raambekleding babykamer.

Wat voor raambekleding hebben jullie op de babykamer?



Ik ben in dubio.

We hebben rolluiken dus voor verduistering hoeft het niet.

Als soort van thema van de babykamer hebben we meer tja “natuur” (boompje tegen de muur, wat leuke vogeltjes, een hertje).

De raambekleding zou dus eigenlijk meer voor de hang er hangen :mrgreen:



Dus om daar heel erg veel geld aan uit te gaan geven zie ik niet zitten, aangezien als de baby er dadelijk is en uiteindelijk dreumes/peuter is waarschijnlijk toch weer een andere kamer zou krijgen.



Nu weet ik (las dat op google) dat ze bij Xenos bamboe rolgordijntjes hebben.

Dit lijkt mij op zich wel iets, dan hangt er iets, ook meer de natuurlijke kant op en dat was het wel.



Hebben jullie nog andere idee-en?



ps. geen plakplastic idee aub. :wink:

Ikea…



Wij hebben bij kwantum voor 15 euro een sierroede gekocht met van die bolletjes aan het einde, zwart en daar voor nog eens 15 euro een kant en klare set gordijnen van ikea aangehangen. Met lussen aan de achterzijde, dus hangt prachtig, hangt hier ook voor de sier en mocht dus niet te veel kosten.

Ben er nog steeds blij mee. Wij hebben ecru met cirkels en in die cirkels zijn dieren afgetekend, heel naturel met beetje kleur.

Echt super enzo in de combi niet duur.



Vind bamboe gordijnen zelf helemaal niks, maar dat is persoonlijk.

Bamboe gaat erg veel stof inzitten en is lastig schoon te houden…



En een rolgordijn met frisse kleuren? Groen en blauw bijvoorbeeld?

Vouwgordijn van natuurlijke stof?

Wij hebben een verduisteringsrolgordijn op maat laten maken (maar dan ook geen rolluiken, dus wel voor de functie)

LIEF! heeft nu ook rolgordijnen :thumbup: wel prijzig :shifty: maar super mooi.



Wij hebben zelf effen rolgordijnen.

De kamers zijn al druk door accessoires :wink:

Ja Lief had ik ook gezien bij karwei geloof ik :inlove:

wij hebben ook effen rolgordijnen, maar heb de koortjes wel doorgeknipt en hoog weggehangen zodat ze er niet bijkan!!!

hey

hier gaan we waarschijnlijk voor een effen rolgordijn verduisterend die kunnnen in alle leeftijdsstadia mee!

en dan ook een gordijntje er voor

ik denk dat ik gewoon me schoonmoeder een door ons stuk je stof tot gordijn laat omtoveren en dan idd wat er al eerder gezegd word een goedkope roede en daar met lussen aan hangen!



kan evt ook met gordijnrails en dan koop ik voor als de beeb weer wat ouder is weer een ander stukkie stof !!!

Had indd al gehoord en gelezen op forums dat dat bamboe gebeuren dus helemaal niks is. Haha ken het niet!

Dus dat is geen optie meer.



Heeft Lief nu ook gordijntjes ja?! Wow, I LOVE LIEF :inlove:

Maar ja dat is meestal heel erg duur ja haha.



Goh he dat is vervelend, moeten we toch een keertje naar de Ikea denk ik :roll: :wink:

Wij hebben verduisteringsrolgordijnen met daarvoor een gewoon effen oranje gordijn, voor de warmte.

Voor het babykamer werd hing er een wit vouwgordijn, omdat dat voor het raam beneden ook hing. Toen het babykamer werd heb ik een wit verduisterend rolgordijn gekocht, voor de functie. maar wel wit, want ik vind het zelf vaak wel mooi als alle ramen van het huis ongeveer hetzelfde eruit zien. Maar ook ramen zonder iets ervoor vind ik mooi, lekker open. Als je toch rolluiken hebt…

als het voor de leuk is omdat het toch al wel donker is zou ik een leuk stofje zoeken dat bij de rest van de kamer past en er gordijntjes van maken.

Wij hebben ook een rolluik op de babykamer, maar we hebben er gewone gordijnen bijgenomen, omdat ik niet aldoor de kamer helemaal donker wil hebben. Eigenlijk gebruik ik ze alleen in de zomer, die rolluiken.

En die gewone gordijnen waren trouwens tweedehands! We hadden geluk dat iemand precies in de goede maat nijntje gordijnen aanbood :dance:

@Joy wrote:

Wij hebben een verduisteringsrolgordijn op maat laten maken (maar dan ook geen rolluiken, dus wel voor de functie)




Hier net zo :thumbup:



Op onze slaapkamer, op de kleuterkamer en op de tweelingkamer nu ook :wink:

ik zou alleen vitrage nemen… dus mooie doorschijnende lange gordijnen met een leuke houte roede.

Je hebt (bij ikea volgens mij) ook licht doorlatende/doorschijnende rolgordijnen. Zijn ook mooi!



wij hebben op de kamer van de meiden dus ook rolluiken. Daar hangt nu alleen rolze en oranje vitrage aan zo’n roede. Op de ‘babykamer’ waar eva lynn heeft geslapen hebben we een rood rolgordijn gekocht, verduisterend omdat ze telkens wakker werd als het licht werd en dat is in de zomer héél vroeg :mrgreen:



Vind het ook leuk als je overal een beetje hetzelfde hebt, maar vaak valt het een ander niet eens op. tenminste, mijn buren hebben nu dus aan de voorkant alles hetzelfde en de achterkant ook maar ik had het niet gezien, tis dat ze het zei :wink:

Wij hebben een soort vouwgordijn hangen (zonder koordjes, van de Kwantum, echt ideaal!) en aan de onderkant van dat plakfolie (met Winnie the Pooh figuren uitgesneden), tegen de inkijk, maar dat je wel wat licht binnen krijgt. En dan gordijnen met een verduisterende laag er achter om het donker te maken.



Bamboe ed lijkt mij niet zo…wordt zo snel stoffig. Ik zou gewoon voor (rol)gordijnen gaan…hoeft ook niet heel duur te zijn.

@Cin. wrote:

Had indd al gehoord en gelezen op forums dat dat bamboe gebeuren dus helemaal niks is. Haha ken het niet!

Dus dat is geen optie meer.



Heeft Lief nu ook gordijntjes ja?! Wow, I LOVE LIEF :inlove:

Maar ja dat is meestal heel erg duur ja haha.



Goh he dat is vervelend, moeten we toch een keertje naar de Ikea denk ik :roll: :wink:




standaard maatje 1,5 meter is zo’n € 100,00

Maar als je ook 1 wandje met de nieuwe behang doet, heb je wel een geweldige kamer … vind ik dan hé :inlove:

@victoria wrote:

@Cin. wrote:
Had indd al gehoord en gelezen op forums dat dat bamboe gebeuren dus helemaal niks is. Haha ken het niet!

Dus dat is geen optie meer.



Heeft Lief nu ook gordijntjes ja?! Wow, I LOVE LIEF :inlove:

Maar ja dat is meestal heel erg duur ja haha.



Goh he dat is vervelend, moeten we toch een keertje naar de Ikea denk ik :roll: :wink:




standaard maatje 1,5 meter is zo’n € 100,00

Maar als je ook 1 wandje met de nieuwe behang doet, heb je wel een geweldige kamer … vind ik dan hé :inlove:


Ja klopt, maar wij hebben structuur op de muur. Dus kan niks op geplakt worden of behangen worden (tot grote ergenis van mij). :shifty:



Oh ja is dat al 100,- haha, dan laat echt maar zitten :roll:

Raam is best groot namelijk!

Op de babykamer hadden wij al een leuk gordijntje voordat we rolluiken kregen.

Op Tejo’s kamer hebben we ondanks de rolluiken toen nog wel voor gordijnen gekozen ivm sfeer in de kamer (vind het zelf gewoon mooier. Manlief laat de gordijnen vaak open, maar ik kan daar eigenlijk niet zo goed tegen :shifty: Komt misschien ook door de kier/tochtstand, die laat toch ook licht door :wink: )



's middags wil ik de rolluiken nog wel eens openlaten, al vind ik het zelf op Tejo zijn kamer dan wel erg licht. Gelukkig kan hij er tegen en vind hij het prima. Siep slaapt overigens beter met de rolluiken dicht :shifty:



Sorrie, doet er eigenlijk allemaal niet toe.

Wij hebben dus gordijnen (en vitrage) die we bij de kamer vonden passen. En bij de kwamtum. We vonden het zelfs zo goedkoop dat we voor ongeveer hetzelfde bedrag aan stof het gordijn hebben laten maken. Daar wilde we mijn schoonmoeder niet voor laten zwoegen.

Oja, en ivm patroon hadden we gelukkig ook stof over voor 2 grote kussens op de grond in de hoek :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@Cin. wrote:

@victoria wrote:
@Cin. wrote:
Had indd al gehoord en gelezen op forums dat dat bamboe gebeuren dus helemaal niks is. Haha ken het niet!

Dus dat is geen optie meer.



Heeft Lief nu ook gordijntjes ja?! Wow, I LOVE LIEF :inlove:

Maar ja dat is meestal heel erg duur ja haha.



Goh he dat is vervelend, moeten we toch een keertje naar de Ikea denk ik :roll: :wink:




standaard maatje 1,5 meter is zo’n € 100,00

Maar als je ook 1 wandje met de nieuwe behang doet, heb je wel een geweldige kamer … vind ik dan hé :inlove:


Ja klopt, maar wij hebben structuur op de muur. Dus kan niks op geplakt worden of behangen worden (tot grote ergenis van mij). :shifty:



Oh ja is dat al 100,- haha, dan laat echt maar zitten :roll:

Raam is best groot namelijk!




Wij hebben ook struktuur en dan kun je natuurlijk nog gewoon behang doen :wink:

Wij hebben 3 platen behangen en deze opgehangen :lol:



even een voorbeeld:

IKEA!! Kant en klare gordijnen, zo op lengte te strijken en ze kosten bijna niks. Als je ze zat bent hang je weer een ander setje aan de roede.