Raamwisser

Wat is nou een goede, fijne raamwisser :think: ? Op de 1 of andere manier blijf ik strepen houden :? . Welke wisser ik ook gebruik. Veeg het dan wel na met een droge doek maar alleen met de wisser zou toch genoeg moeten zijn?

Heb er al verschillende versleten maar nog niet echt een fijne gevonden.

Ik heb er één van HARA, ik vind het geweldig. Dure aanschaf

maar je doet er járen mee (mn schoonmoeder heeft hem al 7 jaar)

Ze hebben een site…ff zoeken met google…

Volgens meerdere mensen die van HARA met aan de ene kant een spons en aan de andere kant een wisser.

Ik gebruik wel het Haraspul en de spons, maar persoonlijk heb ik liever een hele brede wisser (gewoon bij blokker vandaan) dan heb ik zelden strepen.

hara!

Je moet een wisser kopen met spoepel rubber. Liefst een waarbij je de rubber kunt vervangen.

Zodra de rubber uitgedroogd is krijg je scheurtjes en dus strepen…

Mijn man is glazenwasser

Ik zweer bij de ramenwisser van Hara topding. Geen strepen meer.

groene beer, is vergelijkbaar met hara alleen losse wisser en inzeep ding

anders wil de spons nog wel eens wat druppels achterlaten

Leifheit, de groene :thumbup:

Omdat ik 2 keer per jaar mijn ramen lap heb ik een simpele, goedkope van de action.

Doet het prima :thumbup:

Ik zweer ook bij HARA :dance:

hara :dance: ( en geloof me heb heel lang gezocht naar een raamwisser voor mijn 375 raampjes)

ik heb zo één met siliconen!

Hier in belgië vind je het op van die grote gelegenheidsmarkten … staat dan zo’n auto met iemand die de hele dag die ramen staat te wassen! :roll:

Ik dacht dat het wel weer prul zou zijn maar NEE!!! even wennen maar dan werkt het SUPER :thumbup: !

20 € voor pakket met 2 formaten en lange steel!

Ik heb die van Leifheit. Onze glazenwasser zei hetzelfde verhaal als wat Aapie vertelde, plus dat je nooit met een trekker over een inmiddels droog stuk raam moet gaan, omdat je daar dus ook strepen van krijgt.



En sinds het nieuwe rubber en die tip van onze glazenwasser zijn mijn ramen ineens streeploos… :dance:



Ik doe ook een scheut azijn door het sopje met Dubro, dan krijg je ook geen blauwe gloed op je ramen.

Hier ook Leifheit.



Ik heb em cadeau gekregen van mijn moeder, ik heb bijna nooit strepen :mrgreen:

375 raampjes? :shock:

ja en het geheim van de glazenwasser is natuurlijk gewoon zeepsop in je water…( je glazen in de kast hebben toch ook geen strepen na t afwassen) :mrgreen:

@Aapie27 wrote:

Mijn man is glazenwasser




Mijn ‘man’ ook…En gewoon wassen met koud water en dreft 8)

@Paschal75 wrote:

Ik heb er één van HARA, ik vind het geweldig. Dure aanschaf

maar je doet er járen mee (mn schoonmoeder heeft hem al 7 jaar)

Ze hebben een site…ff zoeken met google…


Yep, die heb ik ook, Rienus vind hem fantastisch (hij lapt de ramen hier,

dan hoef ik niet op het trapje te staan :mrgreen: )

Wat ook goed schijnt te helpen, is een gepelde ui in vieren gesneden toe te voegen aan je water. Verder geen schoonmaakmiddelen erbij.

Mijn man kan veel beter ramen lappen dan ik (en dat vertel ik hem natuurlijk ook heel vaak :mrgreen:), maar als ik het doe, haal ik na het lappen meestal nog een krant over de ramen. Wel meer werk, maar werkt erg goed :thumbup:.



Wij hebben een professionele wisser, geregeld via de glazenwwasser, maar weet niet van welk merk dat is :shifty:.