Meestal als mijn meisje smiddags even heeft geslapen dan wordt ze heel raar wakker. Ze begint dan te huilen en te schreeuwen en niets wat je doet is goed, ook haar met rust laten niet.
Wie herkent dit en heeft tips?
Haha mijn dochter is 2 dagen ouder dan jou dochter, en ik moet het echt niet flikken haar wakker te maken voordat ze minimaal 2 uren heeft geslapen, dan is het een half uur sjago op de bank zitten. Ze lijkt daarin op mij denk ik dan. Mij moet je ook niet wakker maken. :mrgreen:
Hoelang heeft ze geslapen als jou meisje wakker wordt?
ik hoef tim ook niet uit zijn middagslaapje te halen…
zelfde verhaal,
huilen, en ook niks is goed…
Tim slaapt 2 uurtjes in de middag, en ik moet echt dan boven wat herrie maken
zodag hij langzaam wakker wordt, nu zet ik de radio zachtjes aan…
Ze slaapt soms niet en soms 2 uur achter elkaar, maar het is ook als wij haar niet wakker maken, dus als ze zelf wakker wordt :think:
Misschien slaapt ze te diep?
Ik heb dat zelf ook wel, als ik echt te vast heb geslapen, dan heb ik daarna ook wel weer een uur nodig om een beetje bij te komen.
Je zou eens kunnen proberen of het helpt als je de kamer niet te donker maakt, en/of zachtjes muziek opzet. Dus wel een rustige sfeer, maar niet helemaal donker en stil.
Meijs is idd misschien wel een goed idee, ze is dan idd heel ver weg geweest. Ik ga het eens proberen, dank je wel!
Ik herken het van de oudste van toen en nu ook weer met de jongste. Hier is het een teken dat het middagslaapje gaat verdwijnen.
yep, onze oudste heeft dat ook een periode gehad. niet door wakker maken maar gewoon zelf helemaal overstuur wakker worden, boos, huilen, niks willen, helemaal doorgedraaid. ging meestal wel over met even rustig op de bank zitten op schoot en gewoon niks zeggen of doen. ik vond het altijd naar om hem zo verdrietig te zien :hug:
het is eigenlijk vanzelf minder geworden en hij slaapt nog steeds overdag :think:
hmmm, heb het vandaag niet kunnen testen want ze heeft haar slaapje wederom overgeslagen. Dus Juulke het zou best kunnen, het hangt er nu ook steeds om wel of geen slaapje. Soms houd ze het echt niet vol maar andere dagen dendert ze zo de hele dag door.
Elisaatje, kaya doet het eigenlijk al bijna een half jaar nu, misschien zelfs iets langer :eh:
Hetzelfde hier, bij allebei de kinderen. Die buien kunnen dan gerust ee uur of langer duren. Bij Lara ging het pas over toen ze niet meer sliep 's middags. Tessa houden we nu sommige dagen op en andere dagen leggen we haar vroeg in bed zodat ze zolang kan slapen als ze wil. Dan slaapt ze wel 3,5 uur - ik maak haar niet wakker. Zo gaat het een stuk beter.
Ik denk dat het maken heeft met een veranderend slaapritme, dat steeds meer gaat lijken op een volwassen ritme van 1 keer lang slapen en verder niet. Misschien dat ze dan tijdens dat middagslaapje gewoon in de ‘slaapstand’ gaan alsof het nacht was? Zelf word ik ook geradbraakt wakker als ik 2 uur geslapen hebben overdag…
Ik denk idd dat ze Een nieuw ritme aan het maken is, de meeste dagen slaapt ze niet meer smiddags en af en toe nog wel. Bedankt voor de tips en het is fijn om te weten dat Kaya niet de enige is die het doet