Vanavond bij Radar: een stuk over kdv’s en gezondheidsrisico voor kleine kinderen. Misschien interessant???
ik heb het gezien, en was redelijk :shock:
wij zijn bij meerdere kdv wezen kijken, bij 1 daarvan hing ook zo’n bedompte urine lucht bij binnenkomst. de kachel lekker hoog en nergens geen raampje open.
volgens mij komt het vooral voor in panden die niet gebouwd zijn als kdv maar als buurtcentrum of woonhuis ed…
Het was zeker :shock: , ik was best wel verbaasd eigenlijk dat een kdv nog viezer zou zijn dan een school, ik dacht eerder andersom!
Ik vroeg vanmorgen aan de leidster bij Femke op het kdv of ze het gezien had, en dat had ze, ze heeft meteen aan de vestigingsmanager doorgegeven dat er een CO2 meter moet komen! Goed hè? ook gaan we het in de ouderraad hebben over betere omstandigheden.
Nu moet ik zeggen dat ze bijons op het kdv allemaal hun eigen hoeslakentje hebben (hangt aan een wasknijper met naam erop en wordt elke vrijdag verschoond) en ook in de verschoonruimte staan de ramen vrijwel altijd open! Maar het luchten op de slaapkamertjes kan echt wel verbeterd worden zei de leidster.
Ben benieuwd…
Greetz, Ellen
Toen ik die aflevering zag was ik weer enorm blij dat ik een gastouder heb. Wat ik zo erg vond, was dat het dus al ruim mis is voor je het ruiken kunt. Je zou als ouder toch zelf zo’n ding aanschaffen als het kinderdagverblijf er geen heeft.