Radeloos.... Dochter is niet tevreden

Fijn om te lezen dat het in ieder geval beter gaat. Goed dat je de dag voordat ze naar huis mag 24 uur rooming gaat doen, want zo kan je inderdaad beter aangeven waar je zelf tegen aan loopt.

En hopelijk ben je zelf inmiddels ook weer wat bijgeslapen en wat meer uitgerust.

En tja, het cb… Het is hier een beetje wie je treft.

Liefs :-*

@Janneke1976 wrote:

En tja, het cb… Het is hier een beetje wie je treft.

Liefs :-*

jij hebt geluk jij woont in brabant (woont mijn nicht ook. en die is er ook veel meer over te spreken, daar zijn ze ook relaxter en makkelijker)

hier in limburg :thumbdown: hebben zoveel fouten al gemaakt (maar ja de verloskundige ook)

Hoi Dees,

Goede berichten, fijn hoor!

Ik hoop dat jullie meisje tevreden blijft als ze thuis is. Ik heb ook een nachtje in het ziekenhuis geslapen met de eerste en dat is zo fijn. Je wordt dan echt geholpen als het nodig is…

Succes met haar, enne volg je gevoel, dan komt het zeker goed.

Hoe gaat het nu?

Allemaal zo herkenbaar. Ik heb hier ook wanhoopsberichtjes geplaatst.

uiteindelijk bleek ons dochtertje last te hebben van het KISS syndroom, koemelkallergie te hebben en ze had erg veel last van het gips van haar klompvoetje.

Sommige baby’s hebben gewoon alle pecht van de wereld en een superslechte start.

Hiermee wil ik zeggen dat het dus ook 2 of 3 dingen tegelijk kunnen zijn.

Als je dan de hypoalergene melk geeft, maar nog niet bij de Ostheopaat bent geweest helpt het maar gedeeltelijk en blijft het huilen.

Als je dan stopt met de hypoallergene melk en je gaat naar de Ostheopaat, helpt dit maar gedeeltelijk en blijft het huilen.

Op deze manier bleven wij maar aanmodderen…

Gelukkig zijn wij na een hoop puzzelen eruit gekomen en hebben we nu een (meestal) gelukkig en tevreden kindje.

Maar ik voel met je mee.

Mijn man en ik zijn door een kleine hel gegaan…

Doodmoe, radeloos, hopeloos, zelfs zo erg dat we af en toe heel stilletjes (en schuldig) aan elkaar toegaven spijt te hebben van de keus om voor een 2e kindje te gaan.

Ik kan je allen maar op je hart drukken niet te snel conclusies te trekken dat iets niet helpt omdat de onrust blijft. Bij mijn dochtertje duurde het sowieso ruim 4 weken voordat het beter met haar ging nadat we aan de Nutrilon pepti gingen. Maar toen we de “provocatie” test bij het cb gingen doen (dan krijgt ze 1 keer weer gewone voeding om te zien of ze hierop reageert, ivm de bewijzen die de verzekering wil hebben) verschenen er in no time weer vlekjes. Ze is nog 2 dagen erna onrustig en huilerig gebleven.

@Nienke123 wrote:

@Sis wrote:
@Dees75 wrote:
Koemelkallergie en verborgen reflux zijn al vastgesteld door arts. Vandaar de hypo-allergene voeding,

Als je hypoallergene voeding zo uit de winkel hebt (en niet op recept van de arts) dan is dat volgens mij helemaal niet koemelkvrij.

Dat wilde ik ook zeggen…als je dochtertje een koemelkallergie heeft, moet je volgens mij meer aan sojavoeding denken?

Geen sojamelk hoor! Sojamelk geeft 9 van de 10 keer nog veel heftigere allergische reacties evenals geitenmelk. Allemaal achterhaalde methodes.

Hoe gaat het nu met jullie en de kleine?

Dees, hoe gaat het nu?

Och, dit topic helemaal vergeten…

Het gaat geweldig!!

Minke is opgenomen geweest, daar bleek dat ze meer voeding nodig heeft om haar damen goed te laten werken, ze krijgt nu 180 ml per kilo lichaamsgewicht en ze krijgt medicijnen tegen de reflux. Verder hanteren we echt Rust, regelmaat en reinheid hier. Het is echt een heel tevreden kindje geworden, zo makkelijk. We maken haar wakker, verschonen (evt in bad om 9.00)dan de fles, na de fles even zingen, lezen of box en bij de eerste geeuw gaat ze weer naar bed.

Alles is nu voorspelbaar.

Ze huilt sommige dagen nog maximaal een half uur per dag, andere dagen helemaal niet!!

Echt super dus!!

Voor mij is je verhaal ook heel herkenbaar. Lars was ook een ontevreden baby-tje. Krijsen, overstrekken, spugen, voorkeurshouding, schrikken, veel zwaaien met de handjes, alleen tevreden als hij op z’n zij op mijn borst lag, niet kunnen slapen ondanks inbakeren. Lars bleek het kiss-syndroom te hebben (probleem met het nekje) en dit is uiteindelijk door de chiropractor verholpen. Lars bleef daarna wel erg spugen en kreeg eczeem. Mijn vermoeden was toen verborgen reflux (want hij groeide wel goed), alleen is dit nooit vastgesteld. In het ziekenhuis vonden ze toch echt dat hij te goed groeide. Mijn gevoel is altijd blijven hangen en hoe ouder Lars wordt des te meer ik weet dat mijn gevoel juist was. Lars heeft twee weken geleden in het ziekenhuis gelegen met peuterastma. Astma, reflux, eczeem… het zijn allemaal broertjes en zusjes van elkaar.

Mijn advies: luister naar je gevoel en ga daarmee aan de slag. Laat je niet wegsturen en… geef de ostheopaat nog wat kans om aan te laten slaan. Eventueel kan je ook een chiropractor bellen en info opvragen.

Rest mij nog 1 ding: ik wil je een knuffel :hug: geven, want ik weet als geen ander hoe zwaar dit is!

Even van een site geplukt:

’ KISS-syndroom’: het klinkt vriendelijk, maar het kan voor baby’s nare gevolgen hebben. KISS staat voor Kopgewrichten Invloed bij Symmetrie Stoornissen. KISS-baby’s hebben in de baarmoeder of tijdens de bevalling letsel opgelopen aan de bovenste nekwervels. Meestal is de afwijking goed te verhelpen.

De oorzaak is soms de ligging van het kindje in de baarmoeder: dwars, scheef of in stuit. KISS kan ook het gevolg zijn van een lange, moeizame of juist een zeer snelle bevalling. Bij kinderen die geboren zijn met een vacuümpomp, een geboortetang of een keizersnede komt het KISS-syndroom ook voor.

Deze baby’s hebben allemaal verschijnselen als:

constant ‘niet lekker’ zijn;

overstrekken als ze worden opgepakt of geknuffeld;

veel huilen;

scheef of overstrekt in het bedje liggen.

Doordat het kindje bijna altijd met het hoofd in dezelfde richting slaapt, kan de schedel scheef groeien. Verder is het mogelijk dat het aan één kant een arm of een been minder beweegt.

Vaak zit het kindje niet graag en gaat het al staan en lopen zonder eerst een tijd te hebben gekropen. De kruipfase is echter heel belangrijk voor de ontwikkeling van een kind. Andere problemen zijn:

slecht slikken en zuigen;

koude handen en voeten;

prikkelbaarheid;

lichte verhoging;

kuchen zonder verkouden te zijn.

Dus het kan wel!

Maar wat je zegt over het 24 uur observeren is vast zo gek nog niet. Ik zou ook niet te lang wachten met dit soort problemen. Dat is voor alle partijen niet te behappen.

Heel veel sterkte hoor!!

@San 27 wrote:

@Dees75 wrote:
Minke is geboren met een keizersnee, dan hebben ze inprincipe geen KISS-syndroom toch?? OF kan dat toch wel??

zeer zeker wel mijn dochter is ook ter wereld gekomen via een KS en had toch een zeer zware vorm van het KISS syndroom…

Wij zijn toen een keer of 10 na de chiropractor geweest en het heeft echt super geholpen :smiley:

Zooo San, een keer of 10 is echt fors. Wij waren met 5 behandelingen klaar! Wat een ander kind krijg je ervoor terug he?

Dees, ik wens je heel veel sterkte in het ziekenhuis. Laat ze maar eens goed kijken naar jullie kleine meiske. Laat je ons weten hoe het is gegaan?

Och Dees, wat moeilijk om je meisje weer achter te moeten laten! Heel veel sterkte en een knuffel :hug: !