Raambekleding voor openslaande deuren. Ideeën gevraagd!

Hoi mede-forummers,



Over enkele weken wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Zin in natuurlijk! Alleen weten we echt nog helemaal niet wat we willen als raambekleding.

Aan de voorkant van het huis komen twee paar openslaande tuindeuren en verder geen ramen. Aan de achterzijde komt één paar openslaande tuindeuren met aan weerskanten een raam tot op de grond.

Veel glas dus en overal tot op de grond.

Ik zou heel graag gebruik willen maken van jullie ideetjes. Misschien je wel foto’s of wil je foto’s maken zodat ik me een nog beter beeld kan vormen hoe iets voor de ramen staat.

Ik hoop op jullie hulp!



Groetjes,

Ellentje

ik kijk met je mee. Zijn al een tijdje klaar met onze verbouwing en heb bij de openslaande tuindeuren ook nog geen raambekleding…weet niet zo goed wat ik wil…

Wij hebben aan de achterkant 2 openslaande tuindeuren met daarnaast aan beide kanten een raam tot op de grond.

Wij hebben er in between voor. Overdag gewoon open en 's avonds gaan ze dicht.

Hier ook in-betweens, wij hebben een schuifpui en een losse deur.

De schuifpui gaat niet heel vaak open en daar hou ik ze meestal ook dicht.

Bij de losse deur is het meestal open.

Dus eigenlijk doe ik er niet veel mee :smiley: maar het is toch mooier dan niks. Niks is erg kaal, en toen het eenmaal hing, viel het pas op hoeveel galm we hadden zonder gordijnen :wink:



Er zit een klein werkje in, hier en daar een bruin/creme streepje, zodat het niet 1 groot wit vlak is.



Ik zal even kijken of ik ergens deze week foto’s kan maken en plaatsen.

Wij hebben er niets voor hangen, en hebben naast de dubbele deuren ook nog 2 langwerpige ramen die helemaal tot de grond komen.

Ik vind het heerlijk om vanaf de eettafel gewoon mijn tuin in de kunnen kijken!

Bedankt voor de reacties tot nu toe.



Rhode, heb je geen last van inkijk van eventuele achterburen, of vinden jullie dat niet erg?



Marlous ik ben benieuwd naar je foto!

Wij hebben zoveel bomen aan de achterkant dat we geen inkijk hebben 8)



Anders zou ik er absoluut iets voor hebben gehangen hoor!

Over 6 weken krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis en hebben wij ook openslaande deuren naar de tuin (vanuit de woonkamer).



Ik zag dat de bewoners nu alleen overgordijnen hebben hangen, en het overdag dus open hebben.

Inkijk is er amper, dus denk dat dat best wel kan.



Inbetweens heb ik ook al aan zitten denken, is toch net wat transparanter dan gewone overgordijnen.



Ik denk dat we er eerst intrekken, en dan krijg je er vanzelf wel een beetje een gevoel bij.

Maar ben uiteraard benieuwd naar alle ideeën.

Wij hebben voor en achter dubbele openslaande deuren, achter zelfs 2x.

Voor hebben we er een vouwgordijn voor hangen. Ik zie hier veel dat mensen van die pliseedingen hebben die je zowel naar boven als onder dicht kunt maken of alleen een strook in het midden.

Achter hebben we gewoon gordijnen. Inkijk hebben we niet zo veel, er zit best wat ruimte tussen ons huis en dat van de achterburen. Alleen 's avonds doe ik ze op tijd dicht, want licht aan en buiten donker geeft mij zo’n kijkdoos gevoel.

Wij hebben ook openslaande deuren. Ik heb er een schuifhordeur in zitten en in-betweens. Maar die heb ik voor een gedeelte uitgeschoven zeg maar.

Maar als je vouwgordijnen hebt, is dat niet lastig met naar binnen en buiten gaan?



Bij ons zijn straks de openslaande deuren de enige deuren naar de tuin (en via de garage nog, is inpandig).

Maar dan moet je of bukken, of steeds de gordijnen omhoog en omlaag?



Nu heb ik hele mooie transparante rolgordijnen die ik met pijn in het hart achter moet laten (nog geen 1,5 jaar oud), maar dacht dat zoiets dus heel onhandig zou zijn.

Wij hebben er gewoon gordijnen voor. In de zomer hebben we de deuren meestal open staan en dus de gordijnen ook. Onze gordijnen hebben een zwarte, zilver/grijze en een zwart doorzichtige baan verticaal. Ik kan geen plaatje vinden, anders had ik die er even bij gedaan.

Paneelgordijnen?

ik heb op de deuren elk een goed passend transparant uv filterend rolgordijn hangen, die opent dus gewoon mee naar buiten.

Dat betekent wel dat ze niet voor de bovenlichten hangen, maar dat vind ik geen ramp.

Verder hebben wij kamerbreed antraciet kleurige in-betweens, die gaan s’avonds dicht.



De rolgordijnen bevallen prima overigens

Wij hebben paneelgordijnen voor onze schuifpui en voor de ramen rolgordijnen van hetzelfde materiaal.

Oke foto, het zonnescherm is uit en daarom lijkt het heel donker bij ons binnen maar dat komt dus niet door de gordijnen!

Sorry dat ik nu pas iets laat weten, maar kreeg geen mailtjes binnen dat er iets gepost was. En ik maar denken dat er niemand reageert!



Die inbetweens van de foto zien er erg mooi uit. Die plisse die je halverwege je raam kunt hangen, vind ik ook erg leuk. Maar ook die hele brede horizontale jalouzieen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Als je houten jaloezieën bedoelt heb ik deze tips voor je. Brede houten jaloezieën mits gemaakt van Abachi zijn het lichtst. Het hout heeft een levendige structuur en blijft goed recht. Bedoel je aluminium, kijk dan maar eens bij oudere mensen. Al snel ontdek je er nog wel een jaloezie uit de jaren 70. Zo lang gaan die dingen dus mee. Brede jaloezieën maak je gemakkelijker schoon omdat je er beter met een poetsdoek of plumeau tussen kan.