Racebaan voor 4-jarige?

Hallo,

Wij zijn aan het dubben over hét verjaardagscadeau voor Finn. Volgens mijn man moet het een racebaan worden (kan hij er ook mee spelen vermoed ik… :mrgreen: ?). Hij bedoelt dan een racebaan waar de autootjes ‘geleid’ worden zodat ze niet steeds uit de bocht vliegen. Want het vergt anders wel wat stuurmanskunst volgens mij.

Maar via Google vind ik niet hele positieve reacties over racebanen. Wie heeft er voor de kinderen een racebaan, bevalt deze, is dit te doen voor een jochie van vier? En speelt je kind er ook echt regelmatig mee of is het meer iets voor de papa’s :lol: ?

Hoor graag jullie ervaringen!

Groetjes Hilda

Hier was het een miskoop…

We hadden een racebaan met geleiding (van die gleuven) en 2 raceautootjes erbij… er zat ook een looping tussen.

T was er 1 van darda en alsnog vlogen de auto’s regelmatig van de baan.

we hebben hem nog wel liggen in een bak, maar na 3 gefrustreerde races was peet er al weer zo klaar mee dat hij er nog net niet boos bovenop sprong.

Hij kan er alleen samen met papa mee spelen, onder begeleiding dus.

en hij kreeg hem pas met 5… :shifty:

Hij heeft ook heel veel spul van hotwheels en daar is hij dus wel druk mee.

Afschietgarage’s, tafelklemhellingbanen (klem je vast aan een tafel, zit een meter baan aan en dan schiet je de auto af en rijdt hij een heel eind uit) en we hebben nu dus wall tracks gekocht voor 5-12…

Dat spul is hij echt dagelijks druk mee. :thumbup:

1 van m’n oppaskids was laatst jarig en 5 geworden. Had van z’n ouders de grote versie van de Cars racebaan gehad (met zo’n 8-vorm erin etc.), maar ook hij raakte gefrustreerd omdat alles de bocht uitvloog, dezelfde dag hebben de ouders het op zolder gezet voor hopelijk volgend jaar. Ik had toevallig de kleine race-versie van Cars (soort afschiet ding) gekocht, en dat was de hit van de dag :thumbup: Heeft er de hele dag mee gespeeld, en alle andere vriendjes en vriendinnetjes stoven er ook gelijk op af.

Een racebaan is leuk! maar dan moet je wel 1 doen zonder loopings… wij hebben tot 2x toe 1 gehad maar dat werkt echt niet, ondanks Y.eline het prachtig vond hoor!

Manlief is daardoor helemaal verslaafd geworden aan het racen en is nu bezig met bouwen van een giga baan van 2 hoog :roll: van het merk Ninco. Als je dat ziet is het wel kwaliteit hoor maar de prijs :silenced: .

Zo’n cars baan is leuk en Carrera Go banen is ook erg leuk voor de kleintjes :thumbup:

@Selena wrote:

1 van m’n oppaskids was laatst jarig en 5 geworden. Had van z’n ouders de grote versie van de Cars racebaan gehad (met zo’n 8-vorm erin etc.), maar ook hij raakte gefrustreerd omdat alles de bocht uitvloog, dezelfde dag hebben de ouders het op zolder gezet voor hopelijk volgend jaar. Ik had toevallig de kleine race-versie van Cars (soort afschiet ding) gekocht, en dat was de hit van de dag :thumbup: Heeft er de hele dag mee gespeeld, en alle andere vriendjes en vriendinnetjes stoven er ook gelijk op af.

Heb jij een linkje of foto met die jij bedoeld.

Wij waren voor Yari ook al aan het kijken,

Maar wij waren er wel al over uit dat het geen racebaan wordt.

Ik heb nu een race baan voor 5 dec gehaald, voor mijn oudste (6). Die heeft wel twee loopings, en er staat zelfs op dat ie vanaf 8 jaar is… Dus het is inderdaad best lastig!

We hebben ook zo’n baan gehad waarbij de auto afgeschoten wordt, maar daar werd ik zelf knettergek van. Dat was echt de auto erop zetten en alles gaat vanzelf: ze liepen dus ook weg en dan zat jij met de herrie…

Hier ook een racebaan en banen van Hotwheels. De racebaan ligt veel in de kast en wordt heel af en toe opgezet (dit moet wel door een volwassene gebeuren), daarna wordt er even mee gespeeld en dan ligt ie weer aan de kant. Het geeft naar mijn idee ook weinig uitdaging.

De Hotwheels banen daarentegen kunnen steeds weer anders in en uit elkaar en dat kan onze zoon (al vanaf zijn vierde) redelijk zelf. Hier kan hij echt een hele tijd mee spelen.

Dankjulliewel voor de reacties! Maakt wel duidelijk dat een racebaan zeker voor nu nog niet een heel goed idee is. Ik zal eens naar hotwheels kijken of daar leuke bij zitten!

Groetjes Hilda

Wat wel erg leuk is, is een racebaan met autootjes met frictie systeem.

Wij hebben er eentje van Darda en dat is een topper onder de (gast) kinderen van 1-6. Zelfs onze oudere neefjes vinden het super.

je kunt de auto’s eenvoudig laten racen door ze achteruit te trekken als je ze op de baan drukt.

@mamma van sharondenise wrote:

@Selena wrote:

Heb jij een linkje of foto met die jij bedoeld.

Wij waren voor Yari ook al aan het kijken,

Maar wij waren er wel al over uit dat het geen racebaan wordt.

http://www.degrotespeelgoedwinkel.nl/autos-en-garages/cars/cars-ninja-knockout-racebaan/ :wink:

wat hier helemaal in de smaak is gevallen bij onze zoon van 3 is een duplo trein die rijdt zelf

hij vindt het helemaal super legt zelf de rails al in elkaar en drukt op knopje en de trein rijdt :inlove:

het grote werk de brug en zo dan help ik even maar hij gaat er helemaal in op, kraan erop kraan eraf poppetjes in en uit een succes dus

@Cell wrote:

We hadden een racebaan met geleiding (van die gleuven) en 2 raceautootjes erbij… er zat ook een looping tussen.

T was er 1 van darda en alsnog vlogen de auto’s regelmatig van de baan.

we hebben hem nog wel liggen in een bak, maar na 3 gefrustreerde races was peet er al weer zo klaar mee dat hij er nog net niet boos bovenop sprong.

Hij kan er alleen samen met papa mee spelen, onder begeleiding dus.

en hij kreeg hem pas met 5… :shifty:

Hier exact hetzelfde verhaal..

Karin2: Darda ziet er erg leuk uit, ga daar toch nog even om kijken, zou net wat zijn, bedankt voor het linkje!

Hendrika: de trein heeft hij destijds voor zijn tweede verjaardag gekregen en heeft al heel wat kilometers gemaakt. Bouwen ook altijd vanaf het televisiekastje naar beneden een spoor :smiley: . Blijft leuk!

mijn herinnering aan de racebaan thuis is dat mijn vader en opa ermee stonden te spelen en mijn broer er heel sip naast zat :lol:

Wij hadden vroeger ws een hele goede racebaan want ik racete altijd tegen mijn broer en het ging altijd super…maar het zat geen looping in en dat scheelt denk ik ook wel.

Hier ook een racebaan maar ik merk gewoon dat toen Q vier jaar werd hij er eigenlijk nog gewoon veel te klein voor was, nu is hij bijna vijf en nog steeds speelt hij er niet mee.

Ryan heeft met zn 3e verjaardag de Formule 1 racebaan gekregen. Een ware hit.

Vind het ding alleen zelf erg in de weg liggen! Dus vandaar dat die niet op staat :wink:

Bjorn heeft net op zijn 5,5 een cars racebaan gehad en het gaat super. Niet alleen me hem maar ook met zijn vriendjes. Hij heeft wel een looping maar met de cars auto kan je gewoon vol gas blijven geven. Hij is namelijk wat zwaarder. Dus hier is het nu wel geslaagd :smiley:

@Cell wrote:

…was er 1 van darda en alsnog vlogen de auto’s regelmatig van de baan.

we hebben hem nog wel liggen in een bak, maar na 3 gefrustreerde races was peet er al weer zo klaar mee dat hij er nog net niet boos bovenop sprong…

Dan was hij er waarschijnlijk nog wat te jong voor. Mijn buurkinderen hebben er een, en ik heb er zelf ook wel eens mee gespeeld, het vergt inderdaad wat beheersing om de autootjes op de baan te houden (niet constant vol gas geven). Als dat lukt is het heel leuk hoor. Misschien kan hij er later nog wat mee :slight_smile:

@chantal!! wrote:
Een racebaan is leuk! maar dan moet je wel 1 doen zonder loopings…

Bij die van m´n buurjongens werkt het prima hoor. Alleen is 4 denk ik nog wat te jong.