ik heb geprobeerd om floris brood te laten eten,en op zch gaat dat best goed,maar nu het volgende;
als meneer brood eet dan plakt hij het brood aan zijn gehemelte en daar blijft het dan zitten tot ik het met mijn vinger er weer afhaal.
is dit nu normaal of is het toch een teken dat hij er nog niet aan toe is? :think:
Dit hebben wij hier ook heel lang gehad :roll: met als gevolg dat meneer helemaal weigerde om brood te eten. Ik weet natuurlijk niet of jouw kereltje net zo eigenwijs is als die van mij :roll: , maar ik zou dus nog even wachten met brood tot het wat beter gaat. Eventueel zou je het brood even kunnen ‘soppen’ in melkom het wat zachter en kun je’t makkelijker slikken (doet Jasper nu het liefst :roll: )
Ik kreeg toentertijd het advies van het cb om niet al te vers brood te geven, maar wat ouder. Juist omdat vers brood zo gaat plakken.
Misschien een idee om dat eens te proberen?
Ook dit is een kwestie van oefenen. Ze moeten het doorhebben dat ze met de tong het brood moeten verschuiven en doorslikken…
Gaat vanzelf beter…
En als je er beleg op doet, want dat plakt vaak ook, geef dat het brood eens andersom. Met het beleg naar beneden.
Wat je ook kan doen is er een bolletje van draaien… En inderdaad geen vers brood… Ik heb voor kleine baas brood dat net boven euro komt en dat gaat goed… Haal ik het zelfde brood wat wij eten heeft hij het zelfde probleem
Was hier in het begin ook zo.
En indd niet al te vers brood geven.
Maar ze adviseren ook als dit gebeurd om het brood in de wangetjes bij de baby te doen, en dan gebeurd dit niet.
Maar gewoon blijven aanbieden over een week gaat het vast al een heel stuk beter of gewoon goed !!
we hebben idd altijd heel vers brood in huis.
dus ik moet mijn mannetje maar oud brood geven ,het is wat zeg :lol:
ik deed hem nog geen stukjes brood,maar gaf hem gewoon een stuk in zijn handje en daar sabbelt hij dan heerlijk op…beleg of iets anders heeft hij nog niet gehad.
Het is al weer even geleden maar Jasmijn had dat alleen als ik witte broodjes had. Gewoon wit brood hebben wij nooit. Maar met tarwebrood, wat we eigenlijk altijd hebben, dan had ze dat weer niet.
Geroosterd brood wil ook nog wel eens helpen. Het was hier ook een enorm gedoe in het begin. En als je hem nu zo een boterham naar binnen ziet werken :shock: het lijkt wel een bootwerker.
En het broodje even in de melk dopen?