raar??

Hallo,



Onze kleine meid is nu bijna 3 jaar en we zijn sinds afgelopen zaterdag begonnen met zindelijksheid training. Omdat ze het op het kinderdagverblijf aanrade, omdat ze zo hysterisch reageerd als ze naar de wc moet of als ze in haar broek plast.



Nu zijn we thuis bezig met alleen een onderbroekje aan en verder gewoon kleren. Tot onze grote verbazing heeft ze tot nu toe nog niks in de broek gedaan, maar als we zeggen kom even naar de wc raakt ze in paniek, dan moet ze de speen hebben (die krijgt ze normaal alleen als ze gaat slapen) en haar popje moet mee en dikke tranen rollen over de wangen, zit ze op de wc dan plast ze wel en dan is het over.



Is dit gewoon een reactie van wennen???



Maar ik vind het al heel knap dat ze niks in de broek doet :smiley:



Groetjes Esther.

heeft ze geen blaasontsteking? dat het zeer doet met plassen?

@wannie wrote:

heeft ze geen blaasontsteking? dat het zeer doet met plassen?




dat vroeg ik me ook al af



wellicht dat je dat kunt uitsluiten, en daarna kijken of het wellicht aan het toilet zelf ligt dat ze eng vind, wellicht potje o.i.d prberen??

Hoi,



Nee als ze eenmaal op de wc zit en plast is alles goed en daarna is ze ook super trots dat ze op de wc heeft geplast.



Maar ga morgen toch ff langs de huisarts vanwege de ontlasting die ze al 4 dagen niet heeft. Kan dan allicht vragen of ze blaasontsteking heeft.



Alvast bedankt.



Groetjes Esther.

-Misschien proberen haar mee te nemen als je zelf moet :shifty:

zo van:

kijk, mama gaat een plas doen, en als je klaar bent: Zooo gaat nu Demi een plas doen?


  • laat je haar altijd op de wc? Misschien doet ze het eerst liever op een potje?


  • anders: Popje op het potje… Demi op de wc!



    :thumbup: SUCCES!

Ik vind het wel apart dat ze op het KDV zeiden dat ze ook al zo hysterisch reageerde… :think:



Is ze daar misschien een keer op een manier mee geconfronteerd die haar niet beviel? :shifty:



En dan bedoel ik het niet op een vréémde ‘vreemde’ manier, maar voor hetzelfde geld is zij zó op haar privacy gesteld dat ze het maar niks vindt dat je op het KDV zo’n beetje met z’n allen in je blote kont staat…? Ik gok ook maar wat… :wink:

Bedankt voor de tip affie, want het popje gaat nu op de pot en demi op de wc. Want als ze nu naar de wc gaat doet ze eerst de pop op het potje en dan gaat ze zelf op de wc. En op de pot is echt geen optie, want ze speelt er alleen maar mee.



Maar het gaat nu prima met plassen ze had vanavond zelfs al haar luier aan, omdat ze zo ging slapen en toen zei ze wc toe. En ik heb haar toen op de wc gezet en ze heeft netjes geplast. Denk gewoon dat het wennen was.



Zitten nu met een ander probleem dat ze al 6 dagen niet gepoept heeft. Hebben al een lactose siroop van de huisarts gekregen die neemt ze nu al 2 dagen, maar als ze morgen nog niet heeft gepoept gaan we vrijdag naar de dokter.



Misschien mensen met tips :slight_smile:



Groetjes Esther.

Yvette ik heb geen idee wat er op het kdv gebeurd is, maar ze vertelde dat ze op de wc is gezet en toen deed ze niks en toen ze naast de wc stond ging ze plassen. Nu moet ik wel zeggen als ze thuis plast (bijvoorbeeld als ze onder de douche gaat) dan reageerd ze ook heel hysterisch.



Maar als we nu vragen aan haar gaan we even naar de wc dan reageerd ze al beter dan is het popje mee speentje mee en dan gaat ze mee. En als ze dan geplast heeft op de wc is ze super trots.



Groetjes Esther.

Na na 8 dagen zonder poep heeft een klysma uitkomst geboden. Na 5 minuten kwam het al op gang en sinds afgelopen donderdag heeft ze alweer 5 keer gepoept gelukkig :smiley:



Groetjes Esther.

Gelukkig maar!

En nu maar hopen dat ze het zo goed volhoudt :thumbup: