Raam open of dicht

Wij hebben best een tochtig huis. De slaapkamer van Ivan heeft dubbele beglazing. Onze slaapkamer niet. Die staat er tegenover.



hij slaapt met de raam open en een luchtingsrooster open Nu wordt Ivan vaak wakker 's nachts en als ik hem s ochtends uit bed haal is hij koud en heeft hij een temp van 36 graden. Ook klappertand hij dan .



Ene kant vind ik het wel prettig als het raam openstaat maar andere kant denk ik ook hij moet het niet koud hebben :think: :think: HIj slaapt in Pyjama, sokken en slaapzak met lange mouwen.

ik zou overdag even lekker luchten, en `s nachts aleen het luchtrooster open laten

hier is overdag het raam open en gaat 's avonds dicht. Ze slaapt met een romper, pyama en slaapzak lange mouw. Maar de handjes zijn ijskoud 's ochtends. Verder is ze lekker warm

Hier doe ik echt niet het raam open 's nachts veel te koud.

Het word nu al 17 graden op haar kamer, ze heeft het wel heerlijk warm 's morgens. Maar als ze uit bed komt gaat standaard het raam helemaal open, zodat als ze gaat slapen gewoon weer op een frisse kamer gaat slapen.

Nee hoor, overdag luchten en 's avonds raam dicht en rooster klein beetje open. Wij slapen ook wel met de deuren open dus het is niet dat ie bedompt ligt ofzo. Maar ik vind het echt te koud met het raam open 's nachts. Zelf kan je nog onder het dekbed kruipen, maar die kleintjes in slaapzak krijgen toch koude handen en hoofd. Zeker als ie klappertand zou ik dat niet doen hoor.

Ik zou ook overdag luchten en 's nachts het raam dicht en de ventilatie open laten.

Je hebt Ivan best al dik aan het snachts. Bedenk je ook dat het nog geen winter is. Wat wil je hem dan nog aandoen als het echt vriest ?

eeeeh das een goede pimpernell :mrgreen: ik heb wel een winterslaapzak dus die kan hij straks aan. Maar dan doen we mooi het raam dicht.

Karin hier ook gewoon s´nachts het raam dicht (s´nachts wel het rooster open) en overdags open.



Hier een ¨herfstzak¨ van de winter heeft Annick wel een winterzak aan. :wink:

Hier snachts de ramen dicht en het luchtrooster snachjts nu ook. Wind staat aan de kant van het huis waar de kids slapen en het is echt koud boven.

Ik weet niet of het komt omdat hij het koud heeft. Maar 's nachts wordt hij gewoon wakker en is niet meer stil te krijgen. Het is ook maar 15 graden op zijn kamer. Volgens komt er ook best veel toch door het rooster heen.

Om half7 werd hij weer wakker terwijl hij hardstikke moe is dan maar naast mij gelegd en heeft hij heerlijk geslapen tot half 9.

wat vreemd karin, kun je niet zorgen dat het wat warmen is op zijn slaapkamer ?

Talysha heeft een combi-sleeper aan en is ook maar 16 a 17 graden op haar slaapkamer, en voordat ik naar bed ga zet ik de verwarming nog eens hoger, zodat ie aan slaat op haar kamer en een paar graden omhoog gaat.



Of anders misschien een combi-sleeper aanschaffen zodat je zeker weet dat hij het lekker warm heeft.

Combi sleeper werd afgeraden omdat hij waarschijnlijk de 70 cm niet lang meer aankan en de 110 nog veel te groot is.



De laatste meting van cb was hij 72 cm . Of denken jullie dat wil nog wel even :think:

Karin mijn dochtertje is niet veel groter, ik moet de mouwen ook helemaal oprollen, en heb de binnenzak die erin zit met een draadje een stukje verder dicht genaaid.



Maar ze zeggen dat de combi-sleeper de kleinste makkelijk tot anderhalf jaar gebruikt kan worden. Ik zou eens op MP kijken, staan ze vaak op.

Mijn dochter is nu 70 cm en 7300 gram en heeft de grote combi sleeper aan. Dit omdat ze met spreidbroek aan niet in de kleine past. Ik knoop een lintje aan de onderzijde om de slaapzak heen zodat ze er niet helemaal in kan zakken en voor de rest niks. Ze draait zich zelf altijd op haar buikje en ze ligt er prima in. Soms is de zak een beetje gedraaid, maar ik heb haar er nog nooit in gevonden. Volgens mij moet het dus prima kunnen.

Wij luchten zelf overdag als ze wakker is, zodra ze gaat slapen gaat alles dicht hoor. Ikzelf houdt er ook niet van als het zo koud is en 's nachts is het tegen het vriespunt aan. Ik vind het wel weer tijd voor de winterzak.