hoi even een vraagje
Ik heb vorige week een niuwe aangevraagd. Heb deze ontvangen.
De oude is niet meer bruikbaar uiteraard met pinnen in winkelds en bij het loket.
De nieuwe echter wel, maaar ik kan hem niet gebruiken voor internetbankieren?
Weet iemand hoe ik die pas moet activeren ? Er is nu ook geen bank open natuurlijk :roll:
Of moet er voor heen naar een medewerker ? Pinnen enzo weil wel in een winkel of bij de automaat.
gr bianca
huh… ik heb ook een nieuwe gekregen en kon em meteen gebruiken voor internetbankieren!
hm balen ik wou even de bankzaken regelen , heb ik nu tijd voor, ik krijg een foutcode, de reden kan ik vinden, ik moet activeren maar op de site staat nergens hoe :roll:
je moet een keer pinnen bij een rabobankpinautomaat, teminste… dat moest ik een tijdje terug doen om em te activeren!
yep, eerste keer pinnen bij een automaat, dan is i geactiveerd
Welke foutcode krijg je? 948? Of een andere?
(hieronder de codes die je kunt krijgen:
941, 942/950, 943, 944/945, 947 en 948 Deze code ‘zegt’ nl wat er aan de hand is. Het KlantenContactCentrum van de aangesloten banken van Rabo is geopend dus je kunt er ook een telefoontje aan wagen ) Dus bel het telefoonnummer van je bank (dan word je naar het KCC doorgezet) of bel de HelpDesk Internetbankieren 0900-0905).
@konijn wrote:
je moet een keer pinnen bij een rabobankpinautomaat, teminste… dat moest ik een tijdje terug doen om em te activeren!
Dat is voor gebruik van de Pin-pas (de magneetstrip). Internetbankieren werkt echter op de chipknip van de pas. Ik weet het klinkt ingewikkeld maar het klopt (ik werk nl bij Rabo

De nieuwe pas wordt niet altijd gekoppeld (voor internetbankieren) opgestuurd aan de klant. Daar kiezen de aangesloten banken zelf voor.
nu ik heb gepint dus ik ga het even proberen , lukt het niet moet ik morgen naar de rabo iig thnx :-*
Ja, probeer es (en als het niet lukt: onthoud dan welke code je krijgt)
942 is de code diek ik krijg ,
maar lukt dus niet dus dat word morgen naar de rabo als ze geopend zijn
942 betekent dat je pas niet gekoppeld is. HEb je de oude pas nog want die staat dan nog geactiveerd! (De nieuwe pas kun je telefonisch laten koppelen, dus dan hoef je er niet langs ) Probeer maar eens in te loggen met die oude pas, ik weet bijna zeker dat het daarmee lukt!
Ik heb moeten bellen naar de klantenservice om te activeren.
hoi crien ik heb de oude pas nog die zegt ook dat ide niet meer werkt omdat de andere geactiveerd is
lukt niet crien helaas ,
maar ik ga wel langs das goedkoper dan bellen , en woon er dicht bij :thumbup:
Oké, dan is er meer aan de hand… Neem de oude en nieuwe pas EN legitimatie mee. Succes! :thumbup:
ja owkee doe ik maar moet ik me nu zorgen maken in de zin van blokkeren en zo ja hoe?
hellp
Nee hoor! JE kunt je pas gewoon gebruiken voor pinbetalingen. Internetbankieren werkt op de chipknkip van de pas (en werkt dus met een andere technologie )
Wat ik vermoed is, dat er bij het aanvragen van die nieuwe pas meteen een blokkade op die oude is gegaan en dat de nieuwe niet meteen geactiveerd/gekoppeld is. Normaal merk je dat niet maar nu dus wel. Foutje van de bank :evil: vervelend voor jou . Morgen even langs de bank gaan en precies zo uitleggen, komt het allemaal goed!
Weet je wat ook nog kan? Dat je Random Reader te laag is! Dan maakt hij foutieve berekeningen en krijg je dit soort meldingen ook. :think:
EDIT; Nee dat is niet waar wat ik zeg. Dan zou je 948 krijgen als code 8)
owke thnx , wat bedoel je met random reader te laag? Batterijen op? hm heb hem net 3 weekjes nieuw.
Ik vertrouw er op dat goed is zo in ieder geval veilig , dan ga ik morgen gelijk heen
dank je wel :-*
ik kon overigens wel van de week en met d eoude en met de nieuwe pin pas pinnen , vond ik ook best vreemd
Ja, de batterij inderdaad. Kun je zelf checken:
Stop pas in RR
druk een paar keer op menu tot je informatie krijgt
druk 1x op oke
dan zie je: batterij is … %