Raar??

Hallo…

Ik heb een vraagje/ advies nodig?

Maar eerst even een korte uitleg.

Jart heeft vorige week 4 dagen in het zh gelegen ter observatie vanwege het vele huilen.

Hier is (gelukkig) niks ernstigs uitgekomen alleen dat we ons zeer aan de regeltjes van de 3 Ren moeten houden omdat hij gewoon snel overprikkeld is.

Maar nu…

Jart heeft zo’n raar ritme.

1ste fles: 6 uur 165cc

Om 9.30 werd hij alweer wakker, dus heerlijk in bad.

10 uur 2de fles 165cc

Om 13 uur alweer wakker en huilen maar zakte weer weg tot 13.30.

13.30u 3de fles 165cc

Rond 17.15 uur erg huilen hij at zijn handjes zowat op.

17.30uur 4 de fles 165cc

Vrij normaal maar wel kort op elkaar. (hij bepaald zijn ritme op advies van het zh. )

Maar nu…slaapt hij dus tot ??? Want we maken hem niet meer wakker om 23 uur.

Dit deden we voordat hij in het zh werd opgenomen ook al niet meer maar dan maakte ik hem toch rond de klok van 1 wakker.

Maar het zh adviseerde ons laat hem dan maar liggen hij komt vanzelf wel.

Nu gisternacht schrok ik rond 2 uur wakker en heb ik hem maar weer wakker gemaakt en hem fles 5 165cc gegeven.

En om 6 uur melde hij zich alweer???

Wie snapt er nog iets van??

Ik niet in ieder geval.

Stel nou dat hij wel van 17.30 tot 6 slaapt?

Moet hij dan al naar 4x 180cc?

En ik heb het idee dat hij aan die 165cc overdag niet meer genoeg heeft omdat hij overdag op een schema rond de 3 uur komt.

In het ziekenhuis was zijn voeding net pas opgehoogd van 150cc naar 165cc en was hij wel tevreden en sliep hij tot ongeveer een kwartier voor zijn “nieuwe” fles en nu wordt hij al ruim een uur vantevoren wakker en

mopperig.

Kus Moon

Lastig he, als je niet weet wat er is… :hug:

Heb je al eens geprobeerd om hem meer aan te bieden? Drinkt ie dan alles op, of stopt ie wel als ie genoeg heeft? Misschien heeft ie alweer meer nodig?

Maar als ik jou schema zie, hij wordt dan eerder wakker dan dat ie voeding “mag” maar heeft hij dan al honger? (behalve die laatste waarbij die zijn handjes opeet, daar dus zeker, kon t verder even niet teruglezen in je verhaal)) Want je hebt toch wel ongeveer om de 3,5 á 4 uur fles gegeven als ik even snel reken toch? Misschien dat ie alweer meer nodig heeft, dat ie ineens een spurt maakt? Of dat ie wakker wordt maar nog geen echte honger heeft?

Emma wordt soms wel echt wakker van de honger, maar vaak heeft het hier andere redenen. Ik heb t wakker worden is eten regelmaat gebeuren losgelaten, dat ritme wilde echt niet omdat emma zoveel huilt, nu troost ik haar in bed, als dat na paar keer niet werkt pak ik d’r bij me, even spelen of wat dan ook en weer naar bed. Als ze dan in slaap valt dan is het daarna vaak wel wakker worden en eten, maar dat doe ik omdat ik dan wel merk dat ze dan echt nog geen honger heeft, dus vandaar mijn vraga of ie honger heeft als ie dan wakker wordt. emma zit wle in t 7 /11/15 ritme wat honger en eten betreft, maar dat heeft ze zelf bepaald, soms doet ze een dag iets anders en komt dan vanzelf weer in dit ritme. Misschien is Jart nu ook gewoon zijn eigen ritme aan t zoeken? emma deed namelijk ook van die rare ritmes, tot ik t losliet, haar eten gaf als ze honger had, ondanks dat het slapen niet met t ritme overheen kwam en sindsdien zit ze in een “vast” eetritme, met soms een regeldagje. Misschien helpt dat jullie?

En welke voeding geef je? Misschien anders iets anders proberen? Ik weet niet of je hier iets aan hebt, want ik snap dat je vast alles al geprobeerd hebt…maar wie weet

Succes ermee meis!!!

Joyce is ook in een keer doorgeschoten van 120 naar 180 binnen een week hoor… gewoon proberen. je ziet vanzelf wel of ie laat staan…

En als ie dan wel goed drinkt gewoon laten liggen, hij komt vanzelf wel…

Wij maakten Joyce ook nog wakker om 23 uur ongeveer anders kwam ze op zo’n rottijd, maar ik kreeg haar op een gegeven moment niet eens meer wakker om te drinken hihi… dus sindsdien slaapt ze door… nog niet altijd tot 7 uur maar goed dat geeft niet…

Succes… het blijft altijd een beetje zoeken he…