Radeloos.... Dochter is niet tevreden

Onze dochter is nu 9,5 week oud en zeer ontevreden. Ze is 6 weken te vroeg geboren, heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen, daar ging alles goed, maar na het ophogen van de voeding thuis steeds meer ellende…

Ze heeft van de volgende dingen last:

Overdag nauwelijks slapen, ’s nachts wel.

Niet in bed willen liggen

Na de fles in slaap vallen op de borst en ca 45-60 minuten later wakker en onrustig

Regelmatig wit slijm op de tong

Kreunen als ze net in bed op haar rug ligt

Hysterisch willen zuigen op alles m.u.v. tut

Hoofd steeds naar achteren gooien als je haar rechtop hebt

Heel veel huilen, gillen, jammeren en krijsen

1x per 3 dagen ontlasting, groen van kleur en plakkerig en stug

Snel schrikken

Zwaar ademen

Krijsen tijdens het verschonen

Onverzadigbaar, ze wilt grote hoeveelheden drinken

Wordt nijdig bij inbakeren

Ligt continue met de armen te zwaaien en met de handjes in de lucht te grijpen.

Wil graag veel bij ons zijn.

Zonder johannesbroodpitmeel spugen

Slecht boeren

Veel last van winderigheid

Voorkeurshouding rechts

Overstrekken en intrekken van de benen

Slaapt wel op de borst liefst met opgetrokken knietjes

Is heel bewegelijk

Verkrampt en gespannen, met name bij aan en uitkleden

Maakt soort kuchende geluiden

In bed steeds aan het slikken, trekt vieze gezichten

Wat hebben we gedaan:

Door iedere voeding johannesbroodpitmeel

10 cc extra water voor de ontlasting

Voeding verhoogd/verlaagd

Infacol gegeven

Zantac gegeven

Na iedere voeding omhoog

Bed aan het hoofdeinde omhoog

Rust en regelmaat

Inbakeren

Na de voeding lezen en zingen tot ze in slaap valt en dan snel in bed leggen

Wakker in bed leggen

Tussen ons in laten slapen

Wandelen en gaan autorijden zodat ze in slaap valt.

Op de zij leggen

Overgegaan op hypo-allergene voeding

Aventflessen gekocht omdat ze dan 15 minuten over de fles doet.

Reeds 2 behandelingen bij de osteopaat gehad

Woensdag moet ik nog naar de kinderarts, maar nog iemand tips??

Mijn 1e gedachte…koemelkallergie/reflux???

Ik herken een hoop dingen van onze 1e meid en een paar van onze 2e. De oudste is een pittige dame, had een soort lanceerbevalling gehad, veel onrust en frustratie door teveel willen bleek later lichte kma te hebben en had ook lichte reflux. Ons 2e mopje is veel rustiger maar heeft ook krijsbuien en had meer klachten, zij heeft waarschijnlijk ook koemelkallergie en ik denk reflux, maar beiden erger dan de 1e. Wat zeker goed is om een manier te kiezen die jezelf past en dat vol te houden, niet te snel denken dat het niet werkt, soms moeten ze wennen, zo heb ik zelf bijv nooit willen inbakeren maar wel een strak ritme gehanteerd en zo keuzes gemaakt enz. Wat zei de osteopaat? Hier bij oudste na 3 behandelingen veel verbetering. Ik zou dit lijstje zeker meenemen naar de kinderarts. Hoop dat die je kunnen helpen.

Als je meer vragen hebt over onze 1e en ervaringen daarmee of tips, pb maar hoor! Die dame sliep ook nooit overdag en huilde ook hele dagen, erg frustrerend.

Mijn laatste gedachte is dus dan een hele dikke knuffel voor jullie!!! :hug: Sterkte ermee!

dees allereerst noem je verschillende dingen, maar ik denk als ik dit lees meteen aan een koemelkallergie en reflux, maar dit is voornamelijk omdat beide kinderen hier last van hebben.

probeer allereerst je moedergevoel te volgen. dit werkt meestal het beste, en als jij denkt dat het het beste helpt om ze beneden te houden en in de kinderwagen te laten slapen gewoon doen. dit hebben wij ook gedaan en mevrouw slaapt nu ook gewoon in haar eigen bed en dat zonder moeite.

wij hebben ook (bij beide dames) een lodger shelter gebruikt, dit is een soort draagzak, dit geeft geborgenheid omdat ze tegen je aan liggen en ze liggen net alsof ze in de baarmoeder zitten en is lekker warm (ik legde ze daarna lekker in de box of kinderwagenbak te slapen (dit omdat ik het niet veilig vond ze dan boven te leggen).

wij hebben trouwens de dodie fles, maar mocht je interesse hebben dan wil ik je wel een speen toesturen die wij hebben die ze in het zkh ook gebruiken (zit in een verpakking hoor nooit gebruikt, zijn eenmalige spenen) deze kun je op een fles van de hema schroeven. mocht je die willen hebben dan moet je maar een pb sturen.

ik lees ook dat je al heel veel hebt geprobeerd, en ben bang dat een kinderarts je het beste kan helpen.

heel veel sterkte

niet echt tips, maar wel veel sterkte :hug:

zo triest als je je kleine mupke zo ontevrede ziet.

als ik zo lees denk ik een verborgen reflux. hopelijk kan de ka vinden wat er mis is. en dat het snel verholpen is. ik heb ook weleens gelezen dat de osteopaath langer tijd nodig heeft. wat vind hij ervan?

Koemelkallergie en verborgen reflux zijn al vastgesteld door arts. Vandaar de hypo-allergene voeding, Zantac heb ik 4 dagen gegeven maar deed niets, daarom ben ik naar de osteopaat gegaan. Na het bezoek aan de osteopaat gaat het 1 a 2 dagen beter maar vervolgens wordt het weer slechter.

Ik ga om 21.20 naar de huisartsenpost en vragen of ze haar niet 24 uur ter observatie kunnen opnemen, ik ben haar al bijna 24 uur non-stop aan het troosten en zit er helemaal doorheen… Haar temp was net 36,5 terwijl ze al de hele tijd een warme slaapzak aan heeft, maar ze zeggen dat het geen kwaad kan.

We hebben haar net de fled gegeven zonder extra water en zonder johannesbroodpitmeel en dan met 2 pauzes tussendoor om te kijken hoe dat gaat, vraag me naleijk af of haar maag moeite kan hebben met de melk omdat die zo dik wordt van de jhbpm.

Minke is geboren met een keizersnee, dan hebben ze inprincipe geen KISS-syndroom toch?? OF kan dat toch wel??

@Dees75 wrote:

Koemelkallergie en verborgen reflux zijn al vastgesteld door arts. Vandaar de hypo-allergene voeding,

Als je hypoallergene voeding zo uit de winkel hebt (en niet op recept van de arts) dan is dat volgens mij helemaal niet koemelkvrij.

Zie ook: http://www.babyallergie.nl/hypo-allergene_melk.htm

Misschien heb je al de goede voeding, maar ik wil dit toch even gezegd hebben. Beter een keer teveel.

@Sis wrote:

@Dees75 wrote:
Koemelkallergie en verborgen reflux zijn al vastgesteld door arts. Vandaar de hypo-allergene voeding,

Als je hypoallergene voeding zo uit de winkel hebt (en niet op recept van de arts) dan is dat volgens mij helemaal niet koemelkvrij.

Dat wilde ik ook zeggen…als je dochtertje een koemelkallergie heeft, moet je volgens mij meer aan sojavoeding denken?

Dees, ik kan je geen advies geven.

Waarom moet het bij jullie allemaal zo moeilijk gaan?

Een hele dikke :hug:

oja vergeten te zeggen onze jongste kon niet tegen johannesbroodpitzetmeel… krijsen etc…

@Nienke123 wrote:

@Sis wrote:
@Dees75 wrote:

Dat wilde ik ook zeggen…als je dochtertje een koemelkallergie heeft, moet je volgens mij meer aan sojavoeding denken?

nou soja zou ik niet snel doen zou in overleg gaan voor nutramigen hier zit ook geen melkeiwit in onze jongste heeft ook kma en in het begin op hypo allergeen ging het ook goed tot hij een paar week oud was toen over gegaan op nutramigen en gaat het super nu 1 geweest en nog steeds nutramigen geen last van de fles meer gehad.

Buiten lichamelijke redenen is het ook goed om te weten dat veel prematuurtjes zulk gedrag vertonen. Alleen maar rondgedragen willen worden, heel gevoelig voor prikkels.

Je kan haar bijv een beetje afschermen door een hemeltje rond haar bedje/box, ook binnen een (wol of wol/zijde) mutsje op te doen, haar veel te dragen. Ik zou idd echt kijken naar een goeie draagdoek (geen zak! levert alleen maar meer lichamelijk ongemak op).

Ook massage zou haar kunnen helpen ontspannen.

Sterkte!

Ik ben zelf heel erg tevreden geweest over de osteopaat. Die man heeft een wonder verricht bij ons zoontje.

Hopelijk slaat het bij jullie ook goed aan.

(Eventueel een andere proberen als er bij deze niet voldoende baat is?)

Sterkte, en weet dat het echt weer over gaat.

@hendrika wrote:

nou soja zou ik niet snel doen zou in overleg gaan voor nutramigen hier zit ook geen melkeiwit in onze jongste heeft ook kma en in het begin op hypo allergeen ging het ook goed tot hij een paar week oud was toen over gegaan op nutramigen en gaat het super nu 1 geweest en nog steeds nutramigen geen last van de fles meer gehad.

Soya is vooral van toepassing wanneer er sprake is van een lactose-intolerantie, dat is natuurlijk weer wat anders. Er staat op de site van nutrilon trouwens ook dat het niet geschikt is voor kindjes met een koemelkallergie, zie ik nu (wel handig om hier nog even te vermelden :oops: ). Ipv Nutramigen kan Nutrilon Pepti ook wanneer er sprake is van een koemelkallergie.

Maar goed, bij dit soort dingen zou ik toch eerst een arts om advies vragen.

Heb inderdaad voeding op recept van de huisarts die ik bij de apotheek op moet halen, wordt vergoed door de verzekering.

Ziekehuis was vol gisteren, Minke wordt straks opgenomen om 9.30. De arts gisteren zei dat naast haar verborgen reflux en kma ze gewoon verschrikkelijke buikpijn heeft omdat ze niet kan poepen. 1x in de drie dagen ontlasting is echt te weinig gaf hij aan, ze zou eigenlijk meer voeding moeten hebben om dat beter te reguleren, ze heeft daar ook behoeft aan en het nodig om beter te groeien maar haar lichaam kan die grotere hoeveelheden niet aan. Als je haar vaker gaat voeden krijgt ze ook weer meer last van de reflux. Ze kan waarschijnlijk ook de jhbpm niet goed verteren (ze krijgt maar 1 schepje), maar zonder spuugt ze alles weer uit. Volgens die arts moet haar poep ook bruin-geel zijn en smeuig en niet plakkerig groen. Wel vreemd dat ik van de consultatie-arts en de apotheek adviezen krijg waar ik niks aan heb en alleen maar nog averechtser werken…

Vannacht heeft ze het weer heel goed gedaan, alleen net werd ze wakker en wilde ze weer bij me liggen slapen, dus typ ik nu met de laptop op mijn knieën en Minke op mijn borst.

Ze gaan in het ziekenhuis tijdens haar opname uitzoeken wat het beste is qua voeding en evt andere medicijnen tegen de reflux.

@Dees75 wrote:

Minke is geboren met een keizersnee, dan hebben ze inprincipe geen KISS-syndroom toch?? OF kan dat toch wel??

zeer zeker wel mijn dochter is ook ter wereld gekomen via een KS en had toch een zeer zware vorm van het KISS syndroom…

Wij zijn toen een keer of 10 na de chiropractor geweest en het heeft echt super geholpen :smiley:

Ik dacht inderdaad ook, 1x in de 3 dagen ontlasting is toch veel te weinig. Daar zal ze ook heel veel last van hebben lijkt me.

Ik hoop in ieder geval dat ze nu in het ziekenhuis kunnen uitvinden wat het beste voor je meisje is.

Dikke knuffels voor jou :hug: :hug: :hug:

Ben net terug, Minke wirdt voor een week opgenomen, ze is te weining gegroeid afgelopen week, ze willen haar nu 6x100 gaan geven met 3 scheppen nutriton en daarnaast medicijnen die het maagzuur minder zuur maken en van daaruit verder kijken hoe ze het gaat doen en evt medicijnen of voeding bijstellen. Haar urine ruikt ook heel sterk, wat duidt op te weinig voeding, wel raar dat het consultatiebureau dan zegt dat ze niet meer mag, daar ook vorige week weer alles aangekaart.

Zat jankend in de auto op weg terug naar huis, ik heb zo’n zware zwangerschap en bevalling gehad, vervolgens na haar geboorte al 3 weken haar bij me moeten missen omdat ze op de couveuse-unit lag en nu dit weer…

Ben doodmoe en voel me gewoon even helemaal leeg… Ik vind het ook raar dat ik nu hier zit en het zo stil is thuis… Vanavond gaan we samen naar Minke toe…

dees allereerst een dikke :hug:

het cb… tja daar ben ik ook niet over te spreken, bij ons hebben ze ook fouten gemaakt.

maar de arts zegt dat de ontlasting niet groenig mag zijn… nou met de km vrije is dat bij ons nog steeds hoor… ligt aan de voeding zo heeft onze ka het gezegd.

maar vervelend dat je opgenomen is (je wilt je kindje toch het liefste bij je hebben) maar nu zoeken ze het wel goed uit.

:hug: en we denken aan jullie.

het cb :roll:

alles volgens de regeltjes tussen de gemiddelde , en als mama van een 1e ben je alleen maar overbezorgd er is helemaaaaaaal niets aan de hand.

grrrrrr :twisted: :twisted:

dees het is helemaal niks an je kleintje in het ziekenhuis , maar ze is in goede handen en hoogst waarschijnlijk zijn ze er binnen no time achter wat er allemaal aan scheelt.

het thuis aanmodderen is ook natuurlijk niet de bedoeling , het moet lekker rustig gaan genieten en lachen.

ik hoop voor je dat je snel weet wat er aan de hand is , wil je heel veel sterkte wensen , want het is allemaal zo makkelijk gezegt dan gedaan.

hou je rustig dame :-* :hug: