Mijn lolbroekzoon heeft vanmorgen mijn grote voorraam even “schoon” gemaakt en het ziet er nu echt niet uit, dus ik wil het nog snel even schoonpoetsen voor morgen maar… ik heb geen “trekkertje” meer om mijn raam mee droog te trekken :shifty: en echt ik ben zo’n slechte ramenwasser… iemand een gouden tip?
ik weet niet of het een grote plek is die vies is, maar gewoon met glassex en een theedoek :think: zo zou ik het doen iig :mrgreen:
ik gebruik nooit geen trekker meer voor mijn ramen aan de binnen kant, pak emmer met sop(meestal dreft) spons erbij maak hem schoon en dan droog ik hem met een theedoek en als laatst nog ff met een hydroluier( de oude gebruik ik voor poetsen) na en schoon is het raam
of met een krant oppoetsen…
doekje met spiritus helpt ook…
@hendrika wrote:
ik gebruik nooit geen trekker meer voor mijn ramen aan de binnen kant, pak emmer met sop(meestal dreft) spons erbij maak hem schoon en dan droog ik hem met een theedoek en als laatst nog ff met een hydroluier( de oude gebruik ik voor poetsen) na en schoon is het raam
Zo doe ik het ook! Geweldig makkelijk en streeploos schoon!
beetje natmaken op de vlekken en dan met een krantenprop. werkt altijd! :thumbup:
wij gebruiken hier jemako doeken ideaal, google maar eens
Ik heb een H.ara ramen wisser, echt geweldig, altijd streeploos, zonder te kliederen
kranten idd. werkt prima!
Ok nou hij is redelijk goed schoon geworden, het was echt het halve raam (en de ramen hier zijn groot), dus zag er niet uit (en je zag er niks door haha). Heb t gewoon met doeken schoongekregen, maar ga toch eens een krant proberen de volgende keer! 8)
Ik maak me glazen salon tafel met glasex schoon met de krant… Theedoek geeft stof af… Krant laat niks achter! En in de auto ook de ramen met de krant.
Ik zag vanmorgen ook al iemand met een krant de ramen doen, maar vlekt de inkt uit de krant dan niet met de natte ramen? :think:
@Heleen wrote:
Ik zag vanmorgen ook al iemand met een krant de ramen doen, maar vlekt de inkt uit de krant dan niet met de natte ramen? :think:
Nope… wel in je handen maar het is wasbaar en te verwijderen met zeep!
Alleen moet je de hout niet meenemen want dan gaat het wel verkleuren… deed ik op de eettafel waar de glazentafel tussen lag en de hout verkleurde in grijs ipv eikehout… :lol:
Maar de ramen/spiegels verkleuren niet door de inkt!

@knollie1 wrote:
wij gebruiken hier jemako doeken ideaal, google maar eens
Geweldige doeken! Ik gebruik ze ook en nooit meer strepen en alle ruiten heel snel schoon!