met een sponsje :thumbup:
probeer het ook eens als de zon niet op het raam schijnt… misschien droogt het TE snel, waardoor het gaat barsten…
nee het maakt helemaal niet uit hoe dik of dun ik het doe … t valt er gewoon vanaf en dan ligt het mooi te wezen in de vensterbank :?
en er was ook geen zonnetje op me raam hahaha.
:think:
gebruik je veel water? misschien dat dat de reden is… dat droogt op en laat gaatje over…
of de verf is al aan het uitdrogen in de fles…
met de kerst was de verf nieuwer dan nieuw uit de fles , en heb juist geen water gebruikt want ik dacht zelf met verdunnen dat het juist mis kon gaan …
ik heb al een beetje op google gezocht maar het zal wel aan mijn google liggen maar ik kan niets vinden , heeft 1 van jullie een linkje ofzo ?
:think: ik ga even denken voor je :mrgreen:
denk dat ik me ramen eerst maar eens moet voorschuren ofzo :mrgreen: :mrgreen:
ik gebruik gewoon raamstiften en heb er geen problemen mee ik bestel ze bij zo’n groote kinderopvang groothandel heut…
raamstiften ?? das een nieuwe voor mij … vertel is …
linkie
http://www.paboforum.nl/forums/viewtopic.php?f=39&t=15969
http://home.wanadoo.nl/lionne/raamtekening/raamschildering.htm
deze heb ik alvast gevonden :thumbup:
coll weet je … je bent een schat !!! :inlove: :-*
@nathaliehvdominique wrote:
raamstiften ?? das een nieuwe voor mij … vertel is …
zijn stiften met verf erin

hahaha nog een link
@nathaliehvdominique wrote:
coll weet je … je bent een schat !!! :inlove: :-*
wordt er verlegen van :oops:
:mrgreen: ik vind het zelf heel leuk om te doen… kan me ook altijd enorm uitleven op mijn werk ( kdv)
nog een tip
kopieer hetgeen je op het raam wilt tekenen in de grote die je wilt hebben… plak deze op het raam en je kan het zo overtrekken

ik zelf teken uit de losse hand… maar ja ik doe het al jaren :mrgreen:
ik teken ook uit het handje dus dat komt wel goed heb ideeen te over .
ben wel zo crea van mezelf :mrgreen:
en ik vind het ook helemaal gaaf om te doen , en ben er best trots op als het erop zit … maar zodra ht 10 min later eraf stort heb ik er alweer de !@#^&$##&*)(%# in en word ik sagerijnig hahaha.
en nu zeker met me hormonen erbij … ghehehe dan zie je de kwasten vliegen zeg maar :shifty:
:mrgreen:
laat je wel het resultaat zien??? :mrgreen:
drupje afwasmiddel in de verf :thumbup: Deed ik op school ook altijd. Dan glanst het ook mooier :thumbup: